Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=11175
Sivu 6/11

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 26 Joulu 2018, 22:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

Kuva

Kuva 80. Varsinkin Berliinissä pystyy liikennevaloista päättelemään, ollaanko Itä- vai Länsi-puolella. Valo-opastin neuvoo vihreällä ukolla, että suojatie ylitetään reippailla pitkillä askelilla nokka pystyssä.






Kuva

Kuva 81. Punaisen valon palaessa seisotaan paikoillaan kädet sivuille ojennettuina.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 27 Joulu 2018, 16:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

Kuva

Kuva 82. Zwickau on kaupunki entisessä Itä-Saksassa, joka on kuuluisa autoteollisuudestaan. Ennen sotia siellä valmistettiin Audia, Auto-Unionia, Horcheja ja DKW-autoja ja moottoripyöriä.
Sotien jälkeen tapahtui raju muutos, kun tuotanto siirtyi vaiheittain Trabanteiksi. 2000-luvulla siellä on valmistettu mm. Volkswageneita ja Maybacheja.





Kuva

Kuva 83. Vuosisadan alun ajoneuvot ovat täynnä hienoja yksityiskohtia. Jalkojen osuminen hallintalaitteisiin vahingossa on estetty sijoittamalla ne ohjaamon ulkopuolelle.





Kuva

Kuva 84. Xenon valojen esiaste Ballasteineen? Karbiidisäiliö, josta polttoaine kulkee ajovaloon ja kirkkaus on läsnä.

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 27 Joulu 2018, 18:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

Liitteet:
Warre.jpg
Warre.jpg [ 58.86 KiB | Katsottu 8219 kertaa ]
Olisko tässä uudempaa historiaa?????

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 28 Joulu 2018, 12:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

santtuvaari kirjoitti:
Olisko tässä uudempaa historiaa?????


Kuvan auto on Opel Insignian konseptiauto vuodelta 2003. Tämä oli luksusauto F-segmentistä 5,7 litran V8-moottorilla. Käsittääkseni nuo Wartburgin merkit siihen liimattiin puoli huumorilla jossain tapahtumassa / jonku merkkipäivän johdosta.



Kuva

Kuva


Eri lähteiden mukaan konsepti jatkoi elämää GM:n suunnittelijoiden pöytälaatikossa, kunnes vuonna 2015 se julkaistiin uudelleen muotoiltuna Buick Avenir -nimellä. Suunnittelua oli nyt jatkanut Australialainen Holden ja se oli saanut inspiraationsa tuosta Opel Insignia/Wartburg konseptista.


Kuva



Lisää lukemista:

https://www.autoscout24.nl/auto/opel/opel-insignia/

https://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Insignia#2003_Insignia_Concept

https://www.caradvice.com.au/329225/buick-avenir-holden-designed-caprice-sized-sedan-debuts/

https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Avenir

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 02 Tammi 2019, 15:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

Kuva

Kuva 85. Audi on Trabantin sukua, joka täytyy muistaa kertoa jokaiselle Audi-miehelle.





Kuva

Kuva 86. 2+2=4





Kuva

Kuva 87. Tuplanokkaa ja keinuvivutonta venttiilitekniikkaa jo ennen sotia!

Kirjoittaja:  pyhimys [ 02 Tammi 2019, 16:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

Suora kasi, on sen verta tiiviinnäköinen paketti, että ei taida kovin iso litratilavuus olla?
Ensin katsoin, että onko neliventtiili kone, mutta nokkaparit ei oikein eritahdissa voi olla....

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 02 Tammi 2019, 21:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

Oletan, että venttiilivälystä on säädettävä ruuveilla, joilla on tähtimuotoiset päät.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 10 Tammi 2019, 18:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

Kuva

Kuva 88. Auto-Union-konserni perustettiin 1932 ja siihen kuului Horch, Wanderer, Audi ja DKW. Tässä ennen sotia valmistettu Wanderer. Jos maski peitetään, arvaukset menevät Mersun 170V-mallin piikkiin.






Kuva

Kuva 89. 30-lukuiset Saksalaisautot ovat jotenkin pelottavan näköisiä.






Kuva

Kuva 90. Myös urheilullisia Roadstereita syntyi Wandererin tehtailta.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 16 Tammi 2019, 01:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

Kuva

Kuva 91. 1410 Steyr RSO (RAUPENSCHLEPPER OST) oli Itävaltalainen monikäyttöinen telavetäjä ilmajäähdytteisellä V8-bensiinimoottorilla. Näitä valmistettiin monissa tehtaissa mm. Auto-Unionilla.
Saksalaislta jäi Sodan jälkeen näitä Suomen Lappiin ja ainakin 1 on säilynyt siellä ajokuntoisena.






Kuva

Kuva 92. DKW:lla uskottiin etuvetoon ensimmäisten joukossa ja kehittely alkoi jo 30-luvulla. Alkuun ainoastaan etunapa oli jousitettu ja jouset olivat olkatapissa. Vetonivel oli navan sisällä ja tiivistetty
kuulamaisella suojuksella. Tämä ratkaisu on säilynyt näihin päiviin asti maastoautopuolella.






Kuva

Kuva 93. Lehtijousen todettiin olevan oikea ratkaisu, mutta tukivarsi oli vielä pois suunnitelmista. Etunapa oli ylä- ja alapuolisen lehtijousen varassa.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 17 Tammi 2019, 15:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?

Kuva

Kuva 94. DKW F7:n valmistus alkoi 1936 ja se päivitettiin kuvassa olevaksi F8-malliksi 1939. Valmistusta jatkui vuoteen 1942. Tekniikka oli 2-tahtista ja DKW jatkoi 2-tahtitekniikalla vuoteen 1966 saakka.
1948 F8-mallin valmistus jatkui Ifa-merkkisenä pienin muutoksin.






Kuva

Kuva 95. F8-mallista oli myös Luxus Cabriolet-mallia, jossa kori oli aivan omansa. Yhdennäköisyys keulan osalta on huomattavissa, kun vertaa BMW/EMW-327 urheiluautoon.






Kuva

Kuva 96. Luxus Cabriolet takaviistosta kuvattuna.

Sivu 6/11 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/