Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Warre 1987
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=7508
Sivu 8/12

Kirjoittaja:  heikki [ 19 Heinä 2017, 19:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Virtalukon pohjan vaihdoin, vielä on lukko pöydällä(olevinaan kiirettä, ei kerkiä takaisin laittamaan) Syytä vissiin tuossa pohjassa, hapettunut, ...pitää katsoa jos huomeniltana paikalleen, päivä menee reissussa. Solenoidikin on, saattaisi tuonkin vaihtaa...

Kirjoittaja:  heikki [ 21 Heinä 2017, 18:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Ennen virtalukonpohjan vaihtoa pamahti kuin kiväärinpamaus jossakin startin seutuvilla, käryäkin tuli. Otin akunkengän irti, uskoin solenoidivikaan.
No niin, vaikuttaa että virtalukonpohjan vaihto palautti warren normaalivireeseen. Pitää siirtää hammaskehän vaihto myöhäisempään ajankohtaan. Kyllä nyt kelpaa ajaa baarin/kaupan eteen, warre käynnistyy ilman apuvoimia nätisti. Tässä rivitalon pätkässä asuu minun lisäksi kaksi vanhaa warremiestä, yli kaheksankymppisiä. Parina kolmena päivänä viikossa muistellaan vanhoja aikoja, tuolla takapihalla,-50 luvulta lähtien.

Kirjoittaja:  warremies [ 21 Heinä 2017, 19:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Kopaseppa vielä nyt, että johdot ovat varmasti kiinni solenoidissa, myös se solenoidin ohjausvirtajohto (joka on todennäköisimmin sinulla liitetty lattaliittimellä eikä ruuvilla) ja akulta tuleva johto on vielä puristusliittimen sisällä kiinni.

Joissakin tapauksissa on akulta tulevan alumiinijohtimen ja puristusliittimen välinen liitos löystynyt aiheuttaen katkoksia ja kuumenemista.

Kirjoittaja:  heikki [ 24 Elo 2017, 15:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Onkohan vetoakseli tiensä päässä warressa? Vasemmalle risteyksessä kääntäessä lonksuttaa, suoraan ja oikealle kääntäessä ei korva isommin erota ylimääräistä rahinaa. Pitää vielä tutkia tarkemmmin. Huomenna vien talvisäilytyspaikkaan. Ei tuolla kehtaa ennen akselin uusimista paljon ajella.

Kirjoittaja:  heikki [ 24 Elo 2017, 18:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Eipä tuosta selkeää syytä löytynyt, kaikki on tiukasti kiinni... Apukuskin puoleinen vetoakseli tuntui vähän ääntävän kun pyörä ilmassa käsillä heilutin, ei kyllä kovin äänekäs...Rasvaakin laitettu on,aiemin. Ettei sitten ohjaushärdelli pidä omituista ääntä, tuskinpa. Jousetkin vaikutti ehjiltä vaimentimien ympärillä...

Kirjoittaja:  heikki [ 26 Elo 2017, 13:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

No nii, herkistelin etujarrut. Apukuskin puoleinen pyöränlaakeri oli löysällä, n. 1/3 osa kierroksen pystyi kiristämään.
Eihän tuo oikein akan syy ole, on siitä illalla hänelle kuitennii jupistava.
Pakoputken etupöntön uusin myös, eilen paikalleen. Pitäisköhän pari viikkoa vielä liikennekäytössä.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 26 Elo 2017, 19:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Napamutteriin 10-12 kpm momenttia. Jos napamutteri on löysällä, on napa yleensä kulunut väljäksi sisemmän laakerin kohdalta. Kiristys auttaa, mutta vain hetkeksi. Napa ja laakerit menevät vaihtoon.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 26 Elo 2017, 20:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Sen kuluttaa väljäksi napamutterin löysyys. Edessä ja takana. Navat samanlaiset. Etunavoissa vaan vetoakselibooritukset. Tiedä sitten, en enää muista Warren osalta, mutta ajomelua vähentää hyväkuntoiset laakerit. Tämä on huomattu myöhemmissä autoissa, kuten Xantia. Sitä mukaa, kun laakereita vaihtelin, ajomelu väheni. Ps. vaihdoin juuri Ilmavaan uudet laakerit, NMB 608zz:t. Niin oli entisetkin, n. 20v ja vielä pyörivät iloisesti, vain lisääntynyt ääni... Tämä oli 4:s vaihto, alkuperäiset n.5v, sitten SKF:n 608zz, jotka vaihtui kohta äänen takia. NMB:t, ne tilasin äänitestattuina. Olivat kalliimpia, kuin normilaatuiset. Siksi ehkä Wallac NMB:tä(olivat silloin brittiläisiä) käytti, huippulaatuisina. Tämä laakereista.

Kirjoittaja:  heikki [ 27 Elo 2017, 10:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Tekisi mieli uusia kaikki pyörännavat laakereineen, mitä sanotte? Ei mene euroja kaljaan, ei tupakkaan, nykyisin.

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 27 Elo 2017, 20:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Oliskohan materiaalilla jotain tekemistä asian kanssa :thumbdown: Kun aikoinaan vaihtelin laakereita rumpujarrullisiin niin ei koskaan ollut navassa sanomista. Levyjarrujen tultua kuvioihin oli melkeimpä sääntönä että laakeri olisi vielä mennyt yhden satatuhatta kunhan olisi vähän rasvaa laittanut mutta napa oli poikkeuksetta romu.

Sivu 8/12 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/