Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 14 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 353 Lämmityslaite
ViestiLähetetty: 31 Touko 2020, 17:31 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 51
Mielemkiinto heräsi vanhawarristi puhaltimen säätöelektroniikkaan. Sattuuko sinulla olemaan kytkentäkaaviota ja komponenttien arvoja moiseen? Toinen asia mikä on ollut mielessä on ollut mopon katkojan kärkien korvaaminen zenerdiodilla ja muulla tarvittavilla komponenteilla. Ajatuksena ensiöjönnitteen noustua tarpeeksi virran katkaisu ja kipinä. Omaatko elektroniikan suunnittelutaitoa? tm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353 Lämmityslaite
ViestiLähetetty: 31 Touko 2020, 21:57 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 291
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
tomppa kirjoitti:
Toinen asia mikä on ollut mielessä on ollut mopon katkojan kärkien korvaaminen zenerdiodilla ja muulla tarvittavilla komponenteilla. Ajatuksena ensiöjönnitteen noustua tarpeeksi virran katkaisu ja kipinä.


2 sekunnin googletuksella tämmöiset:

https://aminoapps.com/c/motorcycle-amino/page/blog/diy-electronic-ignition/z737_lRfxuD7B71o7W0zxrWz47Radwkxr2

http://thebitwiserebellion.com/blog/2013/05/30/diy-electronic-ignition-conversion/

Tuosta tokasta on keskustelussa, että toimisi sellaisenaan myös 6V..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353 Lämmityslaite
ViestiLähetetty: 31 Touko 2020, 23:42 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 325
Käsittääkseni puolan (induktanssin) jännite nousee välittömästi kytkemisen jälkeen. Virta alkaa kulkea vasta. Kondensaattorissa (kapasitanssi)sitten päinvastoin, virta alkaa kulkea heti ja jännite alkaa nousta. Näitä periaatteellisia fysikaalisia ilmiöitä käytetään mm. kaiuttimien jakosuotimissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353 Lämmityslaite
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2021, 18:33 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 51
Helmikuinen parinsadan kilometrin Warreretki 15 asteen pakkasessa varmisti että lämppärin kennon alla olevat pellit kannattaa poistaa ja reunimmaiset aukot tukkia. Lämpöä tuli reilusti ja säätöä oli vähennettävä. tm


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 14 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com