Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353W -80
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10141
Sivu 10/10

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 13 Touko 2020, 22:18 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

pyhimys kirjoitti:
.....
Monta vuotta tuollakin tuli mentyä.

Warren kampiakseli on melko sitkeä. Ajoin kai pari vuotta ilman toimivaa kiertokangen laakeria. 8 mm:set rullat olivat kulunneet 2 mm peltipaloiseksi.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 01 Huhti 2021, 18:21 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Tälle talvelle oli vuorossa vähän erilaisia toimenpiteitä.
Nurkkiin pyörimään oli tullut vanha kilpamoottori, jota vähän jatkojalostettiin.
Muutokset on tehty museoajoneuvohengessä... :roll:

Liitteet:
A3E591AF-137F-414B-B217-23F3543B015D.jpeg
A3E591AF-137F-414B-B217-23F3543B015D.jpeg [ 27.48 KiB | Katsottu 2303 kertaa ]
53906E30-CEC7-4E52-9936-DC7567D47F33.jpeg
53906E30-CEC7-4E52-9936-DC7567D47F33.jpeg [ 114.44 KiB | Katsottu 2303 kertaa ]
51221656-400E-4992-847E-9E9F50EEAE28.jpeg
51221656-400E-4992-847E-9E9F50EEAE28.jpeg [ 102.57 KiB | Katsottu 2303 kertaa ]

Kirjoittaja:  warremies [ 01 Huhti 2021, 22:45 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Minä kyllä laittaisin sintterin asemasta ihan tavallisen jousittamattoman massalevyn.
Paineasetelmaksi pikkuisen tiukempi, jos sellaisen vielä jostain saa hommattua, kun 180mm tiukemmat asetelmat tuntuvat olevan hiipuva luonnonvara.
Vauhtipyörän kevennys, pieni madallus, ja sitten voi porata vielä pölynpoistoreijät, jotka samalla toimivat jäähdytysilmareikinä.
Itselläni on v.2004 Vaasalaisesta kuplaosakaupasta ostamani yhdistelmä, massalevy, jossa messinkilastua vakiota enemmän, ja asetelmana Keski-Amerikassa valmistettu Sachs HD. Molemmat yhä ihan ok kunnossa vaikka kilvanajokilometrejä on kuitenkin jonkun verran takana.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 02 Huhti 2021, 08:05 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Ei ollut enää HD asetelmia saatavissa tai en niitä ainakaan löytänyt.
Tuo sintteri on kyllä toiminut ihan hyvin vakioasetelman kanssa.
Ja eipä nämä normiajossa ole sellaisella rasituksella kuin kilvanajossa.
Vauhtipyörän kevennys huonontaisi käyttöominaisuuksia ja kun tässä ei muutenkaan mitenkään viimeistä tehoa olla hakemassa.

Moottori käy nyt jikovin kanssa nätimpää tyhjäkäyntiä kuin koskaan bvf:n kanssa.

Liitteet:
60348532-8751-4139-9F85-309D0F4012B9.jpeg
60348532-8751-4139-9F85-309D0F4012B9.jpeg [ 90.16 KiB | Katsottu 2286 kertaa ]

Sivu 10/10 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/