Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=11531 |
Sivu 2/8 |
Kirjoittaja: | pyhimys [ 17 Touko 2022, 21:05 ] | ||||
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 | ||||
Ja pari lisää
|
Kirjoittaja: | blechfreund [ 18 Touko 2022, 11:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 |
Kiitos arvokkaasta tiedosta. Joten autosi runkonumero on 257 pienempi ja siksi vanhempi kuin minun. Voi olla vaikea löytää vanhempaa 1000 farmariautoa kuin sinun. Kummallista kyllä, ruumiin numero on vain 226 pienempi. Valitettavasti en vieläkään oikein ymmärrä tätä järjestelmää. Lisäksi nimikilvessä on numerot. Ei ole olemassa kumpaakaan "runkonumeroa" "Fahrgestell-Nr.". jotka ovat suosineet tehdasnumeroa "Fabrik-Nr.". eikä ruumiinnumero täsmää. Valitettavasti minulla ei ole tätä tyyppikilpeä, joten minun on vaikea löytää oikeaa tehdasnumeroa "Fabrik-Nr." löytää. Sinulla on jännittävä auto upealla sisustuksella. Saksan alkuperäinen teksti: Vielen Dank für die wertvollen Informationen. Dein Auto hat also eine um 257 niedrigere Rahmennummer und ist somit älter als meiner. Es dürfte schwer werden einen älteren 1000er Kombi als deinen zu finden. Seltsamerweise ist die Karosserienummer nur um 226 niedriger. So ganz habe dieses System leider noch nicht verstanden. Hinzu kommen noch die Nummern auf den Typenschilder. Dort stimmen weder "Fahrgestell-Nr." , die "Fabrik-Nr." noch die Karossierenummer überein. Bei mir fehlt leider dieses Typenschild, daher wird es für mich schwierig die korrekte "Fabrik-Nr." zu finden. Ein spannendes Auto mit einer großartigen Innenausstattung hast du da. |
Kirjoittaja: | pyhimys [ 18 Touko 2022, 12:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 |
Minulla oleva -62 varaosa-auto on runkonumeroltaan 6291414 Siitäkin löytyy kuvia tuossa toisessa viestiketjussa viewtopic.php?f=6&t=10686&start=20 Kombeja rekisteröity suomeen 56-66 yhteensä ainakin 602 kpl (autotuojat yhdistyksen tilastot) Minulla oleva -56 kombi on taas runkonumeroltaan 11902746, joka on sekin myös melko alkupään tuotanto. Tuota -56 mallia ja juuri noita alkupään autoja on tullut paljon Suomeen. Tilastojen mukaan 56 mallia on tuotu 150 kpl, ja niistä runkonumeroista, jotka minulla on tiedossa (110 kpl), niin löytyy vielä 66 kpl pienempää runkonumeroa. Säilyneitä Suomi autoja ei minulla ole vielä tiedossa kuin nämä mitä itselläni on. |
Kirjoittaja: | hara [ 18 Touko 2022, 20:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 |
On hyvin säilynyt (?) verhoilu. Miten Orivedellä, onnistuuko esittely? Hyvä kun otit tuon oikeaan kotiin, hellään huomaan. |
Kirjoittaja: | pyhimys [ 11 Kesä 2022, 21:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 |
Nyt pääsin taas tätä vähän rassaamaan ja autossa on nyt jarrut. Vanha pääsylinteri ei vaan alkanut toimimaan uusilla kumilla. Piti lainata cabriosta uusi pääsylinteri, jolla homma alkoi heti pelaamaan. Oriveden taitaa joutua tällä unohtamaan kun pitäisi leimata ja peltitöitä on jonnin verran ennen sitä. Pitää neuvotella katsastajan kanssa kuinka tarkka se on korista rungollisessa autossa. |
Kirjoittaja: | pyhimys [ 25 Heinä 2022, 21:16 ] | ||||
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 | ||||
Nyt olen vähän aloitellut ruostehommia. Ruostevauriot sijoittuu lähinnä takapyörän koteloihin ja taka-akselin ylityksen kohdalle eli juuri sinne missä on monen kerroksen peltiä… Ei mitään mukavinta hommaa kun alustamassat palaa ja rälläkän kipinöintiä pitää varoa ettei ikkunat ja kattoverhoilu vaurioidu. Kombissa näyttää olevan tuossa tuollaiset lisävahvikkeet joita sedanissa ei ole. Lisävahvikkeen ja takasillan ylityspellin väliin jää mukava kosteuspesä, jonka ruostuessa vesi pääsee moneen eri paikkaan.
|
Kirjoittaja: | pyhimys [ 25 Heinä 2022, 21:21 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 | ||
Teen puolen kerrallaan, työn alla oikea puoli. Tästä nyt korjattu lattia, takasillan ylitys ja kotelon vahvike, sekä kynnyskotelon pää. Vielä on pyörän itse pyörän kotelot tehtävä. Penkin kannakkeita ja muita kiinnikkeitä on pitänyt irrottaa, jotta pelteihin on päästy käsiksi. Luonto ei anna periksi tehdä mitään kusipäistä ratsupaikkaa ja vanhatkin paikkaukset pitää korjata, joten pellitöissä mennee jonkin aikaa..,
|
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 26 Heinä 2022, 13:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 |
Niin mutta eikös se Cabriolet pitänyt tehdä ensin? |
Kirjoittaja: | pyhimys [ 26 Heinä 2022, 14:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 |
Ei kun tämän piti olla helppo homma. Pikkulaittoa jotta saa leimattua ja ajoon. Homma vähän laajeni… Cabrion jälkeen sitten Ifa kombi ja -56 kombi |
Kirjoittaja: | sami_k [ 29 Heinä 2022, 10:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Projekti 311 Kombi (311-9) vm 1962 |
Nuo moninkertaisen pellit on kyllä tympeitä ja todella hitaita tehdä. Minulla oli pobedassa helmassa parhaillaan 7 peltiä päällekkäin, tosin niissä alunperin ollut vain yksi pelti |
Sivu 2/8 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |