Alkukesällä oli taas Warren katsastuksen aika.
Aloitin tarkistamalla, ettei mikään jarrusylinteri vuotaa, sekä että takamännät liikkuvat. Kummallista takasylinterit vielä toimivat. Niitä olen joka toinen kesä joutunut aukaistamaan. Näyttää siltä että rasvatetut männät pidentää toimintaaikaa. Eli vielä en laita Eisenasch:sta ostetut alkuperäissylinterit paikallaan.
Kaikki valot toimivat, mutta Warre oli pikkusen taipumusta kääntää vasemmalla jarruttaessa. Kuitenkin lähdin onnea kokeilemaan. Etujarrut hylättiin. Oikea sivu oli puolet huonompi kuin vasen.
Tässä syy. Se oli niin jumittunut, ettei edes jäänyt päälle.
Liitteet:
DSC08892.JPG [ 93.46 KiB | Katsottu 13218 kertaa ]
Puhdistin sitä ja aukisin myös toista jarrusylinteriä. Sekin oli ruosteissa, mutta ei niin pahasti. Kai kosteutta pääsee valumaan sieltä pois. Kokeilin jarrua ennen toista katsastusyritystä. Nyt ei se ei pikkusen vetänyt, vaan heitti auto oikealle poikittain teillä.
Piti myös aukaista vasemmat etujarrusylinterit. Ne olivat kunnossa ja yksi oli alkuperäistä laatuakin. Sen olin sattumalta varalla Rikulta ostanut. Harmittaa että se oli hänen ainoa alkuperäistä jarrusylinteriä. Ja warrea kääntyi edelleen vahvasti oikealle.
Vaihdoin jarrurummujen paikat edellä, muttei se auttanut. Vahdoin alemmat jarrukengät. Heureka! Nyt se lähti suoraaan jarruttaessani. Mutta poljin oli varallisesti lähellä lattiaa. Monta ilmaisuyritystä ei auttanut. Säädin käsijarrun tiukasti ja nyt jarrupoljin oli hyväksytyssä paikassa. Ja sillä sain Warreani läpi katsastuksen!