Suurkiitokset kaikki tapahtuman järjestäjille!
Pääsin Tuurille ajaessa silloin tällöin 60 km/h kolmosella, ettei uutta moottori lämpenisi liikaa puristaen männät. Tämän sesonki on muuten ollut täyttä ongelmaa. Välillä ei ole käynnistynyt, annettu käynnistysapua sekä hinattu kotiin. Ja eilen keskiviikkona ensinmäisen sytytystulpan kastui kahta kertaa.
Oli ihana nähdä näin paljon itsäsaksan autoja, jotka en ennestään ole nähnyt. Ja puhuttu Warreista monta uusien tuntemattomien kanssa. Meitä tervehtii oikeanlaista muusikkkia vanhaaikaisesta äänentoistolaitteesta, ja Anti ja Riku olivat hienosti pukeutuneena.
Sitten kun olin lähtenyt kierrokselle, huomasin ettei laturia herännyt. Mietin kuinka kauan voi ajaa täydellä akullla, ja onnistuisiko vara-akulta syöttöä kuljettajan paikalta. Kun käänsimme takaisin Alavuuteen, pysähdin ja naputti laturia, muttei auttanut. Kun olin lähes 20 km lähempää kotoa päätin lähteä kotimatkalle. Vaikka olin säätänyt tyhjäkäynnin laihemmaksi ajoin lähes 5 km ennenkuin kaikki sylinterit tulivat mukaan. Takakontissa oli kyllä varalla uuden sytytyspuolan, mutten halunnut pysähtää konetta. Lapuan jälkeen tie oli melko täynnä. En halunnut jarruttaa rekan ajamalla 60 km/h, niin pistin silloin usein lämppäri päälle.
Onneksi olin jo hakenut tilaamani varaosat, mutta harmitta kun en voinut osallistua tietovisailuun. Tuskin olisin voittanut mitään, mutta voi olla että pääsin ensinmäisenä kotiin kl 16.06.
Syötyessä poikani alkoi nostaa moottoria Lada Nivasta. Välillä autoin hänet ja välillä olin Warren kimpussa. Tässä ovat laturin hiilet.
Liitteet:
DSC08819.JPG [ 56.88 KiB | Katsottu 13889 kertaa ]
Mustinpanoista tarkistin ja tämän kunnostetun tasovirtalaturin asensin vuonna 1985 ajettua 146 310 km. Ja tämä laturi on nähnyt neljä eri moottoria yhteensä 50 000 km matkalla. Vintilläni löytyy kunnostettavan laturin osia. Sen kollehtori on aivan mustan näköisenä. Mutta otin siltä tarkoitetut hiilet ja nyt latuausta taas pelaa.