Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353W de luxe -79
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1465
Sivu 2/9

Kirjoittaja:  J.K. [ 28 Loka 2011, 22:24 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

Nyt on laitettu Toveri Sladimirilta hankitut pölykapselit sekä Ebay:sta hankitut unkarilaiset uustuotantokoristekehät vanteisiin.

Liitteet:
warre13.jpg
warre13.jpg [ 76.54 KiB | Katsottu 7567 kertaa ]
warre12.jpg
warre12.jpg [ 75.48 KiB | Katsottu 7567 kertaa ]
warre11.jpg
warre11.jpg [ 88.29 KiB | Katsottu 7567 kertaa ]

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 29 Loka 2011, 12:07 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

Aina vaan komeammaksi muuttuu, vaikka "alkuperäisyyttä" muutetaankin. Nuo Warren ja Trabantin uudistukset ovat olleet sellaista tekohengitystä aikoinaan. Kori 60-luvulta ja pienempia osia on muuteltu aikakauden mukaiseksi. Peilien vaihto olisi ulkonäön kannalta jopa suositeltavaa, mutta reikien peittäminen onkin hankalampi homma. Metalliset ilmanpoistoaukkojen suojat ja kromatut merkki- ja mallitekstitkin vanhentaisivat sopivasti, mutta mennäänkö jo liian pitkälle?
Jos nyt oikein tulkitsen, niin muovipeilit 20.1.1979 valmistenumerosta 1402482 Limousinen osalta. Mustat muovikupit standardiin ja kromatut Deluxeen 15.2.1979 valmistenumerosta 1404477. Väittäisin kuitenkin, että kromikeskiökupit vaihtuivat mustiin muovisiin vasta mustiin puskureihin siirtymisen yhteydessä 1983.

Kirjoittaja:  J.K. [ 29 Loka 2011, 19:42 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

Mulla on valmistenro 1425477 eli se tukee muovipeilien ja kromikuppien osalta noita kirjoittamiasi asioita. Ne muovikeskiökupit, jotka mun autossa olivat ostohetkellä, olivat varmasti myöhempää perua, auton takakontissa oli kankaisiin käärittynä ja vaseliinilla voideltuna kromikupit ja mutterien koristeet, jotka olivat uskoakseni alkuperäiset. Myös tuosta viimeisestä asiasta, eli kromikupeista standard-mallissa vuoden -79 jälkeen mulla on samanlainen mielikuva kun sulla. Ainakin oman -81 okranvärisen sedanin (nyk. avo) osalta. Siinä oli musta maski, mustat etulamppujen kehykset, kromipuskurit ja kromikupit vanteissa ostohetkellä.

Deluxen takaoven alareunan listoitus on myös jossakin vaiheessa ennen vuotta -79 muuttunut yksinkertaisemmaksi. Seiskaysissä on yhtenäinen lista takaoven alareunassa, mutta vanhemmissa on takaoven takaosassa erillinen koristeosa vielä listan lisäksi.

Itse asiassa toistaiseksi ainoa syy, joka on estänyt tai hidastanut peilienvaihtoprojektia, on juuri tuo mainitsemasi reikäkysymys. Saksasta saa kyllä uusia kromipeilejä, ja nehän ovat kyllä todella hienot. Toki alkuperäinen on alkuperäinen, mutta houkutus on kova noiden kiiltävien osien perään... 8-)

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 29 Loka 2011, 20:10 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

Samanlaiset koristerenkaat oli minun vm. 1973 Warressani. Nykyään ne roikkuvat autokatoksen kattotuolissa. Vuonna 1981 isän toisen ostama Warressaa oli kromatut keskiökupit sekä pöyränmutterilla kromatut suojakupit.

Ovatko etusuuntavilkut alkuperäisiä kromireunallaan?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 29 Loka 2011, 20:32 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

Vilkkujen kromireunat hävisivät 9/1979. J.K:n Warre valmistettu 19.7-23.8 välisenä aikana.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 29 Loka 2011, 22:52 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

Paranee paranee vaan! Tää on kyllä tosi hieno.

Mustakin kaipaa vielä pikkasen niitä kromipeilejä mutta on näinkin ihan kympin suoritus. ;)

Kirjoittaja:  emppu [ 30 Loka 2011, 17:18 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

Toi on vaan kyllä NIIN hieno peli että!! Peukkua täältäkin!

Kirjoittaja:  warreossi [ 02 Marras 2011, 20:09 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

Toveri Sladimir kirjoitti:
Aina vaan komeammaksi muuttuu, vaikka "alkuperäisyyttä" muutetaankin. Nuo Warren ja Trabantin uudistukset ovat olleet sellaista tekohengitystä aikoinaan. Kori 60-luvulta ja pienempia osia on muuteltu aikakauden mukaiseksi. Peilien vaihto olisi ulkonäön kannalta jopa suositeltavaa, mutta reikien peittäminen onkin hankalampi homma. Metalliset ilmanpoistoaukkojen suojat ja kromatut merkki- ja mallitekstitkin vanhentaisivat sopivasti, mutta mennäänkö jo liian pitkälle?
Jos nyt oikein tulkitsen, niin muovipeilit 20.1.1979 valmistenumerosta 1402482 Limousinen osalta. Mustat muovikupit standardiin ja kromatut Deluxeen 15.2.1979 valmistenumerosta 1404477. Väittäisin kuitenkin, että kromikeskiökupit vaihtuivat mustiin muovisiin vasta mustiin puskureihin siirtymisen yhteydessä 1983.


Tuo vihkonen,jossa nuo mallisarjojen muutokset ovat pitää kyllä aika hyvin paikkansa.Mustat muovikupit ovat kyllä tulleet jo 1979 tuotantoon.Minulla on joku vanha Wartburg Signale lehti vuodelta -79 jossa on kuva messuilta standart touristista noilla kupeilla.
Se miten Suomeen tuodut autot on varusteltu on sitten ihan toinen luku.Osassa autoista oli vielä -84 malleissakin kromattuja keskiökuppeja.Ne on saatettu laittaa maahantuojan toimesta.Mainoskuvissa myös kromattua etusäleikköäkin on vielä 80-luvulla vaikka myytävissä malleissa se on lienee ollut lähes aina musta jo usein -76 lähtien.Näissä on paljon heittoa senkin mukaan miten tehtaalla on tavaraa ollut.
Joka tapauksessa J.K:n Warre on häikäisevän kaunis.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 03 Marras 2011, 11:46 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

J.K.n Helmi nähty eilen luonnossa ja olen nähnyt viimeksi yhtä hienon 353:n faijan Haka-Auton liikkeessä, missä oli uusia myytävänä. Kuten sanoin eilen niin on tämä härmän hienoin 353:n tai aikankin selkeesti top 3:ssa!

Kiitos vielä seurasta – toivottavasti saadaan ens kerralla lisää sällejä mukaan turisemaan autoista. :)

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 03 Marras 2011, 18:54 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W de luxe -79

Onkos tämä muuten rattikarahkalla, vai lattiahämmentimellä? Ei ole vielä kojelautakuvaa näkynyt. Deluxessa kuitenkin "puukoelauta"?

Sivu 2/9 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/