Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 6 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kärjetön sytytys vs. kärjellinen
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2013, 16:50 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Monessa viestiketjussa sivutaan kärjetöntä sytytystä.
Minulla taitaa kahdeksas warre olla menossa, kaikissa on ollut perinteiset katkojan kärjet. Siedettävän tasaiseen käyntiin olen warret saanut ajoituslampulla, ennakon katson männän päältä...
Mietin vaan, missä suurin hyöty kun verrataan perinteistä kärkivehjettä ja kärjettömällä sytytyksellä varustettua warrea?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjetön sytytys vs. kärjellinen
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2013, 18:22 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Aihe kiinnostaa myös täällä! :wrench:

Edit: Muutin otskikkoa, ettei ole kahta samannimistä ketjua. Tähän voidaan laittaa tekniikkahöttöä ja aikasempaan vaikka kokemuksia kärjettömästä sytytyksestä.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjetön sytytys vs. kärjellinen
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2013, 20:56 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kun jäähdytin on keskellä mootttoritilassa, niin on vielä tilaa säätää kärjet, mutta ymmärtääkseni kun laitetaan jäähdytintä eteen, niin tilaa on ahdasta. Kärjetön sytyksen etu oli kai alkuperin huoletttomuus. Ei enää tarvittiin vaihtaa kärjet. Kokemuksia kärjettömästä sytytyksestä tai etujäähdyttimestä minulla tosiaan ei ole.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjetön sytytys vs. kärjellinen
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2013, 09:20 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Minulla on jäähdytin edessä, pystyy kuitenkin ihan hyvin tuon sytytysjutun huoltamaan/säätämään. Helpompi on kyllä säätää kun jäähdytin on moottorin takana, edestä katsoen.
Enemmän huolenpitoa varmasti tuo kärjillä varustettu vehje vaatii, mutta onhan meillä aikaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjetön sytytys vs. kärjellinen
ViestiLähetetty: 20 Heinä 2013, 23:46 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Kärjettömän etuja: Systeemistä riippuen tarkka (Ei induktiivisillä antureilla) ajoitus, joka pysyy. Tarkka sytytyshetki, terävä täystehokipinä hyvinkin matalilla varveilla, varsinkin verrattuna katkojan hitaaseen avautumiseen käynnistyksissä ja joutokäynnillä. Siten lisääntynyt vääntö alakierroksillakin. Tyyliin: Kytkin pohjaan, 1 silmään, vähän starttia näytteeksi, ja samantien kytkin ylös ja menoksi. Omat kokemukset. Myös BOSCH- tulpista W7BP, tässä omassa kärjettömässä, olivat omaa luokkaansa, toimivat hyvin, aina kuivia, myös pakoputken pää.


Viimeksi muokannut vanhawarristi päivämäärä 20 Huhti 2016, 09:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjetön sytytys vs. kärjellinen
ViestiLähetetty: 21 Heinä 2013, 16:51 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Kieltämättä vaikuttaa että kärjettömän sytytyksen vahvuudet verrattuna kärkivehkeeseen on juuri noilla 1000 kierroksen tuntumassa olevilla kierroksilla. Kipinä on kaiken aikaa tasaisen vahva.
Kierroslukumittaria käytin tänään, ei tule vedätettyä korvakuulolla yli 3000:n kierroksen useinkaan kiihdyttäessä, meteli on melkoine. Numeroiden mukaan paras vääntömomentti (100/3000kierrosta).


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 6 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com