Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 3 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: myisinkö Warre 312 1966?
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2019, 00:35 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2013, 22:37
Viestit: 128
Paikkakunta: Maalahti
Varastossani luuraa valkoinen Warre vuosimallia 1966. Eli se "harvinaisempi sämpylä"-malli, jossa 13" pyörät ja kierrejouset, mutta pyöreällä, kauniilla korilla.
Olen itsekin mallia -66 ja tuo Warre on rekisteröity päivää ennen syntymääni.
Sitäpaitsi tuo on mielestäni paras Warre ajettavuudeltaan.
Ja kaunis.
Mutta.
Enhän minä tiedä, koska ehdin saattaa tuo kuntoon. Ehdinkö edes koskaan... :?: :oops:

Ruostetta siinä ei ole. Aikuisten oikeesti. Ei ole koskaan ollutkaan, on hyvin ruostesuojattu. Ja maalipintakin on alkuperäinen, joskin kulunut. Tekniikka paikoillaan ja periaatteessa ajokunnossa. Akku puuttuu. Mitä nyt pakoputki on jotain kotonatehtyä mallia. Jarrut varmaan jumissa mutta auto liikuteltavissa.

Rekisteröintikatsastusta varten ei montaa iltaa tarvitsisi töitä tehdä. Museotarkastusta ajatellen pitäisi kyllä tehdä enemmän. En usko, että maalipintaa saa loihdittua museokuntoon maalaamatta. En kuitenkaan ole varma...

Vanteet olen entisöinyt ja pölykapselit ovat uudet. Muissa kromiosissa on enemmän tai vähemmän pilkkuja. Mutta todellakin vain pilkkuja. Sisustus (punainen) on haalistunut mutta ehjä...

Onko kellään kiinnostusta ja missä hinnoissa tällainen projekti pyörii? Kerrothan, jos sulla on ideoita. Yritän napsia kuviakin jossain vaiheessa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: myisinkö Warre 312 1966?
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2019, 17:40 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kiinnostusta kyllä minulta löytyy, mutta minun on oltava realistinen. Minulla on edelleen isän ensimmäisen ostaman Warren kunnostamatta 30 vuoden jälkeen. Eli autosi jäisi myös minulla kuten sinulla kunnostamatta. Eikä minulla olisi tilaa pitää autosi katon alla.

Autosi on vähintään 1000 euron arvoinen, ja kunnosta riippuen yksi tai kaksi tonnia lisää. Valitettavasti museotarkistaja ei välttämättä ymmärrä haalistuneita alkuperäisväri autossa tai istuimessa, vai saattaa olettaa museoauton oltava kuten tehdasta ajettuna.

Minusta tämä on aivan väärin. Vanha auto ei voi näkyä kuin äsken tehdasta tullut. Täyskunnostunut vanha auto lähestyy enemmän kuten replikan rakennetta. Yli 50-vuotiaat autot alkuperäisvärillä ovat harvoja.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: myisinkö Warre 312 1966?
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2019, 21:34 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 272
Tjaah...autoa näkemättä ei voi sanoa, mutta nykyään ovat museoajoneuvon lausonnonantajat eli tarkastajat jonkin verran valistuneempia eikä kulunutta alkuperäisyyttä suinkaan paheksuta. Haalistunut alkuperäinen on oikeasti arvossaan. Sanon aina aiheesta puhuttaessa, että pitääkö maalata uusiksi, että mieti nyt hyvä ihminen kaksi kertaa. Aikanaan tuttavat museoalalta nauroivat meidän harrastusta kun pilasimme autot kätkemällä niiden historian tehdessämme ne "tehtaalta tulleiksi".


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 3 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com