Nyt ei ole oikeasti tarkoitus saivarrella. Mutta onko ongelma siis se, että kytkintä nostettaessa veto ei kytkeydy? Ja kun kytkimen painaa uudelleen pohjaan, ja sen jälkeen yrittää uudelleen liikkeellelähtöä, niin veto kytkeytyy? (Maalaisjärki saattaa sekoittaa käsitteet "kytkimen irroittaminen" ja kytkimen kytkeytyminen..
Kyse siis vain termeistä, ja siitä mitenpäin ne haluaa ajatella.) Äkkiseltää kuulostaa siltä, että vapaakytkin siellä temppuilee. Se vapaakytkin kun on mun käsityksen mukaan yksuuntaislaakeri, joka nappaa toiseen suuntaan kiinni, mutta toiseen suuntaan rullailee vapaasti. Siis moottorin ja voimansiirron välillä. Voi toki olla niinkin, että joku tietää mua paremmin.
Piru vie. En tahtoisi niitä seinille maalailla, mutta onko nyt vapaakytkin (yksuuntaislaakeri) rikki? Sehän on vaihteiston sisällä, öljytilassa. Itte kokeilisin tehtaan suosittelemaa GL-4 öljyä ennen vaihteiston avaamista. Tämä tuntuma siis sen perusteella, kun ei tiedetä toisessa ketjussa puhutusta vapaakytkimen ongelmista suhteessa käytettyyn öljyyn. Oliko siis käytetty GL-4, vai GL-5 öljyä. Tässä kohtaa kun GL-5 ei siis ole sen parempaa kuin GL-4, vaan riskinä voi olla se, että GL-5 on vain vääränlaista, eli liian liukasta.