Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg 353w vm81 erikois plussa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10816
Sivu 33/35

Kirjoittaja:  sami_k [ 25 Huhti 2019, 22:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Kiitokset :kitosss: Kyllä esite autossa on laminoituna, mutta kojelaudan hyllyllä. Saa tarvittaessa esitellä mittavaa varustelistaa 8-) :wartburgx:

Kirjoittaja:  emppu [ 28 Huhti 2019, 10:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Hattu päästä. Todella upea laite!

Kirjoittaja:  sami_k [ 17 Kesä 2019, 22:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Pientä huoltoa täytyisi warreen tehdä. Ottaako puolat kuin helposti itseensä jos unohtaa virrat päälle? Kävi nimittäin niin että olin unohtanut virrat päälle ja akku oli tyhjentynyt, epäilen että puolan kautta tyhjentynyt ja särkenyt puolan. Lisävirralla laitoin käyntiin ja kävi kyllä aluksi kaikilla mutta hetken pääästä etummainen pytty pimeni. Autoa en sen kummemmin ole vielä tutkinut mutta 3 pytty kyllä heräsin ajossa hetkeksi kun kaasu pohjassa kiihdytin mutta sitten pimeni lopullisesti. Toinen vika paikka voisi olla benspumpun kalvo joka vuotaa bensaa 3 pytyn kampikammioon. Sattui vaan niin sopivasti akun tyhjettyä tämä vika että pistää epäilemään puolaa :voi perk:

Kirjoittaja:  pyhimys [ 18 Kesä 2019, 07:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Katsos kärkipuoli onko ongelma siellä vai oliko tähän laitettu kärjetön?

Kirjoittaja:  sami_k [ 18 Kesä 2019, 09:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Kyllä sieltä vielä kärjet löytyy, täytyy tänään irto tulpalla kokeilla antaako kipinää. Jos antaa kipinän niin aukaista bensapumppu se kun on vielä alkuperäinen niin voi olla kalvokin jo entinen.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 18 Kesä 2019, 11:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Kyllähän tuo kova testi on puolalle, jos virrat jää päälle. sama tilanne tietysti, jos kärjet eivät enään aukea ollenkaan ajossa. Puola on silloin oikeasti tulikuuma. Älkää ajako kahdella pytyllä, koska kiertokanki vaurion riski on suuri. Voisi kuvitella, että voitelu pelaa silloinkin, mutta ei. Öljy huuhtoutuu kylmästä ja vastapaineettomasta sylinteristä läpi. Seurauksena hiiltyneen näköinen kampikammio ja männän kylkeen tarttuneet alumiininpalaset. Nämä alumiinipalat ovat peräisin kk-laakerin alumiinisesta rullahäkistä.

Tässäkin on varmaan öljyllä suuri merkitys. Outboard-öljyt tarttuvat paremmin kylmäänkin pintaan. Warren kone on kuitenkin kuumana käyvää tyyppiä, joten ilmajäähdytteisen öljylläkin pärjää.

Kirjoittaja:  sami_k [ 18 Kesä 2019, 12:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Hyvää nippeli tietoa toverilta :thumbpup: tietääpähän vastaisuudessa välttää ajoa jos jokin pytty putoaa pois pelistä.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 18 Kesä 2019, 21:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Jos et muuten saa mitään selvää, niin voidaan kytkeä kahden kärjen kaapelit ristiin puolassa sekä sytytyskaapelit ristiin. Jos vika siirtyy toiseen sylinteriin, niin puola on ilmeisesti huono ja tarvitaan uuden puolan.

Kirjoittaja:  sami_k [ 19 Kesä 2019, 00:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Bensapumpun käytin varulta irti ja se oli kunnossa. Startatessa auton käyntiin se kävi taas kaikilla. Täytyy katsoa vielä kärjet ja jos ei sieltä mitään vikaa löydy niin vaihtaa puola.

Kirjoittaja:  sami_k [ 24 Kesä 2019, 15:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Uudet tulpat kävin hakemassa ja laitoin paikalleen, kävin vajaa 30km ajelemassa mutta ei pudottanut enää 3 pyttyä pois. Täytyy pitää puola ja työkalut mukana jos alkaa oireilemaan uudestaan.

Sivu 33/35 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/