Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353:n vakaajatanko.
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11357
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 25 Kesä 2020, 20:00 ]
Viestin otsikko:  353:n vakaajatanko.

Sen jäykistäminen. Riittäisikö kumimateriaalin muutos johonkin tekniseen muoviin. Siltä osin joustavuus/ kallistelu vähenisi.?

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 25 Kesä 2020, 20:08 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:n vakaajatanko.

Tuskin kallistuksenvakajatangon kumien vaihto auttaa mitään.

Olen joskus nähnyt Warreja, missä on lisätty kallistusvakaajatankoa etupöyriin. Sillä saadaan pienempiä kallistuksia aikaan. Kuinka paljon homma siihen tarvitaan en tiedä.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 26 Kesä 2020, 10:28 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:n vakaajatanko.

Joissain rallivehkeissä on laitettu 2 vakaajaa päällekkäin. Toisaalta jotkut poistavat sen ainoankin. Kallistus vähenee, pito heikkenee.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 27 Kesä 2020, 23:15 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:n vakaajatanko.

Joskus näkee rallikuvia, missä kallistuksenvakaaja on nostanut sisäinen takapyörän ilmaan. Etupöyrille asennettu vakaaja kyllä keventää sisäisen pyörän painoa, ja siten sen pyörän pitoa pienenee ja sutii helpommin.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 29 Kesä 2020, 11:03 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:n vakaajatanko.

Tarkoitus "viritellä" peräkärryä. Nyt tuntuu kallistelu, heiluminen helpolta. Asialla ehkä merkitystä satasen vauhdissa, jos vielä taakkaa. Tiedän kuormausolosuhteet, ei siinä mitään. Kärry muuten tulee perässä, ettei huomaakaan, siististi.

Kirjoittaja:  warremies [ 29 Kesä 2020, 12:06 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:n vakaajatanko.

Onko siinä kärryssä 353 akselisto? Ja tukivarret vinosti?
Vakaajatangon halkaisijan kasvattaminen lisää sitä jäykkyyttä, mutta se sisäpuolen pyörän kevennys voimistuu samalla.
Tähän sen toisen vakaajan lisääminen perustuu, ja hienosäätöä saa siirtelemällä sen lisävakaajan päiden kiinnityskohtaa alkuperäiseen vakaajaan.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 29 Kesä 2020, 15:16 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:n vakaajatanko.

Levottomuutta lisää, jos takana ei ole aurausta. Kahteen Warreen lisännyt taakse aurausta, niin jopa rauhoittuu. Rallivehkeessä oli 2 mm haritusta, niin olipahan levoton urissa. Samalla korjasin Museowarren harituksen aurauksella, niin parani ajo huomattavasti. Hammastangonmuutokset ovat sitten juttu vielä erikseen.

Kirjoittaja:  tomppa [ 29 Kesä 2020, 22:08 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:n vakaajatanko.

Mulla on ihmekyllä ollut kaikissa
takana aurausta. -72 mallissa
2.5 mm ja nyt -76 mallissa 4mm.
-72 kulki maantietä harvinaisen
vakaasti.(muistikuva 40 vuoden
takaa) tm

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 29 Kesä 2020, 22:19 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:n vakaajatanko.

Kyllä minun nelitahtiseen oli sattunut auraukselle kulmat. Muihin joutui tekemään "säätöjä".

Kirjoittaja:  pyhimys [ 30 Kesä 2020, 09:50 ]
Viestin otsikko:  Re: 353:n vakaajatanko.

Onko noissa jossain säätö vai pitääkö kikkailla?

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/