Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Lämpimänä vedot katoaa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=11478
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 16 Heinä 2021, 15:40 ]
Viestin otsikko:  Lämpimänä vedot katoaa

Helmeen tuli vähän tutun oloinen ongelma:

Kylmänä kone käy hyvin ja mylly vetää hienosti kierroksia. Noin 10 min. ajon jälkeen / kun kone on lämmennyt :arrow: tehot häviää ja joutokäyntiä on epätasaista ja huonoa. Sama toistuu taas seuraavalla kerralla kun lähtee kylmällä koneella liikenteeseen.

Vaihdoin autoon uudet NGK B6HS tulpat ja uuden bensansuodattimen, mutta edelleen sama ongelma toistuu. Onko nyt niin, että 8 vuotta vanhat puolat on vaihtokunnossa?

Kirjoittaja:  mini [ 16 Heinä 2021, 16:34 ]
Viestin otsikko:  lämpimänä veto katoaa

Ilmassa on tällähetkellä paljon vttä olisiko jälleen syynä kaasuttimen jäätyminen

Kirjoittaja:  warremies [ 16 Heinä 2021, 17:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämpimänä vedot katoaa

Seuraavan kerran, kun ongelma on läsnä, ota imuäänenvaimennin pois kaasuttimen päältä heti kun pysäytät moottorin. Katso sitten kaasuttimen sisään. Jos siellä on jäätä, ongelma on siinä, jos ei, niin sitten on etsittävä muualta.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 16 Heinä 2021, 19:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämpimänä vedot katoaa

Sytytyspuolien elinikää vaihtelee, ettei kaikki puolat tarvitaan vaihtaa.

Moottorin lämmitettyä voisit tarkistaa, onko joku puola lämpöisempi kun muut. Voit myös pihdillä irroita yksi tulpanhattua kerrallaan. Jos kierrosluvulla ei laskee merkittävästi, niin tiedät mikä sylinteri ei toimii lämpöisenä.

Tai sitten ajaa pienemmän matkan ja sitten tarkistaa sytytystulppien väri. Jos yksi tulppa on musta tai jopa kosteana olet todennäköisesti löytynyt viallista sytytysjärjestelmää, ja vika saattaakin piileskellä kärjessä, johtimessa tai tulpanhatussa. Kuitenkin vaihtaisin sen puolan, tai kytkeisin sen toiseen sylinteriin, katsotaakseen, jos vika siirtyy mukana.

Pieni mahdollisuus olisi vuotavan bensapumpun, joka sammuttaa 3-sylinterin eli se ensimmäisen sylinterin nokassa.

Kirjoittaja:  tomppa [ 17 Heinä 2021, 15:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämpimänä vedot katoaa

Onhan polttoainepumpun kalvon
jousi paikallaan ja oikealla puolella
kalvoa. Edestä katsottuna.
Joissain pumpuissa myös venttiilit
pääsevät tulemaan ulospäin jolloin
läpät voivat jäädä osittain auki. tm

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 17 Heinä 2021, 22:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämpimänä vedot katoaa

Jos tulpat ovat Ranskalaiset paskat, viskaa niillä Kuikkaa.

Kirjoittaja:  warremies [ 18 Heinä 2021, 01:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämpimänä vedot katoaa

Toveri Sladimir kirjoitti:
Jos tulpat ovat Ranskalaiset paskat, viskaa niillä Kuikkaa.

Eikä Ameriikan Yhdysvalloissa kasatut japanilaiset ole yhtään sen parempia..

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 18 Heinä 2021, 18:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämpimänä vedot katoaa

Tosiaan, joku kelkkaukko noitu nuo jenkki-Ngk:t alimpaan helvettiin. Vahingossa käteen sattui laatikollinen NGK-tulppia ja merkkifontista tunnistin ne Japanilaisiksi. Kun tuli Barkaksella risteykseen, niin kone alkoi ontua. Vajailla pytyillä ei ajeta, joten nostelemaan hattuja ja uusi tulppa. Sama toistui useasti ja laatikko tyhjeni. Sitten huomasin, että olivatkin Ranskalaisia. Nyt ajan Briskeillä ilman ongelmia Jawa-ukkojen suosituksesta. Kärki ulkona, eli NGK-vastaavuus BP6HS. Toki 7-lämpöarvo voi olla kovaan ajoon parempi kuumalla kelillä.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 18 Heinä 2021, 18:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämpimänä vedot katoaa

Kuhmossa jututin vanhaa Warreasentajaa 73v ja edelleen asentajana paikallisessa autokorjaamossa. Ajaa Warrella edelleen. Yli 200000 tkm alakertaa avaamatta. Samoilla fiiberikärjillä yli 100000km viilaamalla. Puolia mennyt vaan silloin, kun virrat unohtunut päälle. Suositteli vahvasti lisäainetta huutaviin runkolaakereihin, kuulemma toimii. Paljon kokemuksen tuomaa tarinaa. Purkuosilla mennyt vuosia, nyt lähti perusosaa mukaan. Oli kuulemma 70 Warrea huollettavana aikoinaan omalla kylällä ja vain kahdella oli ongelmia moottorin keston kanssa.

Kirjoittaja:  sami_k [ 19 Heinä 2021, 00:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämpimänä vedot katoaa

Minulla käynyt sellainen homma joskus itsellä että oikein kuumaksi ajettu kone on alkanut käymään kahdella ja viaksi on paljastunut rasva alimpien kerkien välissä( kärkipyörän rasva/öljy ohenee kuumetessaan ja tippuu suoraan alimpien kärkien väliin) Ja tämä on käynyt kahdestikkin oikein kuumalla kelillä. Voi olla että olen sipaissut turhan paljon rasvaa :voi perk:

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/