Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/11   [ 106 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 14 Marras 2018, 09:23 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 242
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Lainaa:
Kuva 12. Valtavankokoinen koriosien valmistukseen käytetty prässi. Paikallaan oleva muotti ei kuitenkaan liity Wartburgiin, mutta mihin? Kuka tietää? Taustalla purkukunnossa oleva runkotehdas.


Onko muotista parempaa kuvaa? Jos tuossa ylemmän muotin reunassa lukee "HKL Aussenhaut Mitte", se todennäköisesti tarkoittaa "Hinterer Kotflügel Links Aussenhaut Mitte", eli; vasen takalokasuoja, ulkopinta, keski.

Takalokarin keskimmäinen muotoonpainovaihe?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 14 Marras 2018, 10:26 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1146
Katsotaan, löytyykö lähikuvaa. Ei se kyllä muistuttanut mitään DDR-auton osaa, ei edes aihiona. Jos se olisi ollut lokasuojamuotti, niin oltaisiinhan me se mukaan otettu :lol:

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 15 Marras 2018, 00:33 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 696
Paikkakunta: Pietarsaari
Luin enemmän prässistä ja se oli tuotannossa vuodesta 1928 vuoteen 1991 asti ja sillä on tehty peltiosia Dixi 3/15, kaikki Eisenachissa tehtyjä BMW:tä, EMW, Wartburg 311, Wartburg 353 ja Wartburg 1,3 varten. Tässä lähempää kuvaa työkalusta. Leveys on noin auton leveyden verran. En tulee mieleen 353:ssa sopivaa peltiä, mutta minusta pelti sopisi kaarevan tuulilasen vasten. Tai voiko se olla 311 takaluukun tukipeltiä?


Liitteet:
DSC06852.jpg
DSC06852.jpg [ 60.64 KiB | Katsottu 1751 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 15 Marras 2018, 01:18 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 242
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Saksan foorumilla vanhassa keskustelussa on 2008 kuvattu tuo prässi, silloin ylämuotti on ollut irti kiinnitystasosta ja siinä kuvassa teksti on kuvattu läheltä. Ao. teksti juuri ja juuri on luettavissa myös Warre 1000:n postaamassa kuvassa molempien muottipuoliskoiden reunassa. HKL voi hyvin tietysti tarkoittaa ihan muutakin kuin lokasuojaa tai muotti on käytetty uudelleen jonkin muun osan valmistukseen.

HKL:n etumoottorisen bussin moottorisuojus? :C:

Samassa foorumikeskustelussa missä prässin kuva oli, eräs kirjoittaja muisteli kuinka oli ystävänsä (AWE:n silloinen korimestari) kanssa 1988 käynyt viikonloppuhommina painamassa tehtaalla heillä kotona määräaikaishuollossa olleen 311:n kaikki uudet lokarit ja ovien ulkopellit koska kaikki muotit olivat hyllyssä varaosien valmistusta varten..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 15 Marras 2018, 10:30 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1146
Kyllä se oli huomattavasti autoa kapeampi, joten 311-takaluukun tukipelti saattaisi olla kyseessä.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 19 Marras 2018, 01:15 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2107
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 28. Yhteistyö VW:n kanssa alkoi ja moottori asennettiin aluksi pitkittäin. Vaihteistona 353:n vaihteisto, johon kytkinkoppa muutettu VW-koneelle sopivaksi. Sinänsä ihme, ettei tämä konstruktio
päätynyt tuotantoon, koska muutokset rungon osalta jäivät pieniksi.





Kuva

Kuva 29. Moottorin asentaminen pitkittäin vaati keulan pidentämisen ja maskin uudelleenmuotoilun. Lopputulos on ”nenäkäs”.





Kuva

Kuva 30. Ajovaloksi kelpasi 353:n umpio, mutta etusuuntavalo oli omansa ja jäi protovaiheeseen. Sivusuuntavalo jäi tuotantomalliksi lopullisessa 1.3 versiossa.





