Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Ensimmäinen koe-ajo liikenteessä 311 1962
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10680
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 15 Maalis 2015, 22:25 ]
Viestin otsikko:  Ensimmäinen koe-ajo liikenteessä 311 1962

Nonnii, mitä hienoin kevätsää harrasteauton kokeiluun. Nyt on tosiaan 311 warpuseen saatu 353 kone asennettuu ja koeajoon.. Perjantaiksi ja lauantaiksi olin hommannut siirtoluvan "korjaamolle" ja takaisin.
Pistin akun kaapelin kiinni ja starttasin, lähti laakista käymään. Myhäilin tyytyväisenä..
Ei muuta kuin auto tallista ulos ja pihalta tielle. Heti ens alkuun huomasin ettei ihan silleen menny kuin pitäisi. Kaikesta huolimatta matkaa jatkettiin ja tyttäreni siirtyi kuskiksi, halusi kokeilla miltä entisaikojen auto tuntuu ajaa.(oli ihan innoissaan kokemuksesta)
Päästiin pihastamme noin neljä kilometriä ja olimme tekemässä kuskinvaihtoa ja auto sammui eikä enää käynnistynyt. Lähdimme talsimaan kohti kotia ja soitimme kyydin hakemaan meidät.
Warre odotti siellä pellonreunassa että tulisimme takaisin hinausköyden kanssa. Kun saavuimme niin starttasin kokeeksi ja käyntiinhän se lähti. Ajoin kotiin ja odottelin lauantaihin ennenkuin aloin tutkimaan syntyjä syviä.
Vika paljastui niihin perinteisiin koho vuotaa ja yksi puola ei oikein pelittänyt. Niiden vaihdon jälkeen käynti ja tehot mielestäni kohdillaan.
Voin vain todeta että oli tosi mukavaa kyytiä. Noin 60 km tuli päristeltyä nurkissa.
Pari asiaa kaipaa ratkaisua. Auto käy hienosti ja kulkee hyvin, mutta käyntiin ei enää lähde muuta kuin antamalla kannusta huikan kaasariin.. missä vika??
Vaihteisto-öljyn mittatikku katosi. Mulla on kyllä 353 mittatikku mutta se on pidempi, mikä on 311 mittatikun metalliosan oikea pituus..

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Kuvan ottopaikaa ei valittu vaan tohon sammu..
20150313_174015.2.jpg
20150313_174015.2.jpg [ 150.6 KiB | Katsottu 8997 kertaa ]

Kirjoittaja:  Tasty [ 15 Maalis 2015, 23:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Ensimmäinen koe-ajo liikenteessä 311 1962

Ihana kuva ja kaunis kertomus! Tai päinvastoin.
Onnittelut hienon auton johdosta! :thumpupb: :thumpupb: :thumbpup:
Miksi 353:n kone? Missäpäin auto tullaan näkemään kesän aikana?

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 15 Maalis 2015, 23:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Ensimmäinen koe-ajo liikenteessä 311 1962

Kuva kyllä fiksaa autoa. Auto ulkoapäin siisti mutta ei sentään uuden näköinen niinkuin kuva antaa ymmärtää.
Auto liikuskelee turun seudulla kotipaikkanaan paimio.
353 kone on siksi kun en löytänyt alkuperäistä konetta mistään, en vaikka täällä foorumilla kyselin..

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 16 Maalis 2015, 00:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Ensimmäinen koe-ajo liikenteessä 311 1962

Komistaa kyllä Paimion katukuvaa. Kunhan vielä näkisin. Minulla ollut, joskus, 3kpl 311-mallia.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 16 Maalis 2015, 01:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Ensimmäinen koe-ajo liikenteessä 311 1962

Mukavaa tarinaa ja hieno kuva! Turussa olen vuosia käyny vähintään kerran kuussa mutta Warrea siellä en ole vielä bongannut - toivottavasti tilanne muuttuu. :thumbpup::

Kirjoittaja:  KHara [ 16 Maalis 2015, 09:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Ensimmäinen koe-ajo liikenteessä 311 1962

Sinulla on 362 ja jotain BVF-vaakaimukaasutin? 6 V? Kaasutin ja sen tiivisteet. Hajotinputken juuressa on tiiviste ja jos ei ole tai tiivistä, ei lämmin kone tahdo syttyä millään kun polttoaines valuu kurkkuun ja tukahduttaa.

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 16 Maalis 2015, 10:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Ensimmäinen koe-ajo liikenteessä 311 1962

Tässä on BVF 40 kaasari. Ennen kohon vaihtoa käynnistyi hyvin joten oiskohan polttoaineen pinta liian alhalla elikkä pitäisköhän yrittää kohoa säätää. Jotain epämääräisiä mielipiteitä kohon säädöistä foorumilta löysin mutta selvää faktaa miten säätö tehdään ei silmiini osunut.
Sähköt on 6v.
Auto on viimeeksi katsastettu 3.8 1972 :o . Viimeestään toukokuussa tarkoitus käydä katsastuksessa. Harmi ettei alkuperäistä rekisteritunnusta voi saada, se on käytössä seitkytluvun alun pappatunturissa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/