iippo kirjoitti:
Tervehdys!
Eiköhän kuvassa liene warre 353W rekisterikilvenvalon pohjaosa. linkin kuvassa näkyy lasin läpi osittain.
https://www.warreteam.com/biz/Varaosake ... o/1779.JPG-iippo
Kiitos vastauksesta, siltä näyttää vahvasti. Autoarkeologiset tutkimukset osoittivat, että Itä-Saksassakin tehtiin jonkinlaista keltapassivointia, jota tässä ilmeisesti oli. Se tosin suli sitruunahappokäsittelyssä joka oli mielestäni joka tapauksessa tehtävä. Loput hoidin hiekkapaperilla, neulaviiloilla, kromitahnalla ja WD-40:llä. Nyt tämä on käyttökelpoinen ja toimintakunnossa, joskin mietityttää pitäiskö maalata yli tms. uuden ruosteen estämiseksi. Warrea en omista eikä ole koskaan ollutkaan, farmari-353W on ollut jo monta vuotta kyllä haaveena.....onko tämä nyt se minkä ympärille alan keräämään loputkin? Vrt. legenda jossa joku ihastui jonkun auton ratin kokardiin....
Lopuksi semmoinen detalji vielä, että tässä valossa ei luoteta runkomaadoitukseen. Rekisterikilpi ja sen valo värjöttelee elämänsä kuraisissa, märissä ja kerrassaan kälyisissä oloissa koko ikänsä, missä maadoitus on epämääräistä ajan mittaan. Kyllä voidaan ymmärtää juuri sitikoiden, (länsisaksalaisten!) Opel- ym. autojen ym. takavalo-ongelmat jos tehtaan kannattavuus on ylimääräisestä maajohdosta kiinni. Mutta tässähän tuodaan miinus omalla johdollaan perille saakka.