Yllättäen huomasin, että talvella tuli 5-vuotta täyteen kauppaleikkiä Warren ja Skodan parissa. Suuria seremonioita ei ollut, kun ajankulku sekoitti laskelmat aloituspäivän suhteen. Toiminta on riistäytynyt käsistä niin hyvin, että perikunnallekin osia riittää. Useampi osa on kulkenut autotallini kautta, joten suuri kiitos kaikille asiakkailleni. Pieniä ongelmia ovat tuoneet ulkomailta tulevien osien kunto ja laatu, mutta kantapään kautta on näistäkin opittu. Huonoimmat vaihtoehdot ovat karsiutuneet pois, mutta joskus ei paraskaan vaihtoehto ole riittävän hyvä. Silloin on vain tyydyttävä siihen vähiten huonoon. Varsinaisia takuuongelmia on ollut erittäin vähän ja mielestäni olen päässyt aina molempia tyydyttävään loppuratkaisuun, vaikka en varsinaista takuuta vanhaa varastoa oleville osille ole luvannutkaan. Alkuun oli vaikea saada Unkarilaiset ymmärtämään, etteivät Wartburgit ole meille enään vähävaraisten kulkuneuvoja, emmekä tarvitse huonokuntoisia tai alkuperäisen korvaavia ulkonäöltään poikkeavia osia. Paketointi oli myös alunperin ongelma, kun paketit purkautuivat matkalla. Rahtikustannusten suuri vaihtelu toi myös yllätyksiä, en osaa sanoa oliko siinä epärehellisyyttäkin mukana. Osien kulkeutuminen pitkän matkan takaa tulee jo rutiinilla ja yhteistyökumppanit ovat vakiintuneet. Muistavat jo tarjota osia, joita olen vuosia sitten kysynyt. Unkarin pieni palkkataso mahdollistaa meille sen, että kysyttyjä osia etsitään ihan oikeasti. Joskus hinnat nousevat pilviin sielläkin, joten täytyy sanoa ei. Yleensä vastaava osa löytyy myöhemmin "paremmalla" hinnalla samalta henkilöltä. Jos meitä harmittaa vanhojen autojen myynti ulkomaille, niin Unkarilaisia harmittaa osien hintatason nousu ja vienti ulkomaille. Raha ratkaisee. Osakauppa jatkuu ja valikoimaa koitetaan pitää yllä ja jopa kasvattaa. Samoin jatkuu myös vuorotyö Ylä-Savolaisessa kaivoskoneyhtiössä kauppaleikin pysyessä mielenkiintoisena harrastuksena.