warremies kirjoitti:
Niitä samoja palkeenkieliä on jarruletkuissakin estämässä virtausta, joskus paine ei mene läpi, yleensä ei pääse pois.
Jäähdytysnesteletkuissakin voi olla, suurin osa letkuistahan on niin suuria, ettei pienehkö pykimä suuremmin haittaa käytössä, ellei letkun sisäpinta irtoa kudosvahvistuksesta pitkältä matkalta jolloin virtaus pullauttaa paiseen ja sitten on letku kokonaan tukossa. Tämä myös on koettu omalle kohdalle, enkä olisi uskonut mahdolliseksi ennen kuin otin viallisen letkun pois.
Kun nyt päästiin jäähdytysletkuihin niin omakohtainen kokemus joka löytyi sattumalta. Autona HJ 60 kaikki toimi hienosti kun ei nostanut kierroksia yli 1900 mutta jo 2000 ja hiukan yli niin lämmöt nousi hetkessä. Kun pudotit 1900 niin 10sek ja kaikki oli ok. Hihnankiristyksen jälkeen latausta mitatessa tuli nostettua kierroksia hiukan ja huomasin että alavesiletku litistyi täysin tukkoon isommilla kierroksilla. Uusi letku ja ongelmat oli poissa. Mitään vikaa ei vanhassa letkussa näyttänyt olevan mutta oli aavistuksen pehmeämpi puristettaessa kuin uusi.