Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353:sen moottori 311:teen
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10624
Sivu 1/3

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 28 Loka 2014, 21:27 ]
Viestin otsikko:  353:sen moottori 311:teen

Pitkien pimeiden syysiltojen ratoksi pitäisi 311 varreen laittaa 353 moottori.
Kertokaa asiaan vihkiytyneet kumpi on järkevämpi ratkaisu, syylärin vaihto ja siirtäminen taaksepäin vai kannen vaihto ja alkuperäisen 311 vesipumpun asentaminen.
Jos on kokemuksia syylärin siirtämisestä niin miten ootte homman toteuttanu ?

Kirjoittaja:  watte64 [ 29 Loka 2014, 00:18 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:sen moottori 311:teen

Vaihda sylinterikansi, laita vesipumppu kylkeen ja vaihda vaarnaruuvit etukumityynyä varten.
Taitaa päästä vähimmällä vaivalla ja lopputulos on aika alkuperäisen näköinen.
Vain sytytyskoneikko eroaa alkuperäisestä.
Kaihdinta ja koneikkoa joutuu vähän vielä sovittelemaan,ne törmäilee.
Jos sulla on 312:n kaihdin niin ei törmäile..... :wrench:

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 29 Loka 2014, 18:43 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:sen moottori 311:teen

Löytyykö 353:n konelohkossa aukkoa 311 vesipumpulle?

Kirjoittaja:  Barkas [ 29 Loka 2014, 19:45 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:sen moottori 311:teen

minun auto muutoksen jälkeen

Liitteet:
2014-08-11-1594.jpg
2014-08-11-1594.jpg [ 108.4 KiB | Katsottu 10875 kertaa ]

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 29 Loka 2014, 20:39 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:sen moottori 311:teen

Kyllä 353 moottorista löytyy aukko vesipumpull mutta kiinnityspulttien reijät pitää porata ja kierteyttää. Siinä reijässä mulla on lohkolämmitin.
Barkas on onnistunut näköjään hienosti laittamaan koko setin 353 syyläreineen päivineen. miten ratkaisit syylärin kiinnityksen?? Sopiiko kytkin sellaisenaan??

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 03 Marras 2014, 11:30 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:sen moottori 311:teen

Kuva

Tässä Watte64:n ylläpidolle lähettämä kuva aiheeseen

Kirjoittaja:  watte64 [ 03 Marras 2014, 19:41 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:sen moottori 311:teen

Kuva harmaasta autosta on minun 311 vm:64.Moottorinlohko,kampiakseli,kytkin ja sytytyskoneikko on kotoisin vm:76 353W:stä.Muutos on tehty noin 10 vuotta sitten,kun Warren osien saanti oli todella jäissä ja vanha kone kilkutti kuin emalisanko betonilattialla.

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 04 Marras 2014, 18:24 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:sen moottori 311:teen

Hienossa kunnossa tuo Watte64:n warre. Samalla vastasit vanhemmassa viestissä olleeseen kysymykseen, eli sopiiko uudempi kytkin.
Minäkin päädyin muokkaamaan 353 konetta. Reijät vesipumppua varten on nyt porattu ja kierteytetty, kansi irroitettu. Tilatut tiivisteet tipahti tänään postilaatikkoon..siitä se lähtee..

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 12 Tammi 2015, 15:23 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:sen moottori 311:teen

Nyt on vihdoin ja viimein moottori paikallaan vaan ei se nyt ihan niin mene kuin strömssössä :evil:
Lohko siis on 353 ja kansi 311. Tästä yhdistelmästä koituu sellainen ongelma, kun 353:n ja 311 sytytyksen katkojarakenne ovat erilaisia ja tuulettimen akseli eri puolilla sylinterin kantta niin hihna hinkkaa siihen alumiiniseen katkojarakenteeseen :thumbdown:
Tuossa Watte64:n kuvassa jossa on samanlainen yhdistelmä niin siitä ei näe miten ongelma ratkaistu. Ainakaan tuulettimen siivapyörää ei ilmeisesti ole vaihdettu isompaan, sehän voisi olla yksi ratkaisu

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 12 Tammi 2015, 19:54 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:sen moottori 311:teen

353:seen löytyy kaksi erilaista katkojenkoteloa. En tiedä onko toisenlaisen rakennelma parempi kuin toisen. Minulla on ylimääräisen katkojenkotelon jossain. Saatko kuvattu mikä sinulla ei sopii?
Toinen vaihtoehto olisi sylinterikannen vaihto 353:seen. Sitten voi tulla pieniä ongelmia jäähdyttäjän kanssa.

Sivu 1/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/