Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 6 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jäähdyttimen puhallinsiivet
ViestiLähetetty: 02 Joulu 2015, 20:12 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 16 Maalis 2015, 12:52
Viestit: 8
Mitähän käytännön eroa on neli-ja kuusilapaisilla puhaltimilla muuta kuin siipien määrä? Puhallustehossa/äänessä? Molempia on käsillä ja olisi hyvä tietää kumman laittaa paikoilleen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jäähdyttimen puhallinsiivet
ViestiLähetetty: 03 Joulu 2015, 15:08 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2013, 22:37
Viestit: 128
Paikkakunta: Maalahti
Molempia malleja on tullut käytettyä miten sattuu. :oops: sanoisin, ettei niissä ole käytännön eroja ollenkaan. Esteettinen puoli on mielestäni sitäkin tärkeämpi! ;) Eli vanhempiin "kuuluu" kuusisiipinen ja "uudempiin" kuuluu nelisiipinen. (Koskahan nuo vaihtui? 80-luvulla kuitenkin...)

_________________
FWP = "Finnish Wartburg Protectors" - yhdistys, perustettu 1985

Omistanut n. 80 kpl Wartburgia vuosina 1985-2021. Tallessa nyt vain 4 kpl; 2 kpl museoajoneuvoa (311 camping & 353W) ja 2 projektia (311 3-D tourist & 353)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jäähdyttimen puhallinsiivet
ViestiLähetetty: 03 Joulu 2015, 20:18 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 808
Paikkakunta: Pietarsaari
Yllättävästi neljäsiipisen puhallin puhaltaa vähän enemmän ilmaa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jäähdyttimen puhallinsiivet
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2015, 11:37 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1436
Eiköhän tuo nelisiipinen tullut joskus 70-luvun lopulla, samalla vaihtui vesipumpun kotelo yksiosaiseksi ja kanteen kiinnitettävä puhallinkanavan "rätin" kannake hävisi. Puhallintehoon vaikuttaa olellisesti, että siivet on sivusta katsottuna 2/3 tunnelin ulkopuolella. Tuossa vanhemmassa versiossa ei tämä sääntö toteudu. Tämä asia täytyy tuolla työelämässä ottaa huomioon jäähdyttimen etäisyyttä passatessa. Kumpiko näistä potkureista sitten on tehokkaampi, enpä edes arvaile. Ulkonäkö ratkaisee.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jäähdyttimen puhallinsiivet
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2015, 12:02 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1821
Paikkakunta: Global
Minulla auto on vm79 ja siinä on nelisiipinen. Tässä TM:n testissä vuodelta 1976 on vielä kuusilapainen eli olisiko muuttunut vm78/79 autoihin?

EDIT: tässä vuodelta 1978 olevassa testissä on nelilapanen jo kiinni.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jäähdyttimen puhallinsiivet
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2015, 21:10 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 808
Paikkakunta: Pietarsaari
"WHIMS" (Wie hilfe Ich mir selbst) mukaan syyskuussa 1977 no 12 26 762 lähtien vaihdettiin vapaaseen puhaltimeen, jolla on parempia tehoa ja vähempää ääntä, sekä jätettiin pois ilmajohtorengasta, "manshettia", kiristysrenkasta ja jousia.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 6 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com