Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Seoksen säätö
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11367
Sivu 2/3

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 04 Joulu 2020, 22:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Kuinka paljon kilometrejä on moottorilla ajettu?

Kirjoittaja:  tomppa [ 04 Joulu 2020, 22:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

96t km. Kone oli keväällä auki. Sylinterissä ei minkäänlaisia naarmuja. Ei mitään leikkautumia männissä. Männän renkaat ehjät ja liikkuvat vapaasti.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 05 Joulu 2020, 11:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Miksi ilmasuutinta on muutettu?

Kytkinlevyn jousista käydään usein keskustelua. Joskus ne vähentävät nykimistä ja joskus lisäävät. Vedon tasaamiseksi ne on sinne aikoinaan tulleet, mutta jos ne pohjaa, niin nypytystä tulee. 311-mallissa kumilimput pehmensivät vetoa, mutta toisaalta saattoivat myös aiheuttaa nykimistä. Aikoinaan vanhat Mersut olivat herkkiä tuolle nykimiselle ja värinälle, jolloin pakettiauton jäykempikeskiöisellä levyllä poistettiin/vähennettiin tuota ilmiötä.

Kirjoittaja:  tomppa [ 05 Joulu 2020, 18:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Alkuperäisillä suuttimella nykiminen oli sietämätöntä 80 km nopeuteen saakka. Pidemmän maantieajon jälkeen männänlaet olivat aivan vaaleanruskeat. Myös pakoputken pää oli ruskea. Kun pääsuutinta isonnetaan, seos rikastuu käytännössä koko käyttöalueella. Rikastamisen tarve oli ainoastaan alemmalla alueella. Ilmasuutinta isontamalla seos rikastuu vähemmän yläalueella, ja pienentämällä päinvastoin. Ilmasuuttimen isontaminen ei ajamisen kannalta olisi ollut välttämätöntä, mutta tulppien väri tummeni huomattavasti. 2.5 mm pora ehkä vähän liian suuri. Varmuuden vuoksi tehosuuttimen isontaminen. GPS huippu 133, joten lienee aika kohdallaan. Takapuolituntumalla myös tyhjäkäyntisuutinta suurennettiin mikä meni väärin. Vasta mittarilla se puoli tuli kohdalleen. Warren moottori toimii hyvin vain kovin kapealla seosalueella.Vaihdan keväällä vaihdelaatikon, silloin voisi vaihtaa myös levyn. Onko Varaosakeskuksessa LUK levyjä, kuten muistelen kuulleeni. Voisiko pakoputkisto viritys olla pielessä kun keskipöntöstä on sisuskalut irti? Muutoin se on kyllä DDR valmiste. Tällä hetkellä moottori toimii paremmin kuin koskaan ennen. Se vetää alhaalta saakka terhakkaasti, kiertää hyvin ja kulkee kevyen oloisesti maantietä. Vapaakytkimen kytkeytymistä tuskin tuntee. Pieni nykiminen 3 vaihteella vain jäi. tm

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 06 Joulu 2020, 02:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

tomppa kirjoitti:
96t km. Kone oli keväällä auki. Sylinterissä ei minkäänlaisia naarmuja. Ei mitään leikkautumia männissä. Männän renkaat ehjät ja liikkuvat vapaasti.

Olivatko laakerit tiukat. Minulla oli pikkusen väljä laakeri, ja sen sylinterissä ei aina syyttynyt kevyemmällä kuormalla kai huonomman puristuksen takia.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 06 Joulu 2020, 11:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Kyllä LUK-levyjä löytyy jousitettuna ainakin.

Kirjoittaja:  tomppa [ 06 Joulu 2020, 13:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Tämä akseli on äänetön ja välyksetön. Työn alla on äänekäs ja väljä akseli, mutta ainoa ero oli äänessä. Mulla oli aikoinaan warresa kuplan kova levy, mutta se ei ollut hyvä. Seuraavaksi taidan karhentaa päähajoittimen pinnan hiekkapaperilla. Jos vaikka siinä jotain pyöräilyä siirtymävaiheessa olisi. Ehkä nestepinnan kanssa vielä jotain kokeiluja voisi tehdä. Ajokausi vaan rupeaa loppumaan. Parantunut tienhoito kun tarkoittaa täällä lähes päivittäistä suolausta. tm

Kirjoittaja:  pyhimys [ 23 Tammi 2021, 21:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Löytyisikö tuo jikovin hajoituskuva jostain foorumilta?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 23 Tammi 2021, 22:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

http://warreteam.com/varaosat/Varaosat_info.htm

Kirjoittaja:  pyhimys [ 23 Tammi 2021, 23:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Löytyskö vielä selityksin mikä on mitäkin..

Sivu 2/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/