Site Admin |
|
|
Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46 Viestit: 1823 Paikkakunta: Global
|
Viime kesä (-21) oli ajoittain erittäin kuuma ja lämpöjen kanssa oltiin helisemässä. Jotta en tarvinnut ajaa helteillä lämppäri täysillä niin otin lopulta autostani termostaatin kokonaan mäkeen ja lopputulos oli dramaattinen = moottoritien ulkopuolella alle 100:n vauhdissa lämmöt oli lähes jatkuvasti liian alhaalla. Muutos oli niin suuri, että heräsi väkisin ajatus, että missäköhän kunnossa 8 tkm ajettu termostaattini olikaan... No auto meni sitten talviunille ja asia jäi hautumaan.
Nyt 2 viikoa sitten autoon asennettiin kärjetön sytkä + uusi termostaatti ja lämmöt pysyvät nyt mahtavasti keskialueella, tilanteesta riippumatta. Aikasempi termostaatti (myyjä LDM-tuning) jonka vaihdoin autooni kun sen ostin, oli varmaan alusta asti viallinen? Toinen termari mitä kokeilin, oli käytetty ja sekin varmaan p*ska. Koko jäähdytysjärjestelmä käytiin läpi auton oston jälkeen (ja muut komponentit ovat nyt edelleen siinä kiinni), niin en oikeen muuta ratkaisua keksi.
Nyt moottori ja jäähdytys toimii parhaiten mitä se minun omistajuuden = 11v aikana on toiminut. Ei muuta kuin helteitä kohti, ilman lämppäriä!
_________________ WarreTeam.com
|
|