Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/3   [ 21 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 14:17 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 848
Paikkakunta: Sipoo
emppu kirjoitti:
Mulla oli pahastikin lämpöhuolia viime kesään saakka, jolloin guru-Kalevi sääti sytytyksen paikalleen. Nyt on tasan 90 astetta tarvikemittarin mukaan riippumatta lämmityslaitteen asennosta.

Onko ennakoissa jotain poikkeamaa käyttöohjekirjan arvoihin?

Tänään haettu molempiin 83 asteen termostaatti...

AJ

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 15:41 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1786
Paikkakunta: Global
emppu kirjoitti:
Mulla oli pahastikin lämpöhuolia viime kesään saakka, jolloin guru-Kalevi sääti sytytyksen paikalleen. Nyt on tasan 90 astetta tarvikemittarin mukaan riippumatta lämmityslaitteen asennosta.


Tähän pitää myös yhtyä. Kalevi vaihtoi mulle samalla kertaa kansipahvin ja laitto uudella kärkien levyllä (jossa on siis kärjet ja konkat) sytytyksen kondikseen. Näiden korjausten jälkeen ei ole ollu lämpöongelmia. Tänä keväänä uusilla kärijillä tuli 2500km täyteen ja uudet kärjet kuulemma pitää säätää siinä kohdalla uudelleen kohdalleen. Kalevi hoiti homman tälläkin kertaa ja nyt sen pitäisi olla kohdallaan pitkään.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 16:14 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1408
Takajäähdytinmalliin muutaman millin reikä termarin reunaan, jos ei ole tuota huoltotiedotteen ilmausventtiiliä. Reikä on hyvä olla ilmauksen helpottamiseksi ja siksi, että pienen virtauksen ansiosta reagointi avautumiseen on nopeampaa. Jos minulla kilpavaunussa lämmöt pysyy kurissa orkkisjäähdyttäjällä yli 30-asteen helteessä, ei pidä ongelmia olla muillakaan kunnossa olevissa laitteissa. Barkaksessakin on samankokoinen jäähdytin ja omapainoa 1400 kg, eikä ole mitään lämpöongelmia. Nyt talven tullen jäähdyttimet irti ja molemminpuoliseen puhdistukseen, termarit kuntoon, uudet nesteet ja lämpömittarit tarkastelun alle! Ensi kesänä ei vedetä jonoja!

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 18:32 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 254
Kärkien säätämisen tiheyskin on vähän yksilöllistä.Joitain on saanut säädellä vähän väliä,ainakin nämä muovirunkoiset kärjet tuntuvat kuluvan herkemmin.Vai onko se vain mielikuva-mene ja tiedä.Fiiberilevyn huopaakin pitäisi muistaa voidella. Mutta jos sytkä on pielessä niin varmasti on lämmöt koholla.

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 22:20 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 07 Marras 2011, 00:35
Viestit: 120
Itellä helteellä ruuhkissa nousee lämmöt Led-näytöllä joskus niinkin ylös että vain ylempi vihree palaa. Yleensä vain alempi. Punasta en oo saanu vilkahtamaankaan vielä. Liekkö ehjä. ;-)
Käytössä Motonetin tarvikemallin 83C asteinen kesätermari. Kannattaa vanhasta otta se kumi reunus varovasti irti. Mulla ei ainakaan Motonetin termarissa sitä tullu mukana. Ilman sitä ei termari istu paikoilleen, vaan heiluu pesässään.
-iippo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 22:52 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 848
Paikkakunta: Sipoo
Nyt on termari vaihdettu, tietenkin vähän vastusti kun kaksi pulttia kolmesta meni poikki - no se ei ollut kuin pieni hidaste hommaan.
Motonetin termarissa ei ollut ilmareikää.
Nyt lämmöt asettui motarilla 110 km/h ajossa tuohon samaan kuin warreteamin kuvassa, eli tilanne parani. Jos uskolle haluaa lujiketta niin laittaa valot pois, niin viisari laskee vielä 5 milliä.
Parempi olisi, että ajolämmön näyttämä olisi tuolla alhaalla (missä mittari muuten on kaupunkiajossa), niin olisi hieman enemmän aikaa reagoida jos jotain sattuu...

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 22 Elo 2013, 11:07 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
pyhimys kirjoitti:
... Jos uskolle haluaa lujiketta niin laittaa valot pois, niin viisari laskee vielä 5 milliä.
Parempi olisi, että ajolämmön näyttämä olisi tuolla alhaalla (missä mittari muuten on kaupunkiajossa), niin olisi hieman enemmän aikaa reagoida jos jotain sattuu...

Ymmärtääkseni ei valon pois tai päälle muuttaa moottorin lämpötilaa, vain mittarin näyttöä. Jos valot on päälle ja mittari on lähes ylin asennossa, se vastaisi vähän korotettua lämpöä mittarissa ilman valoa. Moottorissa on kuitenkin korotettua lämpötilaa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 22 Elo 2013, 13:34 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 848
Paikkakunta: Sipoo
Se olikin kevennys...
Mikä muilla on lämpömittarin näyttämä ns moottoritienopeudessa.
Poikkeaako tuosta warreteamin kuvasta ja kuinka paljon? Vai onko tuo jo normal?

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 10:29 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Jos mittarien näyttämä muuttuu valojen laiton myötä, silloin saattaa maadoituksissa olla häikkää*. Maadoitus- ,siis miinusjohdoissa kulkee samat virrat, kuin ao. piirin plus-puolellakin. Nämä virrat saattavat aiheuttaa miinus/maadoitus-, tai oikeammin paluuvirtajohtoihin jännitehäviöitä. Varsinkin, jos johtopoikkipinnat ovat ätöisiä, tai johdinliitokset huonokuntoisia. Auton korikaan** ei ole hyvä paluuvirtajohto, koska siinä kulkee sekaisin kaikensorttisia virtoja. Hyvä esimerkki huonon maadoituksen seurauksista on takavaloshow. *Tai sitten mittariston, antureiden plus otetaan lampuille menevän johdon jälkeen, tässäkin tuon plusjohdon jännitehäviöt sotkisivat.
Jännitehäviö on vastuksen yli syntyvä jännite, silloin, kun vastuksen läpi kulkee virta. Siitä ei pääse mihinkään, paitsi suprajohteilla! Ja johdoilllakin, liitoksilla on oma vastuksensa, joka riippuu johdinpituudesta ja -poikkipinnasta, liitosten kunnosta. Palauttakaapa mieliinne Ohmin laki, se puree aina. Ja auttaa ajattelutavassa. Myös autoissa käytetty ketjutettu maadoitus** ei ole paras mahdollinen, vain jotenkin riittävä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 10:36 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
kangasalabama kirjoitti:
Tokihan se on ledimittaristo :D

Joskus kun kourallisen käytettyjä termareita keittelin niin avautumis ja sulkeutumisajoissa oli tosiaan eroja. Hitaampi siis parempi? Joskus yksi oli sellainen joka veti ihan punaiselle ennen kuin ehti aueta ensimmäisen kerran, mutta sen jälkeen toimi kuten pitikin.

Muistelisin että termostaatti mahtuisi molemmin päin, onko merkitystä asennolla? Jousi ylös vai alaspäin?


Hitaampi?? Pikemminkin vähemmän avautuva, ettei "heti vedä seljälleen". Termari niin päin, että patruuna (jousikin)olisi moottoriin päin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/3   [ 21 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com