Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 8/11   [ 106 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 19 Helmi 2019, 11:22 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2158
Paikkakunta: Global
Kuva

kuva 120. Halkileikkauksesta selviää perusrakenne, jolla mentiin 1958-1990. Korimalli päivitettiin kerran.






Kuva

Kuva 121. Parkkialueen pidetyin mies oli hän, joka omisti tällaisen tunkin hieman pidemmällä kierteellä.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 20 Helmi 2019, 11:55 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2158
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 122. Trabantia tehtiin myös umpikylkisenä pakettiautona. Tällainen kuului myös Suomen valikoimiin ja ainakin yksi on säästynyt.





Kuva

Kuva 123. Pelottavan ja maastokykyisen näköistä panssari-Trabia tarvittiin silloin, kun kansa ei meinannut totella.






Kuva

Kuva 124. Kurkistus alle paljastaa totuuden. Ei vetäviä takapyöriä.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 20 Helmi 2019, 22:33 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 174
Mielikuvittelin katsastussedän ilmettä kun tuollaisella "PanssariTrabantilla" karauttaisi hallille :D .... :S:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 24 Helmi 2019, 02:52 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2158
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 125. Trabant teki rallin A-ryhmään 800RS-mallin (RS=RennSport=kilpailu). A-ryhmän luokitus vaati 2500 auton valmistuksen. Missä nämä autot nyt ovat? Huhujen mukaan vain 7 autoa valmistettiin.





Kuva

Kuva 126. Trabantin tehdasjoukkue osallistui aktiivisesti myös Jyväskylän Suurajoihin. Tämäkin pari nähtiin Suomessa tarkan valvonnan alla.





Kuva

Kuva 127. RS-mallin tunnuspiirre oli alkuperäistä leveämmät lokasuojankaaret. Tämä olikin ainut ulkoinen ero 601-koriin.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 24 Helmi 2019, 22:28 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2158
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 128. Kojelaudan urheilullisuutta on parannettu lisäämällä toinen mittarikotelo kierroslukumittarille. Mittarit ovat Ladasta.





Kuva

Kuva 129. DDR:n mittarivalmistajilta ei löytynyt välimatkojen ja ajan mittaukseen sopivaa laitteistoa, joten apua ostettiin Haldalta. Huomaa kohokirjoittimella tehdyt korjauskertoimet
Barumeille ja Pneumanteille.






Kuva

Kuva 130. Huippu-urheilijan tuottamaa hengityshöyryä poistettiin näkökentästä parhailla mahdollisilla laitteilla.


_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 25 Helmi 2019, 18:01 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2158
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 131. Horch-museoon on taltioitu P60-Trabant, jolla on myös kilpailtu Suomessa.





Kuva

Kuva 132. Trabant 603 oli vanhaan tekniikkaan perustuva prototyyppi.





Kuva

Kuva 133. Takavalot olivat omaa suunnittelua. Lukkonuppi lainattu Wartburgista.





Kuva

Kuva 134. Mittaristo tuo mieleen jonkun työkoneen.




_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 27 Helmi 2019, 01:30 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2158
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 135. Trabantin protyyppi 1100 muistuttaa läheisesti protyyppiä 603. Samoja pintaosia ei ole, eikä varmaan montaa osaa tekniikassakaan. Moottori oli Skodan valmistama jakohihnallinen 4-sylinterinen,
jota ei myöhemmin nähty edes Skodassa. Ajovalot ja suuntavalot muistuttavat Talbotia. Olivatko ne lainaa Ranskan suunnasta?





Kuva

Kuva 136. Ulostyöntyvällä takalasilla haettiin suurempaa tavaratilaa. Takavalot varmaan omaa suunnittelua?





Kuva

Kuva 137. Tshekkiyhteistyö näkyy viiksikatkaisimissa. 353:n nopeusmittari on saatu piilotettua yhtenäisen mittaripaneelin taakse.


_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 03 Maalis 2019, 00:34 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2158
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 138. Spoileria, koristekapselia, munuaismaskia ja huoraportaita. Tottahan tuninki kiinnosti myös Itä-Saksalaisia.






Kuva

Kuva 139. Trabant sai Volkswagen 1100-moottorin vasta 1990, vaikka Trabantin vaihteisto tuli Wartburgiin 1988. Trabantiin tuli myös Volkswagenin navat ja jarrut, joten pulttijako muutettiin 4X100:ksi.
Trabi sai myös McPherson-pyöräntuennan, joka ei ollut kuitenkaan suoraa lainaa mistään VW:sta.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 04 Maalis 2019, 12:20 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2158
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 140. Trabant Caro oli nelitahtisen erikoisversio.





Kuva

Kuva 141. Caro-mallisto suunniteltiin Pick-Up, Trampin ja Universalin pohjalle, mutta Universaleita ei valmistunut yhtään.





Kuva

Kuva 142. Takaosassa lavaversiossa oli suuriakin muutoksia. Kuka kertoo näistä Caro-malleista enemmän?

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 05 Maalis 2019, 11:55 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2158
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 143. Trabantiin suunniteltiin myös 3-sylinterinen etukammio-Diesel, joka jäi protoyypiksi.






Kuva

Kuva 144. Wankeliin uskottiin myös Itä-Saksassa ja Trabantillakin oli oma näkemys asiasta.





Kuva

Kuva 145. Wankelia takaapäin katsoessa huomaa tutun vauhtipyörän.


_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 8/11   [ 106 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com