Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/4   [ 40 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2018, 22:02 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2013, 03:30
Viestit: 47
Tämmöinen tuli haettua pari kk sitten. Viime viikolla laitoin autoon jarrut uusiksi. Putket letkut sylinterit ja kengät eteen, takana oli vielä hyvät kengät.

Huomenna olis tarkoitus laitella vetoakseliin suojakumia ja ala/yläpallojen kumit.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2018, 22:22 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Onneksi olkoon uudella Warrella!

Voitaisiin uskoa että ollaan itäpuolella. Ladakin näkyy takana kuten meillä.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2018, 23:25 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Tarkistithan takakengät että pinnat pysyy kiinni. Itselläni oli myös lähes uudenveroiset kengät joista sitten ensimmäisellä jarrutuksella lähti pinnat kulkemaan. Auto oli seissyt reilut 20v.

Asialliseltahan tuo näyttää, tuleeko puskureihin kiiltoa ihan hinkkaamalla vai ovatko maalattu joskus?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2018, 23:36 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2013, 03:30
Viestit: 47
Tänään sain laitettua vetoakseliin uuden uloimman suojakumin ja yläpalloon uuden kumin. Oli kyllä vaikea laittaa se suojakumi akseliin. Peltilevy oli hankala irroittaa ilman ulosvetäjää ja se vaurioitui hiukan, sain kuitenkin oikaistua sen ja toivottavasti lika ei pääse laakeriin.

Jarrukengät takana oli niitattua mallia joten luulisin niiden kestävän. Puskurit ei ole maalatut. Etupuskuri oli ok mutta alapinnassa oli ruostepisteitä. Taka puskuri oli huonompi, siinä oli reikä ja vääntynyt kahdesta kohtaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2018, 10:22 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Kyllähän tämä mainiolta kunnostus kohteelta näyttää :thumbpup:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 31 Maalis 2018, 21:30 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2013, 03:30
Viestit: 47
Kyllähän tämä ikäisekseen on yllättävän hyvässä kunnossa, johtuu varmaan siitä kun ollut liikenteessä vain 6 vuotta. Mutta kyllä korissa on paljon ruostetta. Mm edessä rungon kiinnityspisteet koriin on puhkiruostuneet ja takapäässä on muutama reikä. Pyöränkoteloita oli joskus paikkailtu niittaamalla uutta peltiä. Tänään tuli laitettua sähköjä kuntoon valoista osa ei toiminut mutta syyksi paljastui polttimoiden puuttuminen ja kosketushäiriöt. Pitkät myöskään ei vaihdu kuin manuaalisesti releen keinuvipia liikkuttemalla rele kyllä napsuu mutta ei jaksa vaihtaa. Täytyy kokeilla herkistää tai sitten kokeilla toisella releellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 31 Maalis 2018, 22:00 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2013, 03:30
Viestit: 47
Warre 1000 kirjoitti:
Onneksi olkoon uudella Warrella!

Voitaisiin uskoa että ollaan itäpuolella. Ladakin näkyy takana kuten meillä.


Keski-suomesta saarijärveltä olen.

Lada tuli minulle elokuussa 2017 ja on toiminut siitä lähtien käyttöautona, nyt kuitenkin alkanut tympiä huonot ajo-ominaisuudet ja polttoainettakiin se vie saman verran ku kutoskoneine bensa automaatti Nissan jonka otan ajoon ku kesärenkailla voi ajaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2018, 01:21 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Pojan halusi harrasteauton ja ostimme Lada 2107 vm. 1996 ruiskutuskoneella. Halusin kaasarimallin, mutta 19 vuotta vanhan auton ilman ruostetta en voinut jättää ostamatta. Poika tykkää siitä koska on pehmeän jousituksen, mikä sopii hyvin nykypäivisin heikosti hoidettujen teiden varten.

Viime kesänä poika möi Volvonsa pois ja osti 39 vuotta vanhaa Lada Nivakin, mikä nyt on jokapäiväkäytössä, kun sitä ei korjataan.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2018, 11:21 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
353-malli ilman W-kehitystä, on aika harvinainen Suomessa. Toinen syy on, että silloin niillä ajettiin niinkuin muillakin autoilla, joten keski ikä jäi pieneksi. Toinen syy on, ettei niitä myyty kovinkaan suuria määriä. Vaikka 60-luvun vertailussa sitä pidettiin auttamattomasti vanhentuneena, niin elinkaari jatkui vielä 20 vuotta. Haka-Auto sai Warren myynnin taas jaloilleen ja jostain kumman syystä niitä myytiin 70- ja 80-luvun vaihteessa suhteellisen suuria määriä. Hinta, tilat ja helppo korjata. Haka-auton mainostaminen oli reilusti yliampuvaa ja todellisuuteen perustumatonta, mutta ainakin nämä mainokset jäivät mieleen pysyvästi. Warre-Teamin tapahtumissa on vieraillut vain 3 353-mallia, W-malleja enemmänkin. Näitä 85-88-malleja suhteessa eniten, vaikka ei niitä juurikaan enään myyty. Ne vaan päätyivät vannoituneille Warre-miehille ja jäivät pienille kilometreille. On se hyvä, että meillä on vähänajettuja edullisia harrasteautoja 80-luvulta, joiden tekniikka on 50-luvulta :wartburg_l:

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg Tourist 353 -75
ViestiLähetetty: 06 Huhti 2018, 22:02 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2013, 03:30
Viestit: 47
Warre 1000 kirjoitti:
Pojan halusi harrasteauton ja ostimme Lada 2107 vm. 1996 ruiskutuskoneella. Halusin kaasarimallin, mutta 19 vuotta vanhan auton ilman ruostetta en voinut jättää ostamatta. Poika tykkää siitä koska on pehmeän jousituksen, mikä sopii hyvin nykypäivisin heikosti hoidettujen teiden varten.

Viime kesänä poika möi Volvonsa pois ja osti 39 vuotta vanhaa Lada Nivakin, mikä nyt on jokapäiväkäytössä, kun sitä ei korjataan.


Kyllähän toi ruiskukone on ykkönen, vetää hyvin ja tasaseen ja vielä 1700 kuutioinen ku kaasari koneet (isolohkot) vaa 1500 ja harvassa 1600.

Mut nää kaasarit kärkisytkällä on kyllä toimintavarmempii.

Mutta sitte asiaan. Tuli tasavirtalaturi josta pitäis alkaa rakentaa virrankehitintä Warreen. Aloin purkaa ja heti tuli ongelmia hihnapyörä ei millään irtoa. Vedin ulosvetäjää tiukemmalle ja vasaraa sitte hajos. kun oli sitte rikki nii pilkomalla lähti lopulta, rahallahan tästäkin selvisi uusi hihnapyörä tulossa.

Hiilet oli aivan jumissa tuskin olisi siis toiminut heittämällä paikalleen. Ne sain herkistettyä ja kollektori uuden veroinen samoin ankkurin käämit. Mutta rungon kenttäkäämit oli vähän kulahtaneet näkyi että olisi käynyt kuumana joskus tai sitte vaan ajan hammas kuluttanut. Täytyy ainaki jotain kutistesukkaa kehitellä noiki piuhoihin jotka lähtee käämeiltä.

Muuten Warre edistyy hyvin. Huomenna olisi tarkoitus laitella uusia vesiletkuja ja ehkä aloitella hitsauksia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/4   [ 40 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com