Kuva

Kuva 31. Lokasuojaan tehtiin ulkonäön parantamiseksi levitystä, vaikkei se 353:n raideleveyden takia olisikaan ollut välttämätöntä.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 19 Marras 2018, 17:34 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2107
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 32. Lopullisessa versiossa moottori on poikittain. Vaihteisto on Trabantin 1.1-moottoriin suunniteltu, jossa Trabantin logot. Välityksiltään laatikko on Warren isompaan 1.3 moottoriin
auttamattoman hidas. Ohjekirjassa on mainittu myös 5-vaihteinen vaihteisto, mutta tehtiinkö niitä käytännössä ollenkaan? Rungon etuosa on muotoiltu uudelleen poikittaiselle moottorille ja akseliväliä
levennetty. Moottorin alla olevat palkit estävät tekniikkaosien poistamisen alakautta, joten esim. kytkinremontissa vaihteisto täytyy irroittaa yläkautta.





Kuva

Kuva 33. Moottori on sama kuin esim. 1986-1990 Golfissa ja Jetassa, poikkeuksena Weberin 34 TLA-kaasutin. Samainen Weber löytyy käsiryypyllisenä Citroenin ja Peugeotin 1.4-moottoreista, mutta
Wartburgin insinöörit halusivat tältä osin automaattisen rikastimen. Hammastanko periytyy 353:n 1988-mallista. Saksalaiset käyttivät 353-malleissaan rattivaihdetta loppuun saakka, mutta nelitahtiseen
sitä ei enään saanut.





Kuva

Kuva 34. Eturipustus säilyi pitkälti samana, paitsi ylätukivarsi muutettiin kapeammaksi. Jarru periytyi vanhasta konstruktiosta. Ulompi vetonivel säilyi edelleen ristikkotyyppisenä, mutta jostain syystä
navan pooritus muuttui ainoana napaan kohdistuvana muutoksena. Ehkä vetonivelen muutos oli siltä osin suunnitelmissa. Vetoakselin sisänivel lainattiin Skodalta. Polkimet olivat edelleen lattian läpi
poljettavaa tyyppiä. Jossain tietolähteessä mainitaan riippupolkimet vuoden 1991-muutoksena, mutta näytteillä olevassa viimeissä 1.3-mallissakin on edelleen nämä perinteiset polkimet.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 20 Marras 2018, 00:30 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 696
Paikkakunta: Pietarsaari
Olen lukenut pitkittäisestä 4-tahti koneesta Wartburgissa, jonka perä tuli niin kevyt että yksi mies jaksoi nosta sitä irti maasta. Mahtaisiko se olla tätä protoa ja siitä syystä luovutettiin vai oliko se joku toista kokeilua?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 20 Marras 2018, 13:54 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2107
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 35. 1990 oli tarjolla myös Irmscher-versio. Alla olevia 14”-vanteita sai lisävarusteena muihinkin malleihin ja niitä näkee vannoituneitten harrastajien autoissa jopa Suomessakin.




Kuva

Kuva 36. Puskurit olivat massiiviset ja sisältä löytyi Recaroa, ym. länsimaista hapatusta.


_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 21 Marras 2018, 14:25 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2107
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 37. Nelitahtisesta valmistettiin myös Tourist-mallia, jonka valmistusmäärät jäivät pieniksi. Huomattavan suuri takalasi ja suuremmat takavalot tekivät suuren ulkonäköeron 353-malliin verrattuna.




Kuva

Kuva 38. Jos 353-Touristin takaovenkahva on hieman väkisintehdyn näköinen, niin epäsymmetrisesti sijoitettu sivuovenkahva on jotain käsittämätöntä.




Kuva

Kuva 39. Mittaristo-osastolla on touhuttu hyvinkin aktiivisesti. Led-mittarin vaihtoehdoksi tuli myös analoginen vaihtoehto, joita on päätynyt jopa sarjatuotantoautoihinkin.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/11   [ 106 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com