Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 21 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Termostaatti
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 19:53 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Käykö tuohon 353:een minkä laitteen termari?
Pöljällä ei näyttänyt olevan termareita.
Tahtoo maantie ajossa käydä punaisen tuntumassa, mittari tosin laskee heti kun sammuttaa valot :roll:
Kuitenkin mielenrauhan takaamiseksi voisi vaihtaa termostaatin, tiedä vaikka on paikalla talvimalli...

AJ

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 21:23 
Työn sankari
Työn sankari
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2010, 19:36
Viestit: 53
Paikkakunta: Tampere
Itsellä sama vika ollut niin viisarimittarissa kuin digitaalimittaristossa, että ajovalot vaikuttavat lämpömittarin lukemaan. Ainakaan mittariston maadoituksen tarkistus ei muuttanut asiaa. Ratkaisu oli tarvikelämpömittari, anturi alkuperäisen paikalla kannessa.

Käy edelleen kuumana (100 astetta) matka-ajossa ja täytyy tutkailla asiaa. Tarvikemittarin näytön tarkistin kuumalla vedellä, jossa lämpömittari. Seuraavaksi listalla on termostaatin tarkistus keittämällä ja varmistaa että on ns talvimalli (en muista vaihdoinko vuosia sitten). Sitten vikaa voisi lähteä hakemaan muusta jäähdytysjärjestelmästä ja sytytyksestä. Tämän ehtii talvella puuhastella. Tulppina tällä hetkellä NGK BP6HS, normaalisti käyttänyt isän vuosikymmeniä koeponnistamaa yhdistelmää edestä lukien BP7HS-BP7HS-BP6HS. Tällöin kaikissa nätti maitokahvin väri.

Motonet tuntee kaksi tarviketermaria: 87 astetta opel/ford ja 83 saab V4, molempia saa.

_________________
Warreton!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 21:30 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Digimittari? Lienee ledipatsas-analoginäyttö. Digihän on numero....Miltä tuntuu jäähdytysnesteen, syylärin lämmöt. Ainakin aikoinaan BEHR- termostaatit olivat niitä oikeita, kun niissä oli tarkka ja lyhytalueinen avautumis/sulkeutumislämpötilat. Ei siis avautunut heti seljälleen, vaan päästi vettä jäähtymään vain sen verran, kuin oli tarpeellista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 21:43 
Työn sankari
Työn sankari
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2010, 19:36
Viestit: 53
Paikkakunta: Tampere
Tokihan se on ledimittaristo :D

Joskus kun kourallisen käytettyjä termareita keittelin niin avautumis ja sulkeutumisajoissa oli tosiaan eroja. Hitaampi siis parempi? Joskus yksi oli sellainen joka veti ihan punaiselle ennen kuin ehti aueta ensimmäisen kerran, mutta sen jälkeen toimi kuten pitikin.

Muistelisin että termostaatti mahtuisi molemmin päin, onko merkitystä asennolla? Jousi ylös vai alaspäin?

_________________
Warreton!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 01:17 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Mulla on sellanen termari joka avautuu hitaasti. Jos lähden suoraan motarille ajamaan niin käy nopeasti melkeen punaisella ja sitten samantien viilenee "normaaliin" lämpötilaan. Hyvin on toiminut.

Lämpöjen aisoissa pitämiseen olen tehnyt sellasen modauksen, että lämppärinkenno on raotettu n 6cm auki (rungosta) ja lämmin ilma ohjattu takaisin moottoritilaan peltisellä levyllä. Eli mulla on sisätilan lämmitin kokoajan täysillä ja näin kaikki "lämpötilaa alentavat tekijät ovat käytössä". Sisällä ei tule kuitenkaan kuumaa, enkä tarvitse lämppäriä mihinkään, koska ajelen vain kesällä.

Hyvin lämmöt pysyi aisoissa Idän Ihmeiden matkalla, kun ajeltiin n 110km/h taulussa pari-kolme tuntia. Mittari on tälläsessä asennossa kun valot ovat päällä (onko se alempana kuin muilla?)


Kuva

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 08:01 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Eikös se jousi ole ylöspäin...?
Mulla on tarvikelämpömittari, tasaisesti nousee lämpö(ehkä pieni piikki on alussa, siis nousee yli 90) asettuu sitten 85-90 välille.
Pitää tutkia tuota wt:n kuvaamaa lämmön kierrätystä, tulee joskus "raskaassa" ajossa pelattua lämmönsäätimen kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 08:40 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Onpas sitä pidetty reipasta matkavauhtia.
Mulla nousee jo 100:n vauhdissa tuohon punasen pinnassa olevalle väkäselle.
Pitää hakea tänään motonetista kesämallin termari ja kokeilla sillä.

Autoa ostaessani, kun se kävi vain kahdella niin lämmöt ei tullessa noussut puolenvälin yli vaikka kokoajan piti mennä läppä lattiassa.
Kun sain kolmanne pytyn toimimaan nousi lämmöt heti merkittävästi.

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 10:56 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:20
Viestit: 142
Paikkakunta: Kerava, Finland
Mulla oli pahastikin lämpöhuolia viime kesään saakka, jolloin guru-Kalevi sääti sytytyksen paikalleen. Nyt on tasan 90 astetta tarvikemittarin mukaan riippumatta lämmityslaitteen asennosta.

_________________
On Warreton! Ex. W353 2D Roadster vm. 1982, W1.3 4D Sedan vm. 1990


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 11:36 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2010, 22:58
Viestit: 267
Huoltotiedotteen mukaan termostaatin asennolla on merkitystä.

http://www.warreteam.com/wartburg353/Hu ... taatti.pdf


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 12:44 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Motonetissa myytävät Warreen käyvät termarit näyttävät olevat Opel/Ford tai Saab V4 yhteensopivia. Ottaa vanhan mukaan ja tekee vertailua varaosaliikkeessä

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 21 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com