Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Projekti 311 cabrio (311-2) vm 1959
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10873
Sivu 4/11

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 19 Maalis 2017, 11:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Mahtuuhan mäntä lyömäti kanteen? :)

Kirjoittaja:  pyhimys [ 19 Maalis 2017, 13:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Mahtuu ilman kannentiivistettäkin.
Mittailin nuo männät ennen asennusta ja kyllä ne identtisiä oli.

AJ

Kirjoittaja:  pyhimys [ 16 Huhti 2017, 20:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Halon teon ohessa päässyt taas vähän näpräileen jotakin.
Lohko ja apulaitteet maalattu.
Alumiiniosat puhdistin hapolla ja kylläpä toimi hienosti ja helposti. Säilyy pintakin sellaisena kuin kuuluukin. Tahtoo nuo puhallukset ja muuta aina muuttaa pintaa.
Ja alumiinille happohan on oksaalihappo.
Aikaisemmin putsaillu milloin mitenkin, taas oppi jotain uutta.
Kannessa oli tosi pahojakin hapettumia, mutta niistäkin päästiin.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 12 Touko 2017, 21:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Aika on mennyt vähän muiden hommien kanssa ja tuli vielä hankittua tuo F9:kin jota on tullut raplailtua, mutta on tämä cabriokin vähän edistynyt.
Moottori alkaa nyt olemaan valmis, tulpat pitää vielä hankkia uudet, moottori pois pukista ja vauhtipyörä paikalla.
Startti ja laturi on myös käyty läpi.

AJ

Liitteet:
moottori.JPG
moottori.JPG [ 116.51 KiB | Katsottu 6741 kertaa ]
moottori 3.JPG
moottori 3.JPG [ 111.94 KiB | Katsottu 6741 kertaa ]
laturi.JPG
laturi.JPG [ 122.83 KiB | Katsottu 6741 kertaa ]

Kirjoittaja:  pyhimys [ 12 Touko 2017, 21:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Laturi on näissä vähän vanhemmissa hieman erilainen tuon kytkennän osalta, ei ole sitä bakeliitti tai myöhemmissä olevaa alumiini motikkaa.
Sytytysosat on vielä remppaamatta.
Tässä joutuu työstämään koko projektia niin paljon, että pyrin säilyttämään osia mahdollisimman paljon alkuperäisinä, jotta mahdollisimman paljon säilyisi alkuperäisinä. Siksi mm 900:n koneen poisheivaaminen ei ollut vaihtoehto, vaikka varmaan helpottaisi ja parantaisi lopputuotetta joidenkin mielestä.

AJ

Kirjoittaja:  pyhimys [ 01 Elo 2017, 14:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Varaosa-autoa purkiessa huomio kiinnittyi tuohon tulipeltiin kiinnitettyyn vaihteen siirtäjään, joka on purkuautoissa molemmissa (-57 ja -63) alempana sille tarkoitetuissa kiinnitysrei´issä, mutta -59 mallissa kulkee jostain syystä ylempänä ja nuo alhaalla olevat kiinnitysreiät on käyttämättöminä auki...

Onko sitten siirtovivustoa koitettu parantaa vanhalla vaihteistolla vai mikä. 63:ssahan on sitten jo hieman uudempi versokin vaihteistosta.
57 vaihteista kai liene aika pitkälle sama kuin 59 mallin, mutta vähemmän synkronointeja.

AJ

Liitteet:
vm 63.JPG
vm 63.JPG [ 116.84 KiB | Katsottu 6535 kertaa ]
vm -59.JPG
vm -59.JPG [ 116.82 KiB | Katsottu 6535 kertaa ]

Kirjoittaja:  pyhimys [ 03 Elo 2017, 12:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Tähän joskus jenkkilässä vaihdettu lamput. Etulampuissa hehkut on osa umpiota, eli kun hehku palaa niin pitää vaihtaa koko umpio... on se ison veden takana ollut äveriästä toimintaa.

Nyt on etu- ja taka-akselit irrotettu kunnostusta varten ja laitettu alle purku akselit. Kun nuo on kunnossa niin pitää aloitella tuota koria. Sitä ennen pitää vielä purkaa varaosa-auto.

AJ

Kirjoittaja:  pyhimys [ 04 Elo 2017, 22:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Tänään tuli eturipustuksia purettua ja oikea syy sille, että auto on jenkkilässä jäänyt seisomaan taisi löytyä. Konekin oli kyllä kärsinyt, mutta ei liene ollut kuitenkaan se niskalaukaus.
Toinen eturumpu on pyörinyt tyhjää vetoakselissa, rummun keskiössä ei ollut edes kiiluraa.... vetoakseliin oli tehty toinen kiila, kun se ei ole toiminut niin holkki js ja peltiliuskoja ja rumpu oli pultattu akselin läpi... amerikan Joe oli yrittänyt, mutta eipä noilla "kyläsepän" patenteilla ole pitkälle päässyt, varaosien saanti ollut liene aika nollaa.
Toisen puolen vetari oli välyksetön ja tässä työstetyssäkin minimaalinen välys, kyllä tuosta pienestä ajomäärästä jotain hyötyä on.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 05 Elo 2017, 22:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

NGK:n A7-tulpat ovat perinteisesti olleet ainoat....

Kirjoittaja:  pyhimys [ 06 Elo 2017, 12:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

kyllä tuossa jotku muut taisi olla.

Alla kuva tuosta rummusta, kun keski reikää vertaa ehjään niin kuluman huomaa.

Liitteet:
rumpu.JPG
rumpu.JPG [ 117.61 KiB | Katsottu 6277 kertaa ]

Sivu 4/11 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/