Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=11175 |
Sivu 5/11 |
Kirjoittaja: | Warre 1000 [ 09 Joulu 2018, 16:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Cuopémallista uupuu takasiivet. Piirustuspöydällä ne olivat mukana. Muuten kun ruova Fortuna suotuu minulle 11 miljoonaa, niin eikös ne rahat riittäisi kokomallia varten muiden toteutettmattomien projektien seassa. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 10 Joulu 2018, 11:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Kuva 61. Istuimiin saatiin haluttaessa jopa muotojakin, tosin takaraivoa vähemmän hellivä niskatuki oli ”Volvomainen” ylpeydenaihe. Ulkokahvat Skodasta, lukkonupit Ladasta. Kuva 62. Ratti Favoritista, viiksikytkimet takatuuppari-Skodasta. Mutta kun ei, niin ei! |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 12 Joulu 2018, 11:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Kuva 63. 353-malli esiteltiin 1966. Suomeen näitä saatiin 1967. Kuva 64. Alkusarjan autot tunnistaa konepellistä, jossa on pitkä ja yhtenäinen ilmanottoaukko. Sadevesi satoi suoraan kennoon ja siitä lämmityslaitteen kautta lattialle. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 14 Joulu 2018, 01:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Lisätty kuva autonkuljetuswarren rungon etupäästä = Kuva 47A, ketjun sivulla 3. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 14 Joulu 2018, 12:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Kuva 65. 60-luvun mallit tunnista takavalosta, jossa peruutusvalo ei ollut sisäreunassa, niin kuin myöhemmissä malleissa. Kuva 66. Alkupään versioissa käytettiin värejä rohkeasti ja vaihtoehtoja oli useita. Nopeusmittari oli ns. nauhamittari vuoteen 1968 saakka. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 15 Joulu 2018, 18:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Kuva 67. 353- ja 1.3-malleista tehtiin myös lavamallia, jonka mallinimi oli Trans. Valmistusmäärät jäivät pieniksi ja hyväkuntoisesta yksilöstä joutuu maksamaan jo yli 10000€. Kuva 68. Pienistä sarjoista kertoo mm. B-pilarin jatkopala. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 17 Joulu 2018, 14:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Kuva 69. Lavan kylkipalan liitokset ovat jokseenkin karkean oloisia. Kuva 70. Takaoven lavalukon löytäminen ei tuota entisöijälle vaikeuksia. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 18 Joulu 2018, 14:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Kuva 71. Trabantin maastomalli Kübel on suhteellisen yleinen ja tunnettu. Tottahan Wartburgillakin piti olla vastaava. Ilmeisesti valmistumäärät jäivät pieniksi. Maastokelpoisuutta parannettu lähinnä renkailla ja maavaran nostolla. Kuva 72. Korin jäykkyyttä on parannettu pienemmillä oviaukoilla. Oven sisällä on kätevää säilytystilaa. Kuva 73. Ovet ovat jostain syystä ns. kaapparimallia. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 19 Joulu 2018, 13:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Kuva 74. Tottahan DDR:n parempi väestö pääsi nauttimaan myös veneilystä. Italialaisissa Riva-veneissä jouduttiin tyytymään hidaskierroksisiin Amerikkalaisiin moottoreihin, mutta näissä käytettiin Wartburgin moottoreita. Kuva 75. Kun mikään ei riitä, täytyy moottoreita olla kaksi. Kuva 76. Kaksin käsin käynnistys liittyy nykyisin koneen turvalliseen käyttöön. Miettikää, mitä se saattaisi merkitä tässä tapauksessa? |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 20 Joulu 2018, 12:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta? |
Kuva 77. DDR:ssä valmistettiin myös ulkolaitaperämoottoreita, tässä Forelle. Kuva 78. IWL tunnetaan lähinnä skoottereista, mutta näköjään perämoottoreitakin valmistettiin. Kuva 79. Usein kuulee väitettävän, ettei perämoottoriin pysty valmistamaan oikeaoppista pakoputkea. Eikö tämä näytä kuitenkin kaikkien ohjeiden mukaan tehdyltä? |
Sivu 5/11 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |