Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

4-tahti moottori warreen.
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10676
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  tupatankki [ 09 Maalis 2015, 18:29 ]
Viestin otsikko:  4-tahti moottori warreen.

Hei.

Elikkä olis tarkoitus laittaa joku 1.0-1.4 nelitahti moottori warreen jonka jälkeen ottaa auto Kesäksi säännölliseen ajoo. Pitkiäkin matkoja tulisi ajettua, joten mielellään taloudellinen ja luotettava moottori olisi saatava joka olisi myös helppo asentaa.

Mitähän mottoria kannattaisi alkaa etsimään.

Kirjoittaja:  Tasty [ 09 Maalis 2015, 19:39 ]
Viestin otsikko:  Re: 4-tahti moottori warreen.

Moi!

Ensimmäinen reaktioni oli :shock: :o "eeeeeiiiiiiiiii".... Warressahan PITÄ olla kunnon kakstahtirummutus... Mutta toisaalta, jos autoon tulee paljon kilometrejä ja taloudellisuus painaa vaakakupissa paljonkin, niin miksei... :vihellys:
Onhan noita Warreja "viritelty" nelarikoneilla aikaisemminkin, ja jopa ihan tehtaalla. Miten ois Golfin 1,3, niinkuin ne jo Eisenachin tehtaalla tekivät 89-91?
Tai miten olis Warren säilyttäminen harraste/sunnuntaiajokkina ja toisen "tavallisemman" hankkiminen pitempiä ajoja varten?

Kirjoittaja:  tupatankki [ 09 Maalis 2015, 19:50 ]
Viestin otsikko:  Re: 4-tahti moottori warreen.

Käyköhän golfin kone suoraan laatikkoon? Ja saako sen kiinnitettyä runkoon pitkittäi?

Kovin paljoa ei viittis muutostöitä tehä että sais palautettua entiselleen.

Voishan sitä nelariwarreakin alkaa ettiä mutta ei taija ilman välirahaa vaihtua.

Kirjoittaja:  emppu [ 09 Maalis 2015, 20:15 ]
Viestin otsikko:  Re: 4-tahti moottori warreen.

Ei käy VW kone suoraan. Daihatsun kolmepyttyisen saa soviterenkaalla mahtumaan kai aika pienellä vaivalla. Tanskasta saa niitä sovitteita. Näppärämpi tekee tietysti itse. Ja onhan noita kolmepyttyisiä nelitahtisia muitakin nykyään tarjolla.

Kirjoittaja:  aape [ 10 Maalis 2015, 23:58 ]
Viestin otsikko:  Re: 4-tahti moottori warreen.

Älkää nyt hyvät ihmiset menkö nelaria sinne laittaa! :roll: Warren kaksitahti koneen ku laittaa hyvään kuntoon (sähköt ja vedet käy läpi) niin on kyllä erittäin luotettava! Bensaa menee ku kaasari on säädöissä 80km/h ajolla 7-8 litraa ja kovempaakin voi ajaa.. Itellä 1100km matka kesäyönä pari vuotta sitten mökille 15h 30min, eikä sitä mersullakaan paljoo nopeempaa pääse ;) Nyt on 80 000km ajeltuna tällä samalla autolla OMIA ajoja. Toki siinä konetta on välillä saanu nostella ja käydä läpi, mutta se on niin tajuttoman helppoa.. Ja nyt kun maltoin laittaa kaikki ihan tip top koneeseen niin on ajettuna joku 20 000 km ja olisko yks puola menny... Warressa on se hienoa, kun ajaa esim maantiellä 90km/h ja kun hidastaa vauhtia vaikka risteykseen, sitä rupee miettimään miten hienoa ja loppujen lopuksi YKSINKERTAISTA se auton liike on. Ja toisaalta sitä osaa myös arvostaa!

Se yleinen käsitys warresta savuttavana, janoisena ja epäluotettavana pelinä on itselleni tullut todistettua kyllä perusteellisesti vääräksi tiedoksi.. Tekniikka vain hyvään käyttökuntoon ja helppoja ja korvia hyväileviä kilometrejä vaan mittariin.. 8-)

"tähän autoon kasvaa kiinni.." kuten eräs Jussi yhdessä videossa mainitsi :lol:

p.s työkaluboksi aina takaluukussa, siellä tärkeimmät ja matkanteko ei katkea koskaan, ehkä toisinaan vähän hidastuu :DDR2:

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 11 Maalis 2015, 01:00 ]
Viestin otsikko:  Re: 4-tahti moottori warreen.

En ole eri mieltä! Työkalutkin vain sen vuoksi, että niitä ei tarvita, kun ovat mukana. :)

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 11 Maalis 2015, 01:25 ]
Viestin otsikko:  Re: 4-tahti moottori warreen.

Poikani osti syksyllä Volvo V40 1,9 litran koneella ilman turboa. Hänen autonsa kuluttaa saman verran bensaa kuin Warreni aikonaan. Eli Volvolaiset eivät ole 30 vuoden aikana onnistuneet pienentämään bensakulutusta.

On syytä harkita kahdesti, millä moottorilla yrität vähentää Warreen kulutusta.

Kirjoittaja:  tupatankki [ 17 Maalis 2015, 20:17 ]
Viestin otsikko:  Re: 4-tahti moottori warreen.

Joo oon itekki alkanu miettiä että antaisin tekniikan olla. Koneella ajettu 26000 mittarin mukaa.

Tuo 7-8 l 100Km kuulostaa kyllä pieneltä oon kuullu että 10l veisi :shock:

Kone nakuttaa vähän tyhjäkäynnillä ja ottaa huonosti kierroksia kylmänä.

Mitähän pitäs tehä että sais konee luotettavaa kuntoo ja pääsis lähelle 7 litran kulutuksia. 70kmh nopeus riittää ihan hyvin.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 18 Maalis 2015, 15:09 ]
Viestin otsikko:  Re: 4-tahti moottori warreen.

Perusasioina: Laitapa sytkäpuoli kuntoon, hyvät tulpat, kärkivälit!*. Tulpanhatut eivät saa vuotaa, maihin. Kaasarin säätö; kohokammion nestepinta, neulaventtiilin kunto. Myös ryypyn käyttö vaikuttaa. *Joskus katkojasysteemillisissä NGK:n BP6HS oli hyvä, made in Japan-laatuisena, niitä taidettiin tehdä muuallakin.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 18 Maalis 2015, 22:15 ]
Viestin otsikko:  Re: 4-tahti moottori warreen.

Puhdas pakoputki on aivan välttämätön osa! Tukossa olevalla putkella pensaa palaa, kone karstoittuu lisää, leikkaa kiinni jne... Etummainen putki on tärkeä. Jos joku on erehtynyt laittamaan yleisvaimentimeen tehdyn tarvikeputken, niin koneesta on luonne poissa.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/