Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

311 vetarin irroitus
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10539
Sivu 3/3

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 26 Touko 2020, 18:56 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

Alho on tehnyt useamman laatikoin myös muille tovereille, miksei sinullekin. 311-laatikko ei ole ihan helpoimmasta päästä.

Kirjoittaja:  juha-66 [ 26 Touko 2020, 23:21 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

Alhon kanssa asia jo hoidossa. Hieno juttu tämä foorumi. Metallia ei muuten öljyssä mitenkään havaittavissa ollut.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 27 Touko 2020, 09:57 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

Voisiko nivelen saada purettua paikallaan. 4 ruuvia auki ja puoliskot irti.. Joskus 311- toosan kasannut, hieno homma, varsinkin, kun jäi perä säätämättä.... Toosa oli ehkä hiukan alamittainen 311-koneelle. Hampaita lähti joskus lautaselta.

Kirjoittaja:  hara [ 27 Touko 2020, 11:53 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

Timo saa laatikkosi varmaan kuntoon ja jos Sinulla on 312:n (tai vanhimman 353:n) laatikko, ei sitä kannattane muuntaa. Ainakaan, jos on ehjä. Timo varmaan osaa kyllä antaa viisaimman neuvon. Net vaan ovat suht´vähissä, nuo 312 versiot. :vihellys:

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 27 Touko 2020, 19:24 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

313:n lootaan tuli 312:n välitys. Perusteluina alkuperäistä rättirengasta matalampi 155 sr 15-rengas, 313:n alkuperäinen 4. pidempi välitys ja huimasti tehokkaampi moottori. Olikos nyt kyseessä 900-kone vai 1000-kone? 900 ja rättirenkaat, en ehkä lähtisi perää harventamaan. 1000-kuutioinen moottori hyvässä iskussa, 155-renkaat ja nykyiset tiet saattaisivat kannustaa mobilismin kireää tavoitteellisuutta halveksivaa kiireistä virkamiestä ryhtymään valmistajan kieltämiin muutoksiin.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 27 Touko 2020, 19:30 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

vanhawarristi kirjoitti:
Voisiko nivelen saada purettua paikallaan. 4 ruuvia auki ja puoliskot irti.. Joskus 311- toosan kasannut, hieno homma, varsinkin, kun jäi perä säätämättä.... Toosa oli ehkä hiukan alamittainen 311-koneelle. Hampaita lähti joskus lautaselta.


Onnistuu näinkin. Kasaaminen uusilla kumilla on kyllä vaikeaa, mutta pitkillä pulteilla vedättämällä onnistuu. Kumien keittäminen ennen asennusta helpottaa asennusta, koska lapojen syvennykset ovat todella tiukkoja. Näitä sisäpään kumeja tuli minulle Haka-auton varastossa varmaan reilut 100 kpl, mutta ei niitä enään ole kuin n. 40 kpl.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 27 Touko 2020, 21:37 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

36 kpl...
Laita minulle yhdet sivuhyllylle odottamaan...

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 28 Touko 2020, 18:45 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

Näistä on onneksi uustuotantoa olemassa. Toivottavasti eivät ole nykyaikaista "muovia", kuten kumiosat valitettavan usein ovat.

Kirjoittaja:  juha-66 [ 30 Touko 2020, 00:19 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

Rikulta on jo tilattu osia ja Timolta hain tänään peruskorjatun vaihdelaatikon. Vaimo oli mukana ja katseli Timon sport coupé autoa. Sellaisen saisi kuulemma hankkia.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 30 Touko 2020, 09:34 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 vetarin irroitus

Olisit lyönyt kahisevaa pöytään ja lähtenyt Coupella. Äkkiä Timo tekee uuden Coupen itselleen.

Sivu 3/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/