Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 12 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 06 Syys 2013, 15:02 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Kokeilkaapas hammastangon voiteluun Bilteman ohjausvaihderasvaa. Tuntuu olevan liukasta. Tavallinen rasva ei sopine ollenkaan tai ainakaan hyvin. Vanhan hammastangon aikana tällainen rasva olisi ollut hyvä. Koska usein, vaikka huollettiinkin, niin silti löytyi leikkautumia*. Eikä ohjaus ollut turhan kevyt. Varsinkin, kun painejousi oli melko kireä. Niitä joskus löysäilin, vain sen verran, että hampaat eivät kolisseet, ohjausvaihteessa. Nyt olisi tarkoitus kunnostaa, huvin ja urheilun vuoksi, uudempi h-tanko, siihen vaan uudet muovipuslat.
* Näitä joskus hioin ja kiillotin männäntapilla. Siksikin, kun ajoin ainakin parilla autolla, kullakin n.250tkm.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 06 Syys 2013, 21:58 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 848
Paikkakunta: Sipoo
Tuo hammastanko olisikin seuraavaksi läpikäyntilistalla.
Mitenkäs tuota muuten lisätään tai pikemminkin paljonko, siitä päältähän sitä varmaan pultista lisätään, onko siinä joku säätö samassa?

AJ

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 07 Syys 2013, 09:29 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1408
Itse olen tuon jousen poistanut kokonaan. Tilalle 18mm pultti ja lukitusmutteri. Pulttiin täytyy sorvata sopiva pää, joka painaa tuota painelevyä. Välyksen kun säätää minimiin pultin avulla, niin painelevy ei varsinaisesti purista yhtään. Ohjaus kevenee ja tahmeus häviää. Samalla kun purkaa sisänivelet ja puristaa jouset kasaan ruuvipenkissä. Sitten hieman lämpöa ja kutistaa jousen siten, että siihen jää jousto enään muutaman millin verran. Jousen alle 8mm rikka ja kasaus. Kokeiltava, että nivel liikkuu herkästi, muttei ole väljäkään. Nyt ei enään kaarteessa pääse jousi puristumaan, eikä aurauskulma vaihtele kesken tiukan kanttauksen. Kaartoliikkeen jälkeinen heilahtelukin häviää.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 07 Syys 2013, 10:11 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Tuon uudemman h-tangon muovipuslien kantit olisi hyvä vähän pyöristää loivasti, ettei heti höyläisi rasvoja tieltään, miksei vanhemmastakin, sen rungosta vastaavat särmät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 07 Syys 2013, 10:15 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
pyhimys kirjoitti:
Tuo hammastanko olisikin seuraavaksi läpikäyntilistalla.
Mitenkäs tuota muuten lisätään tai pikemminkin paljonko, siitä päältähän sitä varmaan pultista lisätään, onko siinä joku säätö samassa?

AJ

Pultti onkin, kuin kierretangon pätkä, isolla ruuviuralla, johon lukitussokka.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 08 Syys 2013, 20:57 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Minulla on -87 mallia warre, tuossa ei taida olla säädettävää/voideltavaa hammastankoa, saattaa siellä kyllä rasvaa olla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 23 Syys 2013, 05:19 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
On se huollettavissa ja säädettävissäkin. Olen noita usein huoltanut. Koetapas purkaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 25 Syys 2013, 07:49 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Ilmeisesti ohjausakselin rättinivelestä irti? Olisko tarkempia ohjeita saatavana.
Yleensä kun alan purkamaan niin jousia ja kiilanauloja sinkoilee pitkin kartanoa, sitten vien korjaamolle :) Ei tuo kyllä hirveän vaikealta näytä huoltaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 25 Syys 2013, 14:11 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
312/353- korjauskäsikirjassa on hyvät ohjeet. Kun rupeat purkaa, tietenkin rättinivel, raidetangon päät, vieläpä raidetangoista ja lopuksi höskä rungosta. Varsinainen hammastanko on kumipuslan välityksellä kytketty raidetanko-osaan. Tässä pitää olla tarkka, että kumi säilyy ehjänä, rasvattomana. Ja sen pultti lukitusaluslevyineen, momentteineen ok. Mahtaako kumeja enää saada. Höskästä kaivellaan enimmät rasvat, loput pestään hyvin. Voiteluksi voisi olla ohjausvaihderasva (Bilteman?). Käytin joskus, kun muuta ei ollut, SHELL Retinax A:ta. Se ei ollut kuulalaakerivaseliinina hyvää, koska "höyläytyi" pois aiheuttaen liukupintoihin leikkautumia. Niitä sitten hiottiin ja hiontajälkien kiillotukset männäntapilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon voitelu.
ViestiLähetetty: 26 Syys 2013, 07:58 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Kiitos vaan ohjeista. Tarkoitus vaihtaa haitarikumit tuohon ohjausjuttuun, samalla tulisi irrotettua tuo ohjausvaihdekin, saa nähdä miten into riittää.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 12 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com