Ajatus oli jossain vaiheessa, että pitäydyn Trabanteissa. Niitä onkin siunaantunut kolme kappaletta. Yhdessä Huuto palvelussa oli pitkin kesää kuva tästä autosta mutta hinta ja auton kuvassa näkyvä kunto ei oikein kiinnostanut. Auto oli kuitenkin melko lähellä asuinpaikkaani joten laitoin muutama viikko sitten omistajalle viestiä, että voisiko autoa tulla kuitenkin katsomaan. Omiin nurkkiin on kerääntynyt jonkin verran Warre aiheista materiaalia ja kiinnostus hommata 353 oli kuitenkin herännyt. Tarjolla oli toki muitakin vaihtoehtoja mutta etäisyys oli vähän turhan pitkä lähteä niitä ihmettelemään. No tuumasta toimeen ja puolen tunnin ajomatkan jälkeen katsomaan autoa. Kuvissa auto oli aika väsyneen näköinen. Paikanpäällä huomio kiinittyi ensin täysin ruosteettomaan tavaratilaan jossa oli työkalut omassa pussissaan ja muuta litra Haka-Auton Wartburg kaksitahti öljyä. Alla edelleen Pneumantin ensi asennus renkaat. Autolla on ajettu 46 tkm ja se pitää paikkansa. Auto on ajettu 80-luvun lopulla puimalaan. 1.omistaja oli tarjonnut autoaan nykyisen omistajan isälle. Hänellä oli taipumusta kerätä ja varastoida tavaraa ja Warre päätyi ilman kilpiä puimalan parvelle. ajatus oli ollut,että lapsen lapsi perii auton ja alkaa Warre harrastajaksi. Tämä olisi ollut ihan kiva juttu ja kaunis ajatus mutta ei käynyt toteen. Aika jätti isästä ja auto päätyi nykyisen omistajan (tyttären) pihaan vuosi sitten sillä autoa ei enää voinut säilyttää puimalassa. Aikansa koivun alla seistyään päätti omistaja pistää auton eteenpäin. Paikanpäällä tein kohteliaan ja perustellun tarjouksen. Omistaja hyväksyi sen lähinnä siksi, että auto päätyisi harrastajalle. Kotipihassa parin tunnin tunnin peusn jälkeen kävi ilmi, että autossa ei ole ruostetta lainkaan, jos ei lasketa lampunkehysten ruoste kukkasia (näitähän oli osassa autoja jo Haka-Auton kentällä).Ruosteen estoa on tehty 80-luvulla isolla kädellä. Sisältä auto verhoiluiltaan lähes uutta vastaavassa kunnossa. Auto lähtee hyvin käyntiin mutta bensa pumppu on kaputt. Kuten yleisesti kuitenkin on tiedossa niin autot tykkäävät, että niillä ajetaan. Näin ollen jarrut ja tekniikka täytyy käydä läpi kauttaaltaan. Tässä toki auttaa Pöljän Varaosakeskus josta Riku lähetti jo ensimmäisen erän osia jolla päästään alkuun. Täytyy sanoa, että tavarat tulivat tosi nopeasti. Bensa tankki on vähän arvoitus ja saa nähdä missä kunnossa se on sisältä. Näitä ei vissiin taida uutena olla ihan joka oksalla joten varmaan sitruunahappo käsittely tulee kyseeseen, ainakin alkuun. Autossa oli muuten Sarviksen valmistamat Wartburg kuramatot. Ei olekkaan tommosia tullut aiemmin vastaan
_________________ Mit sozialistischem Gruß!!! Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82, IFA F9 -56
Viimeksi muokannut warreossi päivämäärä 26 Huhti 2024, 12:13, muokattu yhteensä 1 kerran
|