Toverin ohjeet pätee. Lisäyksenä kokemuspohjalta, solenoidivikoja ei kovinkaan paljon, mutta bendixvikoja sitäkin enemmän ja hämmästyttävän usein haarukan väkäset muuttuneet viilajauhoksi rasvan puutteen vuoksi.Jos saanut vettä niin hiilisillan ja rungon väli umpiruosteessa jolloin elektrisiteetti ei virtaa vapaasti ja harjojen koordinointi kommutaatorin lamellien kanssa jää rajoitteiseksi.
Voin kertoa esimerkin omastani. Startti oli varoitellut jo pari viikkoa rääkäisemällä sillon tällöin pahasti oireillen selvää bendixvikaa. Ei kuitenkaan ollut olevinaan aikaa korjata kun oli maksaviakin asiakkaita tiedossa. Tuli sitten hetki jolloin ei kuulunut kuin vienoa hurinaa ja oli pakko ruveta töihin, satoi vielä vettäkin ja warre pihalla. Vika paljastui kuitenkin aika nopeasti kun nosti konepellin. Startti roikkui johtojen varassa täysin irrallaan, samalla selvisi mistä se raapiva ääni tuli aina monttujen kohdalla. Eikä sitten naureta ääneen.....
Heikin kohdalla haisee vahvasti virtalukkovialta. Usein on lisätty apurele jolloin huonollakin lukolla päjää.