Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 27 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 05 Elo 2013, 11:04 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 05 Elo 2013, 10:09
Viestit: 16
Moi. Tuli ajankohtaiseksi siirtää eräs sininen sedan vm. 75 "perheenjäsen" siis ollut uudesta asti perheessä vuodesta 1976. Katsastettu moitteetta -94. Toisinsanoen kone ei ole ollut käynnissä lähes 20 vuoteen, kunnes viime viikolla sain sen taas eloon. Sinänsä oli yllätys, että kone pyöri heti ihan kevyesti vesipumpun pyörästä kääntämällä, ilman tulppia tietysti. Auton on seissyt 5 vuotta taivasalla ja viimeiset 13 vuotta katoksessa rungosta tuettuna eli ei jousten päällä. Olosuhteet on olleet kosteat, mutta sisustakaan ei ole homehtunut tms. Nyrkin mentävä reikä on mm. vasemman etulokarin takaosassa helmakotelon yläpuolella. En tiedä ulottuuko reikä sisälle asti. Helmakotelokin oli reunasta alumiinilistan alta melko haperoa, mutta niitäkin siis saa uusia?! En ole oikein päässyt tutkimaan tarkemmin, kun auto on pitkähkön matkan päässä ja aika on rajallista. Jarrusatulat ainakin vaativat täyden kunnostuksen, suojakumit ym tipahtaneet, näihin osia ilmeisesti saa. Männät luultavasti menee vielä kunhan saa satulat käteen ja pääsee puhdistushommiin. Muutama kysymys:
-Onko bensatankin tyhjennystulppa mahdollisesti helposti irroitettavissa ja jos sen saa irti, pysyykö se tiiviinä? avainväli on kaiketi 22
-Onko bensapumppu niin heikkotehoinen, että se ei jaksa imeä bensaa pullosta, joka on samalla tasolla pumpun kanssa? Vai onko pumpun kalvo entinen? Bensansuodattimen pohjalle tuli pieni määrä bensaa, mutta se ei lisääntynyt starttaamisen myötä, joten uitin bensaa suoraan letkulla kaasariin. Melko janoinen laite startatessa!! Suunnitelmissa olisi pumpata ns. pallopumpulla bensa tankista suodattimelle ja pumpulle, mutta jos jonkun mielestä kalvo on entinen, niin huollan sen sitten suosiolla.
Tämä olisi tarkoitus siirtää ajamalla (!) Eli jarrut, renkaat ja ohjaus olisi ainakin syytä olla kunnossa. Minkälaista seosta käyttäisitte näin pitkään seisoneessa ensi metreillä? Tuleeko mieleen jotain muuta huomioitavaa ennen liikenteeseen lähtemistä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 05 Elo 2013, 11:39 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1786
Paikkakunta: Global
Tervetuloa Foorumille!

Hienoa, että taas yksi Helmi löytää pelastajan. :thumpupb: Warre-Teamilla oli samankaltainen projekti alkuvaiheesa = auto oli seissyt 21 vuotta ja vielä sisätiloissa. Sen jälkeen lähes kaikki on käyty läpi ja edelleen 3 vuoden jälkeen tulee ylläreitä eteen.

Suosittelen kyllä auton siirtämistä lavetilla / dollyllä paikasta toiseen, ettei projekti saa katastrofaalista alkua. Etenkin jos välimatkaa on enemmänkin, kuten ymmärsin. Tollasen seisomisen jälkeen varmaan jäähdytyspuoli on myös ihan finaalissa ja auto keittää muutaman kilometrin jälkeen.

Mutta onnea projektiin ja päivittele kuulumisa tänne! Lähes kaikkia osia saa Pöljän Varaosakeskuksesta.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 05 Elo 2013, 11:49 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 05 Elo 2013, 10:09
Viestit: 16
Kiitoksia! En usko, että lavetilla siirtäminen on vaihtoehto tässä vaiheessa. Kyllä sen varmaan pystyy siirtämään ajamalla, kunhan malttaa körötellä 60-70 km/h :lol:
Syyläri oli korkkiin asti täynnä nestettä. Varmaankin olisi hyvä uusia niitä letkuja ja tiivisteitä sekä tarkistaa vesipumpun kunto niin ei tule yllätyksiä. Termostaatin aukeaminen olisi myös hyvä testata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 05 Elo 2013, 14:59 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1786
Paikkakunta: Global
Meillä vaihdettiin kaikki vesiletkut, termostaatti, syylari ja sitte auto toimi välillä ilman keittämistä. Kaikki näytti paperilla siis hyvälle mutta lämpenemisongemista päästiin lopullisesti, vasta kun kansipahvikin vaihdettiin. Nämä siis vain vinkkinä, jos Hän oireilee samalla tavalla tulevaisuudessa, kun kerran ultrapitkää seisomista sielläkin on ollut historiassa.

