Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/11   [ 106 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 23 Marras 2018, 11:52 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 40. Wartburgin ralliteam käytti kilpa-autojensa kuljettamiseen Wartburgista tehtyjä kuljetusautoja. Vuoteen 1988 saattoi Jyväskylän Suurajojen aikaan nähdä 353-mallisen kuljetusauton. Tehdas perui
osallistumisensa Jyskälään 1989, mutta 1990 oltiin mukana N-ryhmäläisellä 1.3 mallilla ja kuljetusautokin oli nelitahtinen. Taustapeili on lainattu Barkaksesta.





Kuva

Kuva 41. Yhteyttä huollon ja kilpailijoiden välillä pidettiin Itä-Saksalaisella radiopuhelinjärjestelmällä. Laite on ulkonäöksellisesti sama kuin Volkspolizeilla. Taajuusalueet tuskin olivat samat, vai olivatko?





Kuva

Kuva 42. Ohjaamo kuljetusautossa on lyhyt. Lisäsenttejä saatiin Barkaksen pienimmillä etuistuimilla.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 26 Marras 2018, 10:27 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 43. Taka-akselisto on teli-ratkaisu ja jousituksena vääntösauvatyyppinen jousi. Onko tämä lainattu jostain trailerista? Pyörän-napa näyttää jo tutummalta, muttei viimeisintä mallia. Käytössä on
vanha 24-ripainen 50mm leveä rumpujarru.





Kuva

Kuva 44. Polttoainetankki on ohjaamon takana. Helppoa veikata, että luovuttaja on Itä-Saksalainen kuorma-auto.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 27 Marras 2018, 11:23 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 45. Alkuperäinen runko päättyy takimmaisen sivukannakkeen jälkeen. Taakse menevä runkoaisa on liitetty etummaisen sivukorvakkeen kohdalle.




Kuva

Kuva 46. Sisempi runkoaisa jatkuu taka-akselien kohdalle. Katkaistun sivuaisan jatkoksi on liitetty sivulle suuntautuva palkki, joka jatkuu myös akseleiden kohdalle. Alkuperäistä runkopalkkia on
korotettu yläpuolelta, joten lattiaa on jouduttu nostamaan. Musta kumilevy suojaa runkoa etupyörästä tulevilta kiviltä.





Kuva

Kuva 47.Alkuperäiseen runkoon on tehty myös alapuolinen vahvistus sivukorvakon kohdalle. Unkarissa on valmistettu kopioita tällaisesta kuljetusautosta, mutta ratkaisut ovat tehty huomattavasti
heikommin. Kuka tekee Suomessa vastaavan?





Kuva

Kuva 47A. J.K. kävi myös museossa ja nappasi kuvan rungon etupäästä. :thumbpup:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 27 Marras 2018, 11:29 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2013, 22:37
Viestit: 128
Paikkakunta: Maalahti
warreteam.com kirjoitti:
Kuka tekee Suomessa vastaavan?


Veikkaan, että tekijä voisi löytyä... mutta Trafihan ei kannusta moiseen, eli suuren työn jälkeen ei olisi kiva katsella teostaan pihalla saamatta ajella sillä yleisellä tiellä...
:cry:

_________________
FWP = "Finnish Wartburg Protectors" - yhdistys, perustettu 1985

Omistanut n. 80 kpl Wartburgia vuosina 1985-2021. Tallessa nyt vain 4 kpl; 2 kpl museoajoneuvoa (311 camping & 353W) ja 2 projektia (311 3-D tourist & 353)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 27 Marras 2018, 14:33 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Rakennettu auto pitää viedä Saksaan, rekisteröidä se siellä, ja tuoda sitten takaisin Suomeen, jolloin kaikki on ok Trafinkin puolelta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 27 Marras 2018, 14:50 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2013, 22:37
Viestit: 128
Paikkakunta: Maalahti
warremies kirjoitti:
Rakennettu auto pitää viedä Saksaan, rekisteröidä se siellä, ja tuoda sitten takaisin Suomeen, jolloin kaikki on ok Trafinkin puolelta.

Ideana mainio. Kyllä se katsastus (täällä Suomessa siis) taitaisi kuitenkin olla aikamoinen rumba, vaikka tekisikin nuo välivaiheet? Vai onko asiasta jonkinlaista aitoa tietoa olemassa?

_________________
FWP = "Finnish Wartburg Protectors" - yhdistys, perustettu 1985

Omistanut n. 80 kpl Wartburgia vuosina 1985-2021. Tallessa nyt vain 4 kpl; 2 kpl museoajoneuvoa (311 camping & 353W) ja 2 projektia (311 3-D tourist & 353)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 28 Marras 2018, 00:34 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Ainakin ovat käyttäneet paperivajaiden Suomi kuplien uudelleenrekisteröinneissä Saksaa hyödyksi kun eivät siellä ota Trafilaisten uhkailuja vakavasti.
Saksa olisi vahva ehdokas senkin puolesta, että siellä on näitä kuljetusautoja jo ollut ja rakennemuutokset on hyväksytty tieliikenteeseen.
Saksassa tieliikenteeseen rekisteröidyn auton uudelleen rekisteröinti Suomeen ei liene enää ongelma jos muutokset on otteessa eivätkä ne ole kiellettyjä Suomessa.

Kannattaa varmaan olla riittävän vanha kanta-auto..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 29 Marras 2018, 11:45 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Löytyisikö tästä takarungosta jostain piirustuksia, tai edes valokuvia ilman kuljetettavaa autoa?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 29 Marras 2018, 11:48 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Runkopalkki on muuten sitä vanhempaa ja kestävämpää pyöreäreunaista profiilia. Olisiko niin, että nämä nelitahtiset muutettiin niistä kaksitahtisista kuljetusautoista?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tiesitkö tämän DDR-ajoneuvojen historiasta?
ViestiLähetetty: 29 Marras 2018, 12:20 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Otitko kuvia rungon etupäästä?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/11   [ 106 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com