Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Projekti 311 cabrio (311-2) vm 1959
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10873
Sivu 1/11

Kirjoittaja:  pyhimys [ 14 Loka 2016, 14:55 ]
Viestin otsikko:  Projekti 311 cabrio (311-2) vm 1959

Tuli tuossa hiljan haettua tuo avo kotia kun sain tallin valmiiksi.
Tiedossa oli, että ruostetta löytyy, mutta kyllä se vain jaksaa aina silti yllättää.

Ensimmäiset kuvat antavat oikeastaan projektista melko lohdullisen kuvan (riippuu tietenkin katsojasta)

Liitteet:
perä vas.JPG
perä vas.JPG [ 137.47 KiB | Katsottu 16777 kertaa ]
oik.JPG
oik.JPG [ 124.8 KiB | Katsottu 16777 kertaa ]
vas.JPG
vas.JPG [ 111.99 KiB | Katsottu 16777 kertaa ]
edestä vas.JPG
edestä vas.JPG [ 136.13 KiB | Katsottu 16777 kertaa ]

Kirjoittaja:  pyhimys [ 14 Loka 2016, 14:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Vara ja alkuperäisosiksi katsottava kasa p*skaa peittää "pohjan"...
Kyllä sieltä jo hieman harvempaa peltiä pilkistää

Liitteet:
sis.JPG
sis.JPG [ 149.78 KiB | Katsottu 16772 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Etupenkin jäänteitä perässä
perälunkka.JPG
perälunkka.JPG [ 123.36 KiB | Katsottu 16772 kertaa ]

Kirjoittaja:  pyhimys [ 14 Loka 2016, 15:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Pesu ja imurointi muuttaa aina huomattavasti autoa

Liitteet:
hattuhylly.JPG
hattuhylly.JPG [ 146.99 KiB | Katsottu 16768 kertaa ]
takalattia.JPG
takalattia.JPG [ 162.48 KiB | Katsottu 16768 kertaa ]
lattia.JPG
lattia.JPG [ 163.48 KiB | Katsottu 16768 kertaa ]
pesun jälkeen.JPG
pesun jälkeen.JPG [ 139.47 KiB | Katsottu 16768 kertaa ]

Kirjoittaja:  pyhimys [ 14 Loka 2016, 15:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Myös perälunkka pitää muistaa putsata.
Kone pirulainen ei kaikkien yllätykseksi pyörinytkään.

Liitteet:
konehuone.JPG
konehuone.JPG [ 131.1 KiB | Katsottu 16767 kertaa ]
perälunkka vas.JPG
perälunkka vas.JPG [ 131.89 KiB | Katsottu 16767 kertaa ]
perälunkka oikea.JPG
perälunkka oikea.JPG [ 134.57 KiB | Katsottu 16767 kertaa ]

Kirjoittaja:  pyhimys [ 14 Loka 2016, 15:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Summa summarum.. töitä riittää.

Miinuksia:
- kori romahtanut kaikista tuentapisteistä ja käytännössä poikki taka-akselin kohdalta
- koko etupään myös sisälokasuojat joutunee vaihtamaan
- pohja ja helmakotelot hävinneet
- konepelti ja takalunkka entisiä, mutta onneksi ne helpoimmat osat
- koko takapään joutunee vaihtamaan sisälokasuojia myöten
- koko kori on ihan letku, ei oikein kiinni enää mistään
- kaikki erikoisosatkin ruosteessa

Plussia:
- ovet pelleiltään korjattavissa
- takapään ulommat lokasuojat näyttäisi olevan suht hyvät
- kattokehikko tallella, ilman tätä autoa ei juuri kanttaisi säästääkään
- rungon pystynee käyttämään

Kirjoittaja:  pyhimys [ 14 Loka 2016, 15:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Itse auto on siis se Esko Rahkosen aikanaan New Yorkista 89/90 tuottama laitos, joka on jo sieltä ilmeisesti ostettu romiksesta.
Runkonumero paljastaa ilmeisesti (on niin ruosteessa että ihan selvästi ei ole vielä nähnyt), että kyseessä oli -58 malli.
Ulkoasu on kuten -59, 8 pulttinen kone ja vesipumppu, mutta nämä selittynee sillä, että kyseessä USA malli. Tai mahdollisesti loppuvuodesta -58 tehty tai sitten -59 on käytetty vuonne 58 tehtyä runkoa.
En kuitenkaan usko, että mitään muutoksia on enää jenkeissä tehty, vaan auto on ajettu ensimmäisen moottoririkon jälkeen hajottamolle.
Mailimittarista !!! en ole vielä ajomäärää päässyt katsomaan, kun sen lasi on niin samea.

Mitään lupauksia auton valmistumisesta en tee, mutta lupaan yrittää.
Projekti ei kuitenkaan etene ihan heti, koska pitää kerätä hieman noita pellintyöstöön tarvittavia työkoneita ja tehdä muita projekteja vähemmäksi.
Jos tämän nyt kuitenkin tässä joskus saisi purettua ylimääräisestä painosta ja tuettua edes joihinkin mittoihin.

Jotain plussaa on myös se, että nähtävästi tähän käy osin coupen osat, eli ennakkoon hankitut kynnyskotelot ja ovien pohjien korjauspalat ei mene hukkaan...

Kaikenlaisellehan tässä on tarvetta, mutta tämän projektin kanssa aikaa riittää. Hyväkuntoiset keulapellit (lokasuojat ja keulan alaosat) jos jollain on ehjät todella edullisesti, niin saa tarjota.
Jonkinmoinen varaosa auto, hieman tuoreempi, jo on josta pystyy jotain hyödyntämään.

AJ

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 14 Loka 2016, 15:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

pyhimys kirjoitti:
Mitään lupauksia auton valmistumisesta en tee, mutta lupaan yrittää.


Iso hatunnosto tämän pelastamisen yrittämisestä ja tsemppiä projektiin! :thumbpup: Työmaata kyllä todella riittää mutta aikasemmat tulokset puhuvat, että hienoa jälkeä on odotettavissa. Tämä ja Toverin Sportcoupe on niitä malleja joista monet vain haaveilevat... :geek:

Kirjoittaja:  pyhimys [ 14 Loka 2016, 20:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Jos viittaat tuohon 353:een niin siinä ei ole mitään kehumista.
Muita projekteja kyllä on mistä itsekin kehtaisi jo jotain mainita.

Tähän projektiin pitää keskittyä erimalliin kuin tuohon 353:n sutasuun.

AJ

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 15 Loka 2016, 10:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Otan osaa! Kyllähän tuohon täytyy korin alaosa hyödyntää terveestä sedanista ja lähteä sitten tekemään muutoksia. Onneksi ruostetta on aina enemmän alapuolella, kuin yläpuolella. Onneksi kattokaaret, tuulilasinkarmi ja ovet ovat kuosissaan. Vaikeuksia on tiedossa, mutta tuskin tässä helppoa elämää tavoitellaankaan. Vielä kun saadaan Nokian suunnasta Coupen kuvia seurattavaksi, niin eiköhän Sakemannien käsitys ruosteettomista Suomenlöydöistä ala muuttumaan. Nyt näytetään :thumpupb: , joskus toivottavasti :kitosss:

Kirjoittaja:  pyhimys [ 15 Loka 2016, 21:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti 311-2

Tuo korin alaosan hyödyntäminenkin on vähän vaikeaa kun coupe ja cabrio poikkeaa niin paljon sedanista, taitavat olla lähempänä sitä sport coupea.
Mutta toivottavasti jotain suurempia kokonaisuuksia saisi hyödynnettyä.

AJ

Sivu 1/11 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/