Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/11   [ 106 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 09 Joulu 2018, 16:58 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Cuopémallista uupuu takasiivet. Piirustuspöydällä ne olivat mukana.

Kuva

Muuten kun ruova Fortuna suotuu minulle 11 miljoonaa, niin eikös ne rahat riittäisi kokomallia varten muiden toteutettmattomien projektien seassa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2018, 11:45 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 61. Istuimiin saatiin haluttaessa jopa muotojakin, tosin takaraivoa vähemmän hellivä niskatuki oli ”Volvomainen” ylpeydenaihe. Ulkokahvat Skodasta, lukkonupit Ladasta.





Kuva

Kuva 62. Ratti Favoritista, viiksikytkimet takatuuppari-Skodasta. Mutta kun ei, niin ei!

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 12 Joulu 2018, 11:50 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 63. 353-malli esiteltiin 1966. Suomeen näitä saatiin 1967.




Kuva

Kuva 64. Alkusarjan autot tunnistaa konepellistä, jossa on pitkä ja yhtenäinen ilmanottoaukko. Sadevesi satoi suoraan kennoon ja siitä lämmityslaitteen kautta lattialle.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 14 Joulu 2018, 01:28 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Lisätty kuva autonkuljetuswarren rungon etupäästä = Kuva 47A, ketjun sivulla 3.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 14 Joulu 2018, 12:36 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 65. 60-luvun mallit tunnista takavalosta, jossa peruutusvalo ei ollut sisäreunassa, niin kuin myöhemmissä malleissa.





Kuva

Kuva 66. Alkupään versioissa käytettiin värejä rohkeasti ja vaihtoehtoja oli useita. Nopeusmittari oli ns. nauhamittari vuoteen 1968 saakka.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2018, 18:03 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 67. 353- ja 1.3-malleista tehtiin myös lavamallia, jonka mallinimi oli Trans. Valmistusmäärät jäivät pieniksi ja hyväkuntoisesta yksilöstä joutuu maksamaan jo yli 10000€.





Kuva

Kuva 68. Pienistä sarjoista kertoo mm. B-pilarin jatkopala.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 17 Joulu 2018, 14:50 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 69. Lavan kylkipalan liitokset ovat jokseenkin karkean oloisia.





Kuva

Kuva 70. Takaoven lavalukon löytäminen ei tuota entisöijälle vaikeuksia.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 18 Joulu 2018, 14:42 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 71. Trabantin maastomalli Kübel on suhteellisen yleinen ja tunnettu. Tottahan Wartburgillakin piti olla vastaava. Ilmeisesti valmistumäärät jäivät pieniksi. Maastokelpoisuutta parannettu lähinnä
renkailla ja maavaran nostolla.




Kuva

Kuva 72. Korin jäykkyyttä on parannettu pienemmillä oviaukoilla. Oven sisällä on kätevää säilytystilaa.





Kuva

Kuva 73. Ovet ovat jostain syystä ns. kaapparimallia.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 19 Joulu 2018, 13:32 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 74. Tottahan DDR:n parempi väestö pääsi nauttimaan myös veneilystä. Italialaisissa Riva-veneissä jouduttiin tyytymään hidaskierroksisiin Amerikkalaisiin moottoreihin, mutta näissä
käytettiin Wartburgin moottoreita.





Kuva

Kuva 75. Kun mikään ei riitä, täytyy moottoreita olla kaksi.





Kuva

Kuva 76. Kaksin käsin käynnistys liittyy nykyisin koneen turvalliseen käyttöön. Miettikää, mitä se saattaisi merkitä tässä tapauksessa?

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 20 Joulu 2018, 12:09 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 77. DDR:ssä valmistettiin myös ulkolaitaperämoottoreita, tässä Forelle.





Kuva

Kuva 78. IWL tunnetaan lähinnä skoottereista, mutta näköjään perämoottoreitakin valmistettiin.





Kuva

Kuva 79. Usein kuulee väitettävän, ettei perämoottoriin pysty valmistamaan oikeaoppista pakoputkea. Eikö tämä näytä kuitenkin kaikkien ohjeiden mukaan tehdyltä?

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/11   [ 106 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com