1.Aurauskulma kohdilleen. Olen pitänyt vyörenkailla aurauksen nollissa, vaikka haritusta suositellaan 1-3mm. Palauttaa paremmin, eikä vetele niin hirveästi. 2. Hammastangon purku ja parempien vaseliinien vaihto. 3. Rattiakselin puslien voitelu. 4. Kunnon renkaat, Pneumantin 175/70 m+s renkaat eivät ole sellaiset.
Näillä asiat ovat jo hieman paremmin, mutta jos halutaan parempaa niin jatketaan harjoituksia:
5. Pallonivelien voitelu. Etupään paino on yläpallojen päällä, joten rasvanipat yläpallon yläosaan. 6. Hammastangon automaattisen säädön muuttaminen manuaaliseksi. Poistetaan 6-kolokannalla oleva säätöpultti ja sen alla oleva jousí. Tilalle M18x1.5 pultista tehty vastaava tappi, joka lukitaan mutterilla hammastangon kuoreen kun välys on minimaalinen. Tämänjälkeen ei jousi enään paina hirveällä voimalla hammastusta ja laahainpalaa vastakkain. 7. Raidetangon sisäpäät puretaan ja otetaan jouset käsittelyyn. Jousi ruuvipenkkiin ja pillistä kuumaa. Jousi modifioidaan sellaiseksi, että puristusvaraa on 1 mm. Jousen alle normaali 8 mm prikka. Kasataan vaseliinin kanssa. Tällä toimenpiteellä estetään jousien kokoonpainuminen kaarteessa ja urissa. Äkkinäiset muljahtelut saadaan minimiin.
No jopas nyt tuntuu jo hyvältä. Ruokahalu kasvaa tietenkin.
8. Takajousista lyhennetään kierros, joten takapyörä on nyt suorassa. Sedaniin laitetaan Touristin takajouset. 9. Rajoitetaan takapyörän ulosjousto rajoitinhihnalla siten, että ulosjoustoa jää 30mm. 10. Vaihdetaan iskunvaimentimet parempiin. Taakse voi laittaa lyhyemmätkin, niin ei tarvitse tehdä edellistä toimenpidettä. Kittelästä kun tilaa Warreen mittatilausiskarit, niin johan toimii.
Niin, kertokaapa mitä muuta olette tehneet warren ajo-omituisuuksien poistamiseksi?
_________________ PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat varaosat@warreteam.com 0400-142568
|