Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

vajaatahtisesta nelitahtiseksi
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=48
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  wileeni [ 23 Marras 2010, 16:25 ]
Viestin otsikko:  vajaatahtisesta nelitahtiseksi

Pienenä tein "aina" sitä, miknkä äiti kielsi. Varttuneempana on jonkun kerran väännetty kättä auton muutoksista, joskus hyvälläkin tuloksella. (Paino sanalla joskus) Tämän hetken rojetkina Vulvan tai Bemarin tekniikan pajottaminen Isabellaan. Rajoilla mennään paikkapaikoin.

Jos kuka teistä / meistä on tutustunut VW:n tekniikkaiseen Warpuseen, niin hilfen mich, bitte ! Miten pyöränripustus on istutettu vanhaan runkoon, kummasta ohjauslaitteet, entä tuliseinä ja polkimet, lämppäristä puhumattakaan ? Taka-akseli, jarrut, sun pensselit ?
Summa summarum: Jos kerran ossi saa soveltaa, niin miksen minä ? Prosenteilla voi joutua vähän pelaamaan, mutta vanhakantaista ARK:n "Ei, kun me niin sanotaan", ei enää tarvinne kuulla. Onhan Warreja Sovjet Finlandiassakin jo liikkeellä 4t-versioina.
Kanta-auto on jo katsottuna, moottori ja tehonsiirtely hukassa, enkä usko kenenkään tästä aitoa rakentavan. En siis tuhoaisi ainutlaatuista aihiota.
Noch einmal, hilfe !
wileeni.

P.S. Vitonen lyhyestä saksasta, sekin joskus sotien jäläkeen.

Kirjoittaja:  warreossi [ 23 Marras 2010, 23:36 ]
Viestin otsikko:  Re: vajaatahtisesta nelitahtiseksi

Olisiko tuosta 1.3:sen korjaamokäsikirjasta jotain apua?Alkukielellä mutta onhan noissa havainnollistavia kuvia.

http://www.kraeuter-tipps.de/pixlie/pix ... artburg%2F

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 24 Marras 2010, 18:55 ]
Viestin otsikko:  Re: vajaatahtisesta nelitahtiseksi

Eipä onnistu poikittaisen moottorin laitto 2-tahtisen runkoon. Onhan jotkut laittaneet pitkittäin olevia koneita Warren nokalle, mutta eteen täytynee tehdä "pahkaa", jos ihan neloskoneella haluaa pröystäillä. Poikkeuksena V-kone, jollaisen joku on joskus sinne laittanut (Saab 96). NelitahtiWarren runko on etuosastaan aivan toisenlainen. Mutta miksi muuttamaan Warren persoonallisinta puolta? Entäs jos laittaisi Warren koneen johonkin muuhun autoon?

Kirjoittaja:  warreossi [ 24 Marras 2010, 19:16 ]
Viestin otsikko:  Re: vajaatahtisesta nelitahtiseksi

Tuommoisen Datsunin litraisen koneen on joku asentanut Warreen.Myös maahantuoja aikanaan suunniteli Datsunin moottorien asentamista Suomessa uusiin Warreihin.Suunnitelmat olivat valmiina mutta jostain syystä hankkeesta vetäydyttiin.Em.tapahtui vielä Eräjuuren aikana 70-luvulla.

Kirjoittaja:  emppu [ 24 Marras 2010, 19:44 ]
Viestin otsikko:  Re: vajaatahtisesta nelitahtiseksi

Daihatsun kolmepyttyinen mahtuu paikalleen soviterenkaalla. Tanskasta niitä sovitepalokoita ainakin aikaisemmin sai. Oli jopa sellainen paja joka teki muutokset puolestasi. Google voisi auttaa.

Kirjoittaja:  warreossi [ 24 Marras 2010, 21:33 ]
Viestin otsikko:  Re: vajaatahtisesta nelitahtiseksi

tuolta lisää tietoa Daihatsu moottorisesta Warresta

http://www.wartburgpeter.de/fr_04_01_soeren.htm

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 25 Marras 2010, 11:53 ]
Viestin otsikko:  Re: vajaatahtisesta nelitahtiseksi

Jos nyt välttämättä haluaa 3-pyttyisen koneen, niin miettisin Suzuki Swiftin litran konetta. On kuitenkin yleinen ja hyvämaineinen mylly.

Kirjoittaja:  wileeni [ 29 Marras 2010, 11:17 ]
Viestin otsikko:  Re: vajaatahtisesta nelitahtiseksi

Miksi muuttaa,Sladimir. . .
En missään nimessä nostaisi Warren omaa konetta keulalta pois, vaan haarukoitu aihio on ilman moottoria ja vaihteistoa. Jollen minä siitä jotain pusaa, kisaavat siitä Kuusakoski ja Stena.
Ei siis käy 96:n mylly (lienee alunperin fordin V4), koska se kytkettiin Warren tehonsiirtelyyn. Muistan myös 100 A:n koneelle ainakin haetun luvat. Jollain hurjalla Lahden seudulla oli tieliikenteessä, joskus 70-luvulla, Warre Ford Caprin koneella.
Jos 4-tahtisen runko on erilainen, niin onko se kokonaan eri konstruktio, vai modifioitu ? Jos jälkimmäinen, niin ainoastaan keulasta,vai myös takaripustusten kohalta ?
Työmaalla, iltakerhossa asennettiin porukalla viime vuosituhannella Fordin tekniikka sitä varten tehdylle erillisrungolle. Lasikuitukori päälle ja leimalle. Muutosprosenttien kanssa piti vähän suhmuroida. Hankala tuohonkaan projektoriin on järjellistä syytä hakea.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 29 Marras 2010, 18:36 ]
Viestin otsikko:  Re: vajaatahtisesta nelitahtiseksi

Joku 4-tahti Warreguru voisi laittaa kuvia tuosta rungon etupäästä. Itse olen sitä vai vilkuillut. Raideleveys on suurempi. Takana on levikepalat tukivarren ja jarrukilven välissä. Edessä "omaa" navat ja alatukivarret. Muuten rakenne toisenlainen. Kertokaa tarkemmin, jotka tietävät.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 29 Marras 2010, 19:15 ]
Viestin otsikko:  Re: vajaatahtisesta nelitahtiseksi

Tässä kuva:
http://picasaweb.google.com/stefan2811/ ... 1823906834

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/