Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 15 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 05 Syys 2012, 11:31 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Kuva


Tänä talvena on tarkoitus saada kuvan auto ensi kesäksi liikenteeseen,auto on ollut omistuksessa jo kohta kymmenen vuotta ja on ollut satunaisesti ajossa.Nyt muutaman vuoden ollut vaan varastossa.Muilta kiireiltä ei ole paljoa aikaa tälle jäänyt.Laitellen tähän ketjuun tarinaa autosta ja sen kunnostelusta.
Hieman historiaa:Hankinta hetkellään auto seisoi Jollaksessa erään omakotitalon pihassa.Autoa tarjosi ilmaiseksi varsinaisen omistajan tytär, joka oli huolissaan siitä,että jo lähes 90-vuoden ikään ehtinyt isänsä saisi vielä päähänsä lähteä ajelemaan Warrella.Pelko oli sinänsä turha sillä auton kytkin oli rikki ja kaasarikin oli usean vuoden seisonnasta johtuen kauttaaltaan hartsimössön tukkima.Auto hinattiin sitten eräänä kesäiltana Pornaisiin.Hinausreissu oli tarina sisänsä..
Auton omistanut vanha mieshenkilö oli hankkinut auton uutena Haka-Autosta,vuonna 1984.Alkuvuosinaan autoa oli käytetty aktiivisemmin mutta jo 90-luvun alussa ajot olivat vähentyneet satunnaisiin mökkireissuihin ja kaupassakäynteihin.Mittariin oli ehtinyt kertyä reilut 80tkm.
Autossa oli heti havaittavissa ruostevaurioita ja tarkemman tarkastelun jälkeen oli selvää,että ruoste oli tehnyt pesää varsin laajalle alueelle.Ruoste oli pesiytynyt Warrelle tyyppilisiin paikkoihin takalokasuojien etureunoihin,etulokasuojiin ja korin alareunaan.Myös kuskinlattiassa oli paikattavaa sekä helmoissa.Itse runkohan on sellaista patarautaa,että se nyt harvemmin on,ainakaan pahasti ruosteessa.
Autoa oli korjannut jonkinasteinen "hovikorjaaja",joka oli ratkaissut eteentulleet ongelmat erilaisin lasikuitu-ja rautalanka virityksin.Mm.kytkimen painelaakeri oli kiinnitetty ns.viiksilangalla ja ei luonnolisesti ollut varmaankaan kovin kauaa kestänyt.Kytkimen hajottua oli myös ajot sitten loppuneet.
Kuvassa auto on siinä kunnossa missä se oli hankintahetkellään.Autoon tehtiin sen jälkeen kunnostuskorjausta,jossa kytkinpaketti vaihtui uuteen ja kaasuttimena ollut Jikov vaihtui vanhempaan BvF:ään.
Iso osa ruostevaurioista tuli korjattua 2008-2008 välisenä aikana.Silloin tuli vaihdettua myös toinen etulokasuoja parempi kuntoiseen.Tosin hommaa on vielä jäljelläkin sillä tuulilasin tiivisteen alta löytyy työtä ja tarkoitus on irroittaa lasikuituiset takaposket,jonka alta tod.näköisesti löytyy urakkaa.Etuovien alareunat vaativat myös huomiota,tosin apparin puoleinen vaihdetaan parempaan varaosa-oveen.
Tarkoitus ei ole lähteä rakentamaan kunnianhimoisesti MR-kuntoista autoa vaan nyt aluksi saattaa yksi kappale suomalaista autohistoriaa tienpäälle.Auto vaatisi varmaankin ylimaalauksen mutta jotenkin sellainen tietty patina kuuluu näihin,kuten myös ns.kommunismin haju joka on sisällä tallessa (senhän kuulemma pitäisi lähteä suojeluskunta manttelilla ;) )

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 05 Syys 2012, 12:18 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Kuva

Tuollainen korkeanteknologian laite löytyisi hyllystä ja olisi mielenkiintoista asentaa laite ainakin koeluontoisesti Warreen.Erilaiset vika singnaalit tulevat akustisesti ja sitten näistä piippauksista selvitellään missä vika piilee.Mitenköhän paljon näitä on mahdettu aikanaan käyttää..Kytkemin edellyttää aika paljon johtojen vetämistä paikasta toiseen.

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 06 Syys 2012, 11:10 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Kuva

Auton tämänhetkinen kunto.Autohan on kiiltävä ainoastaan sateesta johtuen.. ;) Lokasuojan vaihdon jälkeen puuttuu kumilista.Olisi oikeastaan parempi ilman noita listoja kokonaan (nehän on Suomessa asenettu maahantuojan toimesta).Myös lampunpesimet sekä niitä varten laitettu valtava vesisäiliö moottoritilasta on poistettu kun eivät ole pakolliset.
Vanteet ovat toistaiseksi uudemmasta mallista,hakusessa olisi hyväkuntoiset kyhmylliset vanteet (saa vihjata jos jollain on nurkissa pölyttymässä) vaikkeivat ne -84 malliseen varsinaisesti kuulukkaan.Vanhat pölykapselit ovat vaan mukavamman näköiset.
Laitetaan lisää kuvia kun ruostehommat saa alulleen.

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Viimeksi muokannut warreossi päivämäärä 06 Syys 2012, 11:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 06 Syys 2012, 11:11 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
On sellainen tunne, että olen nähnyt tuon ensimmäisen kuvan jossain netin syövereissä - onkohan mahdollista?

