Ne johtokiinnikkeiden muovisuojat tulisi olla jokaisessa kiinnikkeessä, mutta jokunen on voinut jäädä linjalla laittamatta ja jotkin muovit ovat ajan myötä voineet haljeta ja tippua pois.
Noita muovisuojia voi tehdä itse lähes alkuperäistä muistuttavina replikoina esim. seuraavista materiaaleista; -MMJ-sähköjohdon muovivaippa, tämä on seinämältään tuplasti vahvempaa, kuin alkuperäinen, joten myös jämäkämpää käyttää.. Tästä voi tehdä myös Touristin takaluukun ja korin välisen johtonipun suojan alkuperäisen haljenneen ja irronneen tilalle. -kutistesukka, ei lämmitetä ja kutisteta paikoilleen, ei kannata ottaa halpiskaupan sukkia, saattavat kutistua itsekseen.. -Muut sähköjohtojen muovivaipat, esim. jotkut näyttöjen ja tulostinjohtojen vaaleat/harmaat johtovaipat ovat aika lähellä DDR-ulkonäköä. -Autotarvikeliikkeestä, tai kumi/muovialanliikkestä saa ihan oikeatakin mustaa johtonippujen suojaa.
Väreinä on ollut ainakin valkoinen (ei puhtaanvalk.), kermanvärinen, vaaleahko harmaa, musta, kirkkaan sininen, tumman sininen, vaalean vihreä, tumman vihreä, tipunkeltainen. Eniten värikirjoa on ollut 70-luvulla ja 80-luvun alussa, sittemmin yleensä kaikki mustia. Eikä pidä ylenkatsoa eri värejä samassa autossa, niin se on ollut joskus tehtaankin jäljiltä..
Vanhemmissa 353:ssa konepellin tukitanko on toisessa paikassa ja kolo konepellin lukkolevyssä.
Huomatkaa myös kuvasta näkyvät tuotannon alkupään rakenneratkaisut; -johtonipun läpivienti lokasuojan jäykistepellin läpi ennen suunta- ja ajovaloa -kantikas paisuntasäiliö runkokiinnikkeineen
Kilvet lokasuojassa; "tyyppikilpi" valmistenumero ja painot "Valmistettu Saksan Demokraattisessa Tasavallassa" neljällä kielellä (EI suomeksi) "laatuluokan 1 valmiste"
_________________ Ajokalustoa: 353W Tourist '86, 353W ralliauto '82, 311 '62, Volvo Viking '60 Tallennettuna: 353W 15kpl, Trabant '60, VW 1200 '65, VW Trp umpikylki '65, Sunbeam IMP '70, Skoda 120 '85, SAAB 96 '78, Lada 2105 '84, JA PALJON MUUTA TAVARAA...
|