Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 3 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: VIP-Bussi
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2016, 11:18 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1408
Kuva

Kuva


Barkas pikkubusseja oli joillain laitoksilla. Oheisessa linkissä hieman paremmin sisustettu versio, jolla pitkätkin matkat on taitettu mukavasti. Kuka osaa kääntää tekstin kohokohdat Suomeksi?

http://www.autobild.de/klassik/bilder/b ... html#bild1

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: VIP-Bussi
ViestiLähetetty: 03 Heinä 2016, 11:29 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Jatkaisin kuvien tekstien kääntämistä, mutta nyt joku mainosruutu osittain peittää tekstin, eikä suostuu häipymään edes lukemalla. Kuitenkin tässä seitsemän ensimmäisien kuvien tekstiä.

Kuva 1:
Barkas B 1000 oli DDR:ssä valmistettu kuljetusväline ja sosialistisessä valtiossa sillä oli paljon tekemistä. Vuonna 1961 alkaen käännöksen asti se kulki suhtkoht hyvin, mutta rivin jälkeen???? Monesta variaatiosta todennäköisestä KB (kleinbus) oli käytännöllisin. Se tarjosi pehmeä paikan....

Kuva 2:
.. kahdeksalle henkilölle laukkuineen tai kahden miehen ja yhden muuttokuorman. Pikkubussin perusmuodon lisäksi löytyi erikoisuudet kuten kombi KB, ambulanssi KK, kuormalavalla HP ja alusta hytillä FR. Lisää variaatiota oli korkeakombi SMH, Palokunnan vetojohtaja FW/DL, asuntoautona ja se paha vangenkuljetusautona FR/GTW.

Kuva 3 .

Barkas B 1000 oli kolmesylinterinen Wartburg kaksitahtikoneella, ja 43 hevosvoimalla enemmän tehoa kuin VW-T1 Bulli (34 hevosvoimaa). Ylipäätensä sen nimitty "pikakuljetus" oli lanserauksessa 1961 ajankohtaisella tekniikkalla eikä tarvinnut piilota itsensä länsimaisesta kuljetuskalusteista.

Kuva 4:
Päinvastoin Barkas B 1000 oli niin hyväå, ettei seuraajia löydetty. Vuonna 1969 ja 1972 yritettiin kehittää kolme eri prototyyppejä, mikään niistä ei mennyt sarjatuotantoon. Sen sijaan jatkettiin B 1000 eteenpäin.

Kuva 5:
Kuvatttu Barkaksemme käytettiin aikaisemmassa elämässänsä VIP-kuljetuksena Thüringen SED-organ liepessä. Ei voidaan vaihtaa verraton komfortista sisätilaa ...

Kuva 6.
... kun nähdään niin paljon luksusta, joka ei jokaisessa Barkasbussissa löytynyt. Verhot sisätiloissa oli "wolkswaht" nautinnoksi itse valmistettu, koska...

Kuva 7.
... istuimet olivat autorakentajan "Fleisher" Gerasta kotoisin.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: VIP-Bussi
ViestiLähetetty: 05 Heinä 2016, 07:57 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Käytin uudemman internet-selailijan, ja sillä mainokset eivät peittänyt tekstiä. Eli tässä jonkunlaisen käännöksen lopuista kuvista:

Kuva 8:
Yllättävän kallista näyttäytyy ohjaamoa. Selvä on, ettei kovamuovia vaikuttaa kovin luksusta, mutta todettava on, että länsimaisen VW Golf ei ollut sen parempi.

Kuva 9:
Kuka olisi odottanut että tällaisessa vanhannäköisessa autossa löytyisi LED-diodit (vasemmalle bensamittari ja alhaalla lämpötila). Ja kuka tunne nykyaikasen auton, missä on mittapyörä 100 metrille?

Kuva 10:
1000 kilon hyötykuormalla B 1000 alkaessa 1961 kerättiin paljon pisteitä asiakaskunnalta. Siihen aikaan se oli vielä erittäin paljon. Arvostettiin vielä sen alhaisesen kynnyksen sekä 6,4 m3 kuormitustilan.

Kuva 11:
Tässä hakattiin varmasti usein, ja vanha hyvä liukuikkuna kuului myös B 1000:n alkuvarusteisiin...

Kuva 12:
...kuten käytännöllistä "salakoteloa" vasemmalle Barkas-puolella.

Kuva 13:
Sadalla kilometrillä Barkas nieli noin 12 litraa bensaa. Kun katsotaan valitun tekniikan (2T-moottori kaasuttimella) ja CW-arvoa (tuskin parempi kun tasavallan palatsia), se on kuitenkin ylipäätensä säästäväinen.

Kuva 14:
Keskellä 80 -luvulla Barkas oli vaikean operation edessä. Se oli 58 hevosvoiman moottorin transplantaation. VW-bussi T3 antoi terveiset. Kuitenkin ei voidaan sanoa että Barkaksen tehonlisäystä paljon hyötyi uutta länsimaisesta kilpailusta vastan, esim. VW esitti 1990 uuden T4-bussin.

Kuva 15:
10 huhtikuuta 1991, kun lähes 18000 pikakuljetusautoa oli valmistettu, tuotanto oli pakko lopettaa. Sitä ei enää voinut myydä. Tänään se on uudestaan rakastetun auton. Ihailijat arvostavat vanhanaikaista tunnelmaa, koska vielä löytyy hyviä yksilöitä, joiden hinta pyörii 4000 euron paikkeella. Ja varaosasaatavuus on iloitsevaa hyvää. Loppujen lopuksi se on tyyppiä "Happy End".

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 3 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com