Tollasta Co-pilot järjestelmää en ole ennen nähnytkään. Onko jokaiselle virheelle oma ääni tai eri määrä piippauksia, vai miten systeemi toimii? Se varmaan on DDR -tyylinen, että vikaääni kuuluu niin kauan kunnes ongelma on korjattu. :D

PS. Jos Helmi majailee Pornasissa niin sieltähän ei ole pitkä matka tulla kokoontumisiin. ;)

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 06 Syys 2012, 11:22 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Kuvaa on käytetty ainakin jossain itäautoja esittelevillä sivuilla ja nettiautossa kun ei ole ollut omasta takaa kuvaa..Kyllä toi erilaisiin ja pituisiin piippauksiin perustuu.Jokaiselle kytkennälle on oma kirjainmerkkinsä.Etupaneelissa on sitten A-L merkittynä ja niitä vastaavat signaalit.Pelko siitä,että ajomatkat on pelkkää piippausta saattaa aiheuttaa sen,että vehje jää hyllyyn koristeeksi :D
Eihän täältä kokoontumisiin ole pitkä matka,toistaiseksi muutamat ajelut on tehty puuhakilvillä,niidenkin saaminen on vaikeutunut nykyään,ainakin Järvenpään konttorilla joutuu melkein Stasin kuulusteluun mihin niitä kilpiä oikeen tarvitsee.Mutta kunhan kevät koittaa niin jospa tuon sais ihan rekisteriin taas niin eiköhän noihin kokoontumisiinkin pääse.

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 06 Syys 2012, 13:24 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:20
Viestit: 142
Paikkakunta: Kerava, Finland
Ai Järvenpäässä on edelleen puuhakilpien saaminen lähes mahdotonta. Se on ollut sitä jo varmaan 20 vuotta. Mikään ei näköjään muutu.

Mutta peli on hieno. Kilpiin vaan ja miittinkeihin!

Mulla oli viime syksynä sellaiset kyhmylliset vanteet täällä kaupan, mutta ne sitten meni...

_________________
On Warreton! Ex. W353 2D Roadster vm. 1982, W1.3 4D Sedan vm. 1990


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2013, 20:31 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Touristin kunnostelu on edennyt pikku hiljaa,lähinnä toisen moottorin kanssa puuhastellessa. Nyt oli kuitenkin aika käydä ikkunanpielien kimppuun. Tuulilasin irroittaminen on yksinkertainen toimenpide. Ensin pyyhkijänvarret irroitetaan,jotteivat ole tiellä tuulilasia irroitettaessa,em toimenpide ei ole välttämätöntä mutta tässä tapauksessa ne tulisivat olemaan kuitenkin tiellä myöhemmässä vaiheessa. Tuulilasin tiivisteessä on ura, jossa kulkee ohuempi kiilalista. Kiilalista poistetaan ja auton sisäpuolelta painetaan kevyesti lasi irti.Mitään älytöntä riuhtomista ei kannata harrastaa sillä tuulilasi on herkkä halkeamaan.
Tiivisteen alta paljastui odotettu näkymä. Ruoste näkyi itseasiassa hyvin vähän tiivisteen ulkopuolelle. Tiivisteessä näkyi kuitenkin pullistumia,jotka viittasivat ruosteeseen. Seuraavaksi hiotaan peltikirkkaaksi ikkunanpielet ja leikataan huonot osat pois. Sitten hitsataan tilalle uutta peltiä.

Kuva

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 01 Heinä 2013, 19:43 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Ikkunan karmiosa on yhtä tuon tulipellin kanssa ja hitsattu pisteillä ja saumalla kattoon sekä a-pilariin. Kuubalainen peltiseppä tekisi tuon tunnissa jostain tynnyristä takomalla mutta kun sellaista ei ole lähistöllä,pitää turata itse.Korjauspalaan ei tule mitään jyrkkää taitosta ja lisäksi ikkuna aukko kaareutuu joten ajattelin rakenella reunuksen pienemmistä osista, jotka hitsataan toisiinsa kiinni. Lisäksihän koko roska tulee pisteillä kiinni alapuoliseen peltiin.
Ruosteista peltiä on sen verran tallella,että saa siitä saa muodon uuteen osaan. Suorat osat eivät ole yhtä työläitä tehdä.Loppullinen muokkaus tehdään kun pelti on hitsauksen jäljiltä kuumaa.

aloittelin kuskin puolen alakulmasta

Kuva

ensin piirtelin pahville mallia ja sitten tein vanerista muottia pellin vasartamista varten

Kuva

Raakamuokkausta muottia vasten

Kuva

valmiin palasen paikalleen asettelua.

Kuva

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 01 Heinä 2013, 22:58 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kunnollinen työ!

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2013, 20:51 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Ruostehommia tuli tänään jatkettua.Ikkunakehyksen päälliset puolet tuli irroitetttua pistehitsauksista lähinnä paineilmataltalla.Alapuolinen pelti oli pääasiassa yllättävän hyvässä kunnossa,ainoastaan pari kohtaan tuli hitsattua uutta peltiä.Päällipuoliset osat asettelin lukkopihdeillä paikoilleen ja hitsasin yhteeen,päälliseen peltiin myös reiät tulppahitsausta varten.Lämmintä peltiä hieman vasarsin oikeean muotoon ja sitten homma kiinni.Apparin puolen korjauspalat tuli tehtyä siinä samassa hötäkässä.
Tuulilasin tiiviste on rispaantunut kulmista harmittavasti,täytyy kaivella varastoja jos löytyisi parempi tai sitten tiedustella löytyisikö Toveri Sladimirin kaupasta uutta tilalle.Saksasta ei jaksaisi alkaa tilailemaan.
Viimeistelyyn olisi tarkoitus suhrata koritinaa.

uutta peltiä..:)

Kuva

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 15 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com