santtuvaari kirjoitti:
Laturiin kun kytket plussan virtanapaan ja miinuksen runkoon ja Df:ään niin pitäisi pyöriä oiken päin ja vakio nopeudella. Ellei niin laturin sisäiset liitokset ei ole kunnossa. Jos pyöriminen on jurnuttavaa niin ankkuri on viallinen. Kenttä aniharvoin on viallinen ja jos on niin sen kyllä yleensä näkee pelkällä silmälläkin.
Ja tämä siis koskee tasavirtalaturia.
Tein tämän ja laturi lähti pyörimään kovasti ja vakio nopeudella mutta väärään suuntaan! Onko siis magnetisointi tehty väärin ja siksi väärä pyörimis suunta. Tai lähtisiköhän lataamaan näinkin jos vaan kytkisi laturin autoon. Miten laturin johdot menee säätimelle ja siitä eteenpäin. Omasta autosta kaikki johot heitetty mäkeen aikanaan kun laitettu vaihtovirtalaturi joskus.
Ihmettelin miksi auto käy kummallisesti tyhjäkäyntiä joten säädin kaasuttimen kohon 12.5mm ja kärjet, väli 0,4mm ja enakko 2,5-3mm eykk. Tuli ihan hyväkäyntinen kone.
Kaasuttimeen ilmestyy omituista limaa tankista joten laitoin pa-suodattimen letkuun. Tankki on pustistettu liuottimella ja teräsharjalla kohon reiäsätä hinkaten mutta sinne jäi kuitenkin vielä hivenen limaa.
Lämpö mittarin viisari nykii ihmeellisesti vaikka koitettu uudella tunnistimella ja varmasti toimivalla tunninnistimella toisesta autosta. mittari varmaan rikki? Taakse menee 3 johtoa jotka oli varmasti kunnolla kiinni. Samoin Bensa mittari ei toimi, muistaakseni näyttää kokoajan maksimia vaikka melkeen tyhjä tankki.
Mutta warre alkaa olla valmis leimalle. Vielä 2 pallonivelen suojakumia pitää vaihtaa ja laittaa vielä toisen kerroksen massaa ruostekorjauksiin.