Warre 1000 kirjoitti:
Pojan halusi harrasteauton ja ostimme Lada 2107 vm. 1996 ruiskutuskoneella. Halusin kaasarimallin, mutta 19 vuotta vanhan auton ilman ruostetta en voinut jättää ostamatta. Poika tykkää siitä koska on pehmeän jousituksen, mikä sopii hyvin nykypäivisin heikosti hoidettujen teiden varten.
Viime kesänä poika möi Volvonsa pois ja osti 39 vuotta vanhaa Lada Nivakin, mikä nyt on jokapäiväkäytössä, kun sitä ei korjataan.
Kyllähän toi ruiskukone on ykkönen, vetää hyvin ja tasaseen ja vielä 1700 kuutioinen ku kaasari koneet (isolohkot) vaa 1500 ja harvassa 1600.
Mut nää kaasarit kärkisytkällä on kyllä toimintavarmempii.
Mutta sitte asiaan. Tuli tasavirtalaturi josta pitäis alkaa rakentaa virrankehitintä Warreen. Aloin purkaa ja heti tuli ongelmia hihnapyörä ei millään irtoa. Vedin ulosvetäjää tiukemmalle ja vasaraa sitte hajos. kun oli sitte rikki nii pilkomalla lähti lopulta, rahallahan tästäkin selvisi uusi hihnapyörä tulossa.
Hiilet oli aivan jumissa tuskin olisi siis toiminut heittämällä paikalleen. Ne sain herkistettyä ja kollektori uuden veroinen samoin ankkurin käämit. Mutta rungon kenttäkäämit oli vähän kulahtaneet näkyi että olisi käynyt kuumana joskus tai sitte vaan ajan hammas kuluttanut. Täytyy ainaki jotain kutistesukkaa kehitellä noiki piuhoihin jotka lähtee käämeiltä.
Muuten Warre edistyy hyvin. Huomenna olisi tarkoitus laitella uusia vesiletkuja ja ehkä aloitella hitsauksia.