Kuvassa olevaa tekniikkaa käytettiin 313-2 ja 314-P100-malleissa. Auto ei päätynyt sarjatuotantoon, mutta kuvista päätellen useitakin eri versioita tehtiin. Ongelmaksi tuli jäähdytys, koska jäähdytin tukkeutui lumesta ja hiekasta nopeasti. Tuskin tuo tekniikka olisi ollut kovinkaan toimivaa tuolla vedessä ja kurassa. Tämähän ei ole takamoottori, vaan keskimoottori. Keskimoottorinenhan auto on, jos kampiakselin linja tai keskipiste on taka-akselin etupuolella. 60-luvulla tässä oli tietysti paljonkin "hyvää", kun takamoottoriratkaisut olivat yleisiä. Tällä olisi väistetty takamoottorisen takapainoisuus ja olisi ollut 2 tavaratilaa. Etuveto oli harvinaisempi, eikä sen tulevaisuuteen välttämättä uskottu heikkojen vetolaitteiden ja aliohjautumisen takia. Tämä proto oli varmaankin DDR:n autoteollisuuden suurin fiasko, koska täysin uusista ratkaisuista ei oikeastaan mitään jäänyt seuraaviin malleihin. Jos nyt jotain etsimällä haetaan, niin nuo jäähdytetyt rummut olivat ensikertaa 312-malleissa. Saksankielentaitoiset voisivat kertoa joitakin lainauksia googlen avulla.
_________________ PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat varaosat@warreteam.com 0400-142568
|