Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/3   [ 29 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 00:01 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Minulla on lämmityslaite aina säädetty täysin kuumalle ja lämppärin kenno raotettu moottoritilassa niin, että sen hohkaama tulikuuma ilma ohjataan peltilevyllä takaisin moottoritilaan. Tämä modaus auttaa pitämään lämpöjä kurissa ainakin 353:ssa, mutta saa nähdä miten pärjätään +30c helteessä.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 00:33 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 21 Joulu 2014, 17:49
Viestit: 53
Tässä-61 versiossa kun ei ole mahdollisuutta paljon pelata lämmityslaitteen kanssa,joko ohjaat ulos tai sisään mutta moottorin lämmöt ei siitä muutu. Mutta ei vaivuta murheeseen,näyttää toisillakin olevan samoja huolia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 08:44 
Työn sankari
Työn sankari
Avatar

Liittynyt: 21 Joulu 2016, 13:55
Viestit: 55
Meillä kun ei oo näitä nykyajan kotkotuksia kuten toimivaa lämpömittaria tai erillistä lämmityslaitetta niin pitäisköhän kuitenki nostaa edes voitelua kolmesta neljään prossaan. Mitä mieltä raati on asiasta... :?: :Trabant2:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 10:13 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Juice63 kirjoitti:
Tuo vesijäähdytys oli mullakin mielessä,toimisiko?

Aamulla oli testissä tuo vesiruisku mutta eipä ollut mitään hirveää vaikutusta, max 5 astetta putosi lämmöt kun kauemman aikaa ruiskutti vettä syyläriin. En sitten tiedä olisiko isompi vaikutus kun koneen lämmät olisi siellä 100 kieppeillä, nyt oli 85 ja tippui sinne 80 tuntumaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 10:46 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Varmaan pitäisi koittaa korjata vika, eikä parannella viallista järjestelmää. Kävin eilen Barkaksella tienpäällä, eikä havaittavaa lämmönnousua. Katsotaan nyt, kunhan Tuuriin saakka päästään.
-Jäähdytin kuntoon, kunnollinen järjestelmän puhdistus. Tuulitunneli paikoilleen, jos puuttuu. Tärkeää myös, etteivät siivet ole täysin tuulitunnelin sisällä, tosin tuohon ei paljoa pysty vaikuttamaan.
-Termostaatti kuntoon. Lämpöarvolla ei varsinaista merkitystä, kun auki kuitenkin.
-Sytytysennakot kohdilleen, mieluummin vaikka hieman myöhemmälle. 2.5mm EYkk varmaan sopiva lämmön kannalta.
-Moottorin tekninen kunto? Onko puristuksia liikaa, onko kantta höylätty?
-Moottorin seokset? Laihalla käyvä kone lämpenee liikaa. Isompaa pääsuutinta.

Vapaavirtausvehkeissä saattaa olla konstit vähemmässä, mutta ajettiin sitä näilläkin aikoinaan ihan oikeasti.

Käyttäkää vapaakytkintä! Pieni jalan nosto lisää öljykalvoa sylinterissä, tosin se menetetään nopeasti kun taas kierroksia nostetaan. Onko tämä sitten vain teoriaa? Ainakin hölläämisella saadaan hetkellinen lämmönlasku. Rallissa mennään jalka suorana joskus useita kilometrejä...

Rallivehkeessä on puristuksia ja tehojakin, eikä alkuperäiseen jäähdytysjärjestelmään ole koskettu. Teoreettinen jäähdytysteho siis riittää n. 100 hp jatkuvaan käyttöön.

Onko öljynlisäyksestä mitään hyötyä? Itse ajan 3% seoksella. Liika oljy karstoitaa ja öljy sinällään laskee tehoa ja pienentää puristuskestävyyttä.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 14:56 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
No joo tämä nyt oli tällainen kokeilu vain, kuinka ylös lämmöt kärsii nousta ennenkuin sylkäisee vedet kartanolle? Tietäisi vähän että millonin alkaa hölläämään jos alkaa lämmöt kovin nousta. Minä käytin syylärin puhdistusaineen alkukesästä jäähdytysjärjestelmässä, kyllähän sieltä vähän kokkareita tuli mutta ei mitään ihmeellistä määrää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 15:38 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Unohtui mainita painekorkin merkitys, ylipaineessahan kiehumispiste nousee. Warren painekorkki on vain 0,5 bar, kun yleisesti se on 1-1.1 bar. Glygolin kiehumispiste raakana on huomattavan korkea, mutta sen lämmönjohtokyky on huono. Ilmankaan ei kannata ajaa korroosio-, pakkas- ja kavitointiongelmien takia. 50/50 on se ihanteellinen, eikä yhtään enempää. Paksu neste virtaa huonommin ja jäähdyttää huonommin. Kesälaitteissa voi hyvinkin laimentaa keston 20-asteen paikkeille. Pakkasvaurioilta välttyy 20-asteen nesteillä, jos ei aja talvella. Talliseisotuksessa varmasti huomattavasti laihemmallakin nesteellä pystyään tuhoista kaukana. Laimea neste menee hyhmään, mutta antaa mennä. Vapaavirtausvehkeissä ei ole kavitaatiovaaraa, joten kesäkäytössa korroosionesto on ainoa glygolin hyöty. Glygoli lisää pintajännitystä, joten vapaavirtaus vain heikkenee.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 18:41 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Ajotapa vaikutti itselläni sähköflektiäkin enemmän lämpöihin, reilusti vain kaasua ja rullaus, kaasua ja rullaus jne...lämmöt pysyi noin kolmanneksen alempana reilulla kaasutuksella verrattuna hipsutteluun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 19:27 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 21 Joulu 2014, 17:49
Viestit: 53
Poistin moottorin suojapellit,tarkistin sytytyksen,relu vauhti ja rullaus. Lämmöt on korkealla mutta putoaa rullatessa,ulkolämpötila 30,5 astetta. Lähden aamulla 5 aikaan matkaan,pääsee ajamaan osan matkaa viileämmässä kelissä. Nähdään Tuurissa (toivottavasti).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018, 22:02 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Siellä nähdään, jos lämmöt vaivaa niin pikku paussia vaan välillä :thumbpup: mistä kaukaa lähdet ajelemaan?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/3   [ 29 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com