santtuvaari kirjoitti:
Elikä ongelma ei olekaan moottorin lämmöt vaan mittarin näyttämä joka on mikä sattuu johtuen sähköjärjestelmässä olevista huonoista liitoksista ja niiden aiheuttamista jännitehäviöistä.
Jos laittaa ylimääräisen maadoitusjohdon moottorista mittaristooon, niin päävalon vaikutus lämpömittariin pitäisi poistua. Kuitenkin voin hetkeksi poistaa päävalot, jos haluan nähdä "normaalia" lämpötilaa.
Tietystä syystä ajoin ilman valot Tuurin keirtueella sekä kotimatkalla. Kiertuella viisari pysyi keskellä vihreää, mutta kotimatkalla se kyllä kiipesi ylämmäs, ja punaiselle alueelle jos olisin päästänyt moottorin lämpötila niin korkeaksi.
Vanhemmilla mottorilla ajaen päävalot päällä, niin en välittänyt vaikka lämpömittari näytti punaista. Vasta kun mittarialue loppui aloin hermostua.