Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg Limousine -81
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10057
Sivu 2/2

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 19 Touko 2013, 12:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Limousine -81

Kiitos tiedosta!

Olen yrittänyt saada tietoa suomen Wartburgista tuloksetta.

Kirjoittaja:  Tasty [ 27 Touko 2013, 11:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Limousine -81

Sulo kirjoitti:
Autoalan tiedotuskeskuksen tilaston mukaan Warreja oli viimevuoden lopussa rekisterissä 243 kpl eli oli 61. yleisin auto Ferrarin ja Ramblerin välissä. Edellisvuonna 236 kpl. Samasta tilastosta Trabanteja 150 kpl ja niitäkin edellisvuoteen 6 kpl enemmän.
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/


ja tuohon pitäisi myös lisätä automerkki "AWE" (Automobilwerk Eisenach), noin 60 kpl. Yleensä niitä kutsutaan Wartburgeiksi vaikka se onkin niiden mallimerkintä, eikä automerkki.

Kirjoittaja:  Sulo [ 28 Joulu 2013, 17:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Limousine -81

Aloittelin tässä talvipuhteena Sulon moottorin kunnostuksen. Innoituksen aiheeseen antoi Rikun diagnoosi moottorin kunnosta. Minustakin moottorin ääni muistutti sopivilla kierroksilla murska-asemaa tai Detroit-2 T Dieseliä, joita oli
80-luvulla käytösssä Kuopion Liikenteen paikallisbusseissa. Irroitin moottorin vaunusta ja pistin palasiksi pöydälle.
Itse irroittaminen oli suht helppoa mutta vauhtipyörän pultit oli sitten sikatiukassa. Piti hitsata, hakata, mäiskiä ja tiuskia ennen kuin irtosivat.

Rikun korva oli oikeassa, kampiakseli oli ruosteessa kuin Venäjän jäämerenlaivasto. Uusia osia hankittu Rikulta Pöljän Vara-Haka merkkiliikkestä. Jännityksellä tässä moottoria kasailen, saa nähdä montako männänrengasta on poikki ja missä kunnossa silmälaakeri on kun moottori on takaisin pyörivässä kunnossa.

Tähän mennessä oheistuotteita kulutettu:
142 tölkkiä mietoja alkoholijuomia
3 plo *** -jallua
8 kartonkia Nort Statea.
puntti tulitukkuja (hihojen sytyttämiseen)

Raportoin ehkä tuonnempana :D

Kirjoittaja:  Sulo [ 05 Tammi 2014, 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Limousine -81

Yritin irroittaa startinkehää vauhtipyörältä. Työkaluna tehoton toho retkikeitin mallin kaasupatruunalla varustettuna.
Kuinka ollakaan kaasu loppui 5 min lämmittelyn jälkeen ja hammaskehä ei tietenkään irronnut. Laiton kuuman tohon laattialle jähtymään, samalla pyörähdin asentajan jakkaralla, jakkara heitti setän nurin persie edellä kuuman tohon päälle. Seuraksena adidaksessa reikä, palovamma ahterissa. Vien vauhtipyörän korjaamolle jolla pilli hallinnassa.

Opetus tästä; nuukuus käy kaatumisen edellä. :D

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 05 Tammi 2014, 22:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Limousine -81

Pahempi olisi voinut käydä, kuten yhdessä filmissä jonka näin. Siellä mies naisen kanssa joutui kuumaan puuhellaan, ja tuli polttomerkatuksi "POTIFAR" perseeseen.

Sivu 2/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/