Löytyykö autosta kuvia? Entä koska haaveissa on projektin maali = katsastus?

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 05 Elo 2013, 15:39 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 05 Elo 2013, 10:09
Viestit: 16
Tulin järkiini ja varasin trailerin. Syylärin uskon olevan ok, koska on ollut täynnä ja siis hapeton(toiveajattelua ainakin). Löytyy joitakin kuvia. Auto oli katoksesta huolimatta melkoisen mömmön, siitepölyn ym. peitossa. Sisällä oli melkoisen ahdistava tunnelma kun ikkunoista ei nähnyt ulos :D . Voin laittaa kuvia, kunhan saan auton huomenna ihmisten ilmoille.
Katsastus siintää jossain tulevaisuudessa mielessä. En usko, että sentään museokatsastus, koska uutta maalipintaa tuskin kovin äkkiä on tulossa pintaan. On tarkoitus purkaa kaikki mitä ei ole pistehitsattu, on ruosteessa tai on muuten huonokuntoisen näköistä. Runko sentään kesti tunkkaamista eikä iskaritkaan tulleet mistään kulmasta läpi vaikka paino on päällä. Ruosteisiin osiin kuten tukivarsiin olen ajatellut käyttää sähköistä ruosteenpoistoa. Runko on vielä kysymysmerkki.
Kokonaisuutena kunto näyttäisi vielä olevan hallittavissa. Toivottavasti ei tule pettymystä. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 05 Elo 2013, 16:02 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1786
Paikkakunta: Global
VEB kirjoitti:
Tulin järkiini ja varasin trailerin.


Varmasti viisas päätös. :thumbpup: On mukavampi jatkaa, kun ei heti alkumetreillä tule pommia syliin.

WT:n helmen maalipinta oli myös aika lohduton, enkä aluksi uskonut museoon ilman uudelleen maalausta. Sitten kun näytin maalipinnalle myllyä niin olin täysin hämmentynyt - alta kuoriutui lähes virheetön pinta (ruosteet tietysti piti korjata muilla keinoilla). Kuvia koko projektista tässä ketjussa josta voit verrata lähtökohtia. Sain museoleiman tällä maalipinnalla, eikä se läheltä ole todellakaan virheetön.

Kun olet tänne foorumille löytänyt tiesi niin uskon vahvasti, että projektin onnistuminen helpottuu huimasti. Kontaktit ovat kunnossa. ;)

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 05 Elo 2013, 19:13 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 05 Elo 2013, 10:09
Viestit: 16
Muutama kuva:

Kuva

Kuva

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 05 Elo 2013, 19:35 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 05 Elo 2013, 10:09
Viestit: 16
Järjestyksessään toinen käynnistys:
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 06 Elo 2013, 12:53 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1786
Paikkakunta: Global
Toi väri on ihan helmi ja noita ei paljon kylillä pyöri. Kromitkin näyttää kuvien perustella olevan ihan siedettävässä kunnossa?

Video oli asiaa - toimiiko lämpömittari?

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uutta projektia 353w limo -75
ViestiLähetetty: 08 Elo 2013, 00:23 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
VEB kirjoitti:
.... Muutama kysymys:
-Onko bensatankin tyhjennystulppa mahdollisesti helposti irroitettavissa ja jos sen saa irti, pysyykö se tiiviinä? avainväli on kaiketi 22...


Tervetuloa Wartburg-forumiin!

Sain kyllä tankin tyhjennystulpan irroitettua 40 vuoden jälkeen, mutta tiivisteen meni kelvottomaksi.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 27 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com