Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 7 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: takajarrusylinteri
ViestiLähetetty: 13 Elo 2014, 19:55 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Ilmeisesti ensi viikolla vaihdan warreen takajarrusylintereihin tiivistekumit, alkoi toinen falskaamaan. Onko mitään huomioon otettavaa, siis että homma menisi mahdollisimman sujuvasti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: takajarrusylinteri
ViestiLähetetty: 14 Elo 2014, 19:15 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Se ei välttämättä ole kumissa vikaa. Kuitenkin niitä on hyvä vaihtaa kumit kun kerran aukaistaa jarrusylinteria. Minä veikkaan että sylinteri on niin paljon ruostunut että sen takia se vuotaa. Näin on minulle aina käynyt.

Sylinterin pinta voidaan puhdistaa hienolla hiomapaperilla jotain yli 400 jopa asti 1000. Tietysti jos on vähän pienempiä kuoppia voidaan aloittaa karkeammalla hiomapaperilla, ja viimestellä hienommalla hiekkapaperilla. Pitäisi hiota tasaisti koko sylinterin sisäpintaa. Jos löytyy suuret kuopat, niin jarrysylinteri on heitettävä pois, sitä voidaan vain pelastaa suuremmalla männillä ja suuremmalla jarrukumeilla.

Siitten ilmaisuruuvi ja putkiruuvi helposti on roustunut kiinni, jos meinaat otta pois jarrusylinterin. :(

Ja välttää niitä unkarilaisia jarrusylintereitä. Minulla ne alkaa vuotaa kahden vuoden väliin. Tosiaan nyt pinnan karheuden parantamisesta ja mäntien rasvauksesta kolmas vuosi on mennyt. Vai johtuuko se siitä että saksalaisia takajarrusylintereitä hommattiin viime kesänä varastoon.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: takajarrusylinteri
ViestiLähetetty: 15 Elo 2014, 09:17 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Taitaa löytyä jarrusylinterihoonauslaitteitakin. Jarrunesteiden tuoreudesta kannattaa huolehtia. Jotain tervaa/CU/Al-tahnaa sitten nippoihin ja ruuveihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: takajarrusylinteri
ViestiLähetetty: 15 Elo 2014, 18:28 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Kiitos vinkeistä. Pitää tutkia sylinterin sisäpinnat, onko röpelöiset. Enpä ole kyllä minä jarrunesteitä tuohon vaihtanut, samallahan nuo vaihtuu tuoreempiin. Onkos väliä mitä dot numeron nestettä kannattaa laittaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: takajarrusylinteri
ViestiLähetetty: 15 Elo 2014, 20:26 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 362
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
DOT4 tai DOT5.1, ei ole niin suurta väliä, itse olen laittanut tuota 5.1:tä monta vuotta kaikkiin laitteisiin joissa on käytössä nuo "tavalliset" jarrunesteet.

Sitten on muistettava että jarruihin ei laiteta sisälle mihinkään kohtaan muuta kuin jarrukumirasvaa, jos voiteluaine voi joutua kosketuksiin tiivistekumien kanssa.

Jos käyttää jarrusylinterihoonia, olisi hyvä ensin sisäänajaa kivet johonkin samaa kokoluokkaa olevaan rautametalliputkeen tai vaikka johonkin vanhaan sylinteriin ennen kuin tarjoaa sen huollettavan sylinterin sisään, yleensä kivissä on teräviä karkeita reunoja jotka voivat tehdä pahojakin uria.
Hoonausnesteenä sitten käytetään jarrunestettä ja pestään liete pois esim. Sinolilla tai muulla liuottimella josta ei jää mitään öljyjäämiä osien pintaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: takajarrusylinteri
ViestiLähetetty: 16 Elo 2014, 01:08 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Mutta EI: DOT 5 tai 5,0! Onhan hoonaustekniikka tiedossa: hoonari (ei hoonaaja) pyörii ja liikkuu eestaas, jotta syntyisi hyvin viistoja hiontajälkiä. Siinä pitää kierrosnopeus olla alhainen/ eestaasliike nopea. Noin suhteellisesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: takajarrusylinteri
ViestiLähetetty: 20 Elo 2014, 18:48 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Melko helposti onnistui jarrusylinterin männän kumien vaihto, en vielä vaihtanut kun siihen mikä aiheutti ongelmia...Nurmikolla vaihdoin, kuten joskus -70 luvullakin. Kirkkaat oli sylinterin sisäseinämät ja sileät, minkä nyt omilla silmillä näin, oliko vaan väsyneet nuo kumit.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 7